Turun musiikkijuhlat osallistui Siisti Biitsi -siivousohjelmaan yhdessä Logomon ja HC TPS:n kanssa

Turun musiikkijuhlat, Logomo ja HC TPS yhdistivät voimansa järjestämällä oman Siisti Biitsi -siivoustapahtumansa keskiviikkona 12.6.

Siisti Biitsi on Pidä Saaristo Siistinä ry:n rantojensiivousohjelma. Ohjelman tarkoituksena on siivota rantoja, herättää kiinnostusta rantojen roskaisuustilanteeseen, kerätä tietoa rantojen roskaisuudesta ja yhdistää konkreettinen ympäristötyö hauskaan ulkoilupäivään. Talkoojärjestäjinä voivat toimia niin yhdistykset, seurat, klubit, harrastusryhmät, koulut, kaupungit, kunnat, yritykset kuin yksittäiset henkilöt. Siisti Biitsi -ohjelman tavoitteena on paitsi siivota rannat myös kerätä tietoa rannoilta löytyvistä roskista. Tässä talkoolaisilla on merkittävät rooli.

Turun musiikkijuhlien myynti- ja markkinointipäällikkö Eveliina Salminen on mielissään siitä, että sai järjestää tapahtuman ja että Logomon ja HC TPS:n porukka lähti empimättä mukaan.

"Olemme innoissamme mahdollisuudesta olla mukana näin tärkeässä tapahtumassa. Ympäristön suojelu on meille kaikille yhteinen asia, ja toivomme, että voimme omalla panoksellamme edistää puhtaampaa ja kestävämpää tulevaisuutta. Yhteisöllisyys ja yhdessä tekeminen ovat avainasemassa, kun halutaan saavuttaa merkittäviä tuloksia ympäristönsuojelussa”, hän kommentoi.

Logomolla järjestetään tänä vuonna Turun musiikkijuhlien konsertteja, mistä syystä tapahtumatalo oli luonteva kumppani mukaan tempaukseen. Logomo, kuten Turun musiikkijuhlat, on Turun kaupungin ilmastokumppani.

”Olimme erittäin innoissamme Eveliinan yhteydenotosta ja haasteesta lähteä mukaan siivoustalkoisiin. Koemme, että Logomolla, Turun kaupungin uudella ilmastokumppanilla, on merkittävä rooli kaupungissa ja meidän velvollisuutenamme on oman ympäristön ja toimintamme vastuullisuuden lisäksi olla konkreettisesti osallisena myös kaupungin ja kaupunkilaisten hyvinvoinnissa”, kertoo Logomon markkinointipäällikkö Mari Pirilä.

Logomon lisäksi porukkaan liittyi HC TPS, joka halusi kantaa kortensa kekoon siistin Turun puolesta.

HC TPS:n mediatuottaja Oscar Jankes kommentoi tapahtumaa: "Siisti Biitsi -tapahtuma tarjosi meille hienon tilaisuuden tehdä hyvää yhteisömme eteen. Tämä tempaus oli loistava esimerkki siitä, kuinka voimme yhdessä edistää vastuullisia arvoja ja kestävää kehitystä. Kiitämme Turun musiikkijuhlia ja Logomoa kivasta tunnelmasta ja onnistuneesta tapahtumasta."

Kutsumme kaikki turkulaiset ja ympäröivien alueiden asukkaat osallistumaan Siisti Biitsi -siivoustapahtumiin ja tekemään osansa puhtaamman saariston hyväksi! Oman Siisti Biitsi -tapahtuman voit järjestää osoitteessa siistibiitsi.fi.

Muut kielet

Lauri Porra blir konstnärlig ledare för Åbo Musikfestspel från 202530.5.2024 09:00:00 EEST | Tiedote

Lauri Porra on Turun musiikkijuhlien uusi taiteellinen johtaja vuodesta 202530.5.2024 09:00:00 EEST | Tiedote

Turun musiikkijuhlat järjestetään tänä kesänä 8.-31. elokuuta järjestyksessään 65. kerran. Suomen vanhimman yhtäjaksoisesti järjestetyn musiikkifestivaalin residenssitaiteilijana vuonna 2024 toimii Alisa Neige Barrière, joka on suunnitellut kesän festivaalille kolmen konsertin kokonaisuuden. Vuodesta 2025 Turun musiikkijuhlien taiteellisena johtaja toimii säveltäjä, muusikko Lauri Porra. Hänen sopimuksensa kattaa vuodet 2025-2027. Festivaalin ytimessä on korkeatasoinen klassinen musiikki, mutta tarjontaa on viime vuosina entisestään monipuolistettu ja esimeriksi taiteidenvälisyyttä ja erilaisia kumppanuuksia kasvatettu. Elokuun päätapahtumassa kuullaan vuosittain kolmisenkymmentä konserttia.

Lauri Porra appointed Artistic Director of Turku Music Festival as of 202530.5.2024 09:00:00 EEST | Press release

The 65th Turku Music Festival, Finland’s oldest continuously running music festival, is held from 8 to 31 August 2024. The Artist-in-Residence in 2024 is Aliisa Neige Barrière, who has designed a set of three concerts for this summer’s Festival. As of 2025, composer and musician Lauri Porra will be Artistic Director of the Festival, on an appointment lasting until 2027. The core of the Festival consists of high-quality performances of classical music, but in recent years the offering has been diversified to other musical genres and branches of the arts, and the Festival has actively sought out new partnerships. The Festival proper, held in August each year, features some 30 concerts.

Stiftelsen för Åbo musikfestspel söker ny VD29.5.2024 10:43:03 EEST | Tiedote

Nuvarande VD Liisa Ketomäki tar sig an nya utmaningar i karriären, och därmed söker Stiftelsen för Åbo musikfestspel en ny VD för att bygga upp, förverkliga och utveckla stiftelsens verksamhet och finansieringsbas tillsammans med stiftelsens andra proffs och andra toppaktörer inom musik- och evenemangsbranschen. Stiftelsens huvudevenemang årligen är Åbo musikfestspel, Finlands ledande festival för klassisk musik. Dessutom ordnar stiftelsen olika slags konserter och andra evenemang året runt, både i egen produktion och via ett brett nätverk av partners. VD:n kommer inom ramen för sitt arbete att kunna påverka programmet i nya musikhuset Fuga som en del av Fugas partnernätverk från och med 2026 samt ledsaga Stiftelsen för Åbo musikfestspel mot Åbo stads 800-årsfestligheter 2029.

Turun musiikkijuhlasäätiö etsii uutta toimitusjohtajaa29.5.2024 10:43:03 EEST | Tiedote

Nykyisen toimitusjohtaja Liisa Ketomäen siirtyessä urallaan uusiin haasteisiin, Turun musiikkijuhlasäätiö hakee uutta toimitusjohtajaa rakentamaan, tuottamaan ja kehittämään säätiön toimintaa ja rahoituspohjaa yhdessä säätiön muiden ammattilaisten sekä muiden musiikki- ja tapahtuma-alan huipputekijöiden kanssa. Säätiön päätapahtuma vuosittain on Suomen johtava klassisen musiikin festivaali Turun musiikkijuhlat. Tämän lisäksi säätiöllä on ympärivuotisesti erilaisia konsertteja ja muita tapahtumia omana tuotantona sekä laajan kumppaniverkoston kanssa. Toimitusjohtaja pääsee työnsä puitteissa vaikuttamaan uuden musiikkitalo Fuugan ohjelmistoon osana Fuugan kumppaneiden verkostoa vuodesta 2026 sekä viemään Turun musiikkijuhlasäätiön kohti Turun kaupungin 800-vuotisjuhlallisuuksia vuonna 2029.