Nuorten suosikkivaikuttajien ihanat uutuuskirjat hurmaavat ja huvittavat!

Nelli Orell, Tinke, Toimistopojat ja Mike Bäck tähdittävät Otavan kesän vaikuttajakirjoja. Oman tarinansa kertovat myös Lääkäri Atte ja Saana Opacic.

Kesä on parasta aikaa lukemiselle ja kirjojen parissa puuhailulle. Näiden vaikuttajatähtien kirjojen parissa viihtyvät niin lomailevat koululaiset kuin nuoret aikuisetkin.

Nelli Orell: Luova kirjani 5 – Fairytale & Luova värityssettini: Tyylit

Laulajanakin nykyisin vaikuttavan Nelli Orellin suosittu Luova kirjani -sarja on kasvanut jo viisiosaiseksi! Uudessa Fairytale-kirjassa opetellaan piirtämään erilaisia keijuja ja muita satuolentoja.

Tänä keväänä sarjassa on ilmestynyt myös uusi Luova värityssettini -kokoelma, jossa on mukana mm. erilaisia kyniä ja Nellin piirtämiä värityskuvia.

Tinke: Tunne tunteesi & ja Mun huikea elämä -äänikirja

Miltä eri tunteet tuntuvat? Mikä niitä yhdistää ja miten ne erottaa toisistaan? Ihanien värityskuvien lisäksi voit oppia tunteistasi Tinken laatimien tehtävien avulla. Tekstit on kirjoittanut Tinken isoveli, itsetuntemuskouluttaja Olli Anetjärvi. Kirja on jatkoa Tinken viime vuoden hittikirjalle Väritä tunteesi.

Tinke päästää seuraajansa tänä kesänä lähemmäs myös uuden äänikirjansa kautta. Mun huikea elämä -sarjassa vaikuttajat ja muut nuorten suosikit kertovat elämästään kuulijoilleen kuin hyvälle kaverille. Tinken lisäksi sarjassa ovat ilmestyneet esimerkiksi Nikon ja Santun, Mandimai Sundbergin sekä Pinkku Pinskun kirjat.

Juhana Salakari ja Jii Roikonen: Vitsipitsa – Täytteenä Toimistopojat

Vuoden odotetuin kirja naurattaa jälleen uunituoreilla vitseillä, hauskoilla minitarinoilla ja nokkelilla sarjakuvilla. Rapeiden kansien välissä on ennätysmäärä täytettä, kun Pitsan avaruusseikkailulle lähtevät Toimistopojat! Roni Bäckin luotsaama nimekäs vaikuttajajoukko kisaa haastetehtävissä, kertoo itsestään haastattelussa ja paljastaa omat lempivitsinsä.

Supersuosittua Vitsipitsa-sarjaa oli myyty kesän alkuun mennessä eri formaateissa yhteensä yli 500 000 kappaletta!

Sarjan kirjat ovat kuunneltavissa myös vaikuttajien itsensä lukemina äänikirjoina sekä sähkökirjoina.

Mike Bäck: Maailman mahtavin kirja (ilmestyy 1.8.)

Mike Bäck is back! Tämä kirja ei taatusti ole tylsä.

Suomen hauskimpien kirjojen tekijä palaa kertomaan lisää viihdyttäviä ja noloja kommelluksia elämästään. Millaiset olivat Miken ekat treffit? Mitä tapahtui maailman noloimmassa koulunäytelmässä? Tarinoinnin ohessa Mike paljastaa, mitä neuvoja antaisi nyt nuoremmalle itselleen, ja mukana on myös tehtäviä sekä Miken rakastettuja piirustuksia.

Lukemisen puolesta puhuva Mike haluaa auttaa harvemmin kirjoihin tarttuvia nuoria löytämään sellaista luettavaa, joka imaisee mukaan kirjojen maailmaan.

Sarjan aiemmat osat Paras kirja ikinä, Kaikkien aikojen kirja ja Universumin paras kirja ovat olleet myyntimenestyksiä: yhteensä kirjoja on myyty eri formaateissa yli 200 000 kappaletta.

Kirjat ovat saatavana myös Mike Bäckin lukemina äänikirjoina sekä sähkökirjoina.

Saana Opacic: Hyvä paha raha – Opi hallitsemaan talouttasi (ilmestyy 8.8.)

Miten ajatella rahaa ja kuinka oppia käyttämään sitä? Opas nuorille ja nuorille aikuisille.

Turkulaisvaikuttaja Saana Opacic menetti luottotietonsa 19-vuotiaana. Alkoi pitkä tie ulos veloista ja itsetutkiskelu, joka sai Saanan muuttamaan täysin käsityksensä rahasta ja sen käyttämisestä.

Saana kertoo oman tarinansa kasvamisesta köyhässä perheessä ja sen vaikutuksista myöhempään elämään. Kirja tarjoaa myös konkreettisia neuvoja ja harjoituksia, joiden avulla jokainen voi oppia ajattelemaan omaa rahankäyttöään uudella tavalla.

Hyvä paha raha ilmestyy myös Mimosa Willamon lukemana äänikirjana sekä sähkökirjana.

Atte Virolainen ja Margareeta Häkkinen: Lääkäri Atte – Selviytymisopas elämään

Nuori Atte oli häirikkö, jota koulu ei kiinnostanut ja jota valtaosa aikuisista piti toivottomana tapauksena. Nyt hän kertoo, miten hän onnistui kääntämään elämänsä suunnan ja opiskelemaan ensin palomieheksi ja sitten lääkäriksi.

Vankilalääkärinä työskentelevä Atte Virolainen eli Lääkäri Atte alkoi Tiktok-tilinsä suosion myötä saada valtavasti yhteydenottoja nuorilta ympäri Suomea. Kirjassa hän jakaa elämäntaitoa, jota on kerännyt pelastajana, opiskellessaan Venäjällä ja työssä vankien kanssa. Hän kertoo myös eri päihteistä ja niiden haittavaikutuksista. Asiantuntijana toimii Aten lisäksi lääketieteen tohtori Margareeta Häkkinen.

Lääkäri Atte - Selviytymisopas elämään on saatavana myös Atte Virolaisen ja Maria Jyrkäksen lukemana äänikirjana sekä sähkökirjana.

Haastattelupyynnöt, arvostelukappaleet sekä lisätiedot: anni.gullichsen@otava.fi