Sipoon yhteysalusreitille tilapäinen palveluntuottaja, Porvoon reitin keskeytyneelle liikenteelle etsitään uusia järjestelyjä

Porvoon ja Sipoon yhteysalusreitin liikennöintisopimus on irtisanottu johtuen palveluntuottajan vaikeuksista suorittaa tehtäviään. Sipoon reitillä liikennettä hoitaa 11.7. alkaen tilapäinen palveluntuottaja. Porvoon reitin osalta yhteysalusliikenne tulee toistaiseksi lakkaamaan. Reitille selvitetään korvaavaan liikenteen järjestämistä mahdollisimman nopeasti.

Varsinais-Suomen ELY-keskus on irtisanonut Porvoon ja Sipoon yhteysalusreitin liikennöintisopimuksen EW Finland Oy:n kanssa 10.7.2024 sen jälkeen, kun yhtiö on ilmoittanut, että se ei pysty suorittamaan sopimuksen mukaisia velvoitteitaan. Pörtö Line ei täten jatka valtion yhteysalusliikenteen liikennöintiä.

Liikennettä tulee Sipoon reitin osalta hoitamaan tilapäisesti torstaista 11.7. alkaen Sibbo Skärgårdstrafik nykyisellä aikataululla. Tilaukset puhelimitse 050 562 5300.

Porvoon reitin osalta yhteysalusliikenne tulee toistaiseksi lakkaamaan, ja ELY-keskus selvittää korvaavan liikenteen järjestämistä mahdollisimman nopeasti. Porvoon reitin tulevien järjestelyjen osalta asiasta tiedotetaan erikseen heti, kun mahdollista.

Tilanne on todella valitettava ja ELY-keskus pahoittelee tilanteesta aiheutuvaa haittaa.

Lisätietoja: projektipäällikkö Ilmari Viljanen, Varsinais-Suomen ELY-keskus, p. 0295 023 048

Muut kielet

Milloin ELY-keskus vaihtaa yksityistien liittymän rummun? (Kainuu, Pohjois-Pohjanmaa)8.7.2024 10:00:27 EEST | Tiedote

Viime aikoina Pohjois-Pohjanmaan ELY-keskuksen toimialueelta on tullut useita yksityisteiden liittymissä olevien rumpujen vaihtopyyntöjä. Tukkeutuneen tierummun avaaminen tai puhdistaminen tai rikkoutuneen rummun vaihtaminen on ELY-keskuksen vastuulla, jos tukkeutuneesta tai rikkoontuneesta rummusta aiheutuu haittaa maantielle tai kiinteistölle. Rumpujen uusiminen tai puhdistaminen kohdistetaan akuutteihin kohteisiin. Yksityisen tien liittymän haltija on vastuussa yksityisen liittymän kunnossapidosta.

Perusteltu päätelmä Winda Energy Oy:n Tuohirämeen ja Linnanharjun tuulivoimahankkeen (Kannus, Kalajoki, Sievi) ympäristövaikutuksista (Etelä-Pohjanmaa, Pohjois-Pohjanmaa)4.7.2024 09:47:06 EEST | Tiedote

Hämeen ELY-keskus on antanut YVA-lain mukaisen perustellun päätelmän Winda Energy Oy:n Tuohirämeen ja Linnanharjun tuulivoimahankkeen (Kannus, Kalajoki, Sievi) ympäristövaikutusten arviointiselostuksesta. Perusteltu päätelmä on yhteysviranomaisen laatima johtopäätös hankkeen merkittävistä ympäristövaikutuksista ja se on laadittu arviointiselostuksen, siitä annettujen mielipiteiden ja lausuntojen, sekä yhteysviranomaisen oman tarkastelun pohjalta. Ympäristövaikutusten arviointiselostuksesta jätettiin 23 lausuntoa ja 14 mielipidettä.