Kelan palvelupiste Kolarissa korvataan muilla palveluilla – palvelua saa jatkossakin Virtu-palvelupisteessä
Kelan palvelupiste Kolarissa korvataan muilla palveluilla. Kela-asioita voi 2.9. alkaen hoitaa verkossa, puhelimessa, Kolarin Virtu-palvelupisteessä ja lähimmissä Kelan palvelupisteissä.
Kelan palvelupiste Kolarissa on palvellut asiakkaita ajanvarauksella, ja asiakaskäyntien määrä on ollut vähäinen. Suurin osa asiakkaista on hoitanut Kela-asiansa verkossa, puhelimessa, postitse tai Kelan muissa palvelupisteissä.
Kela palvelee asiakkaita edelleen Virtu-palvelupisteessä
Kelan Kolarin palvelupiste korvataan muilla palveluilla. Asiakkaita palvellaan 2.9. alkaen verkossa, puhelinpalvelussa, Kolarin Virtu-palvelupisteessä sekä muissa Kelan palvelupisteissä.
Kelan etäpalvelua saa jatkossakin Kolarin Virtu-palvelupisteessä osoitteessa Isopalontie 2. Palvelupiste on avoinna vain ajanvarauksella. Virtu-palvelupisteeseen voi varata ajan Kolarin kunnantalon toimistosihteeriltä (p. 040 489 5559). Asiakas voi myös ottaa etäyhteyden Kelaan kotoa käsin Virtu-palvelun kautta ja hoitaa Kela-asioita arkisin klo 9–15.
Kolaria lähimmät Kelan palvelupisteet sijaitsevat Pellossa osoitteessa Kauppatie 32 ja Kittilässä osoitteessa Valtatie 60. Palvelupisteet ovat avoinna vain ajanvarauksella.
Useimmat Kela-asiat hoituvat verkossa ja puhelimessa
Lähes kaikki Kela-asiat voi hoitaa verkossa tai puhelimessa. Kelan asiointipalvelussa eli OmaKelassa voi hakea etuuksia, lähettää liitteitä ja ilmoittaa muutoksista. OmaKelassa voi myös tarkastaa hakemuksensa tilanteen ja etuuksien maksupäivät. OmaKelaan kirjaudutaan verkkopankkitunnuksilla, mobiilivarmenteella tai varmennekortilla.
Puhelinpalvelussa asiakas saa henkilökohtaista neuvontaa verkkoasiointiin ja hakemuksen tekemiseen. Puhelinpalvelussa voi myös jättää suullisen hakemuksen, jos mikään muu asiointitapa ei ole mahdollinen. Kelan puhelinpalvelu on avoinna joka arkipäivä klo 9–16. Elämäntilannekohtaiset palvelunumerot löytyvät Kelan verkkosivuilta.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Anne PenttiläPalveluyksikön johtajaPohjoinen asiakaspalveluyksikkö
Puh:020 634 4366etunimi.sukunimi@kela.fiKelan viestintäKelan viestinnän mediapuhelin palvelee arkisin klo 9–15. Numerossa ohjaamme haastattelupyyntöjä asiantuntijoillemme. Voit jättää haastattelupyynnön myös sähköpostitse.
Puh:020 634 7745viestinta@kela.fiKansaneläkelaitos (Kela) hoitaa Suomen sosiaaliturvaan kuuluvien perusturvaa eri elämäntilanteissa.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Kela/FPA
Kelan palvelupiste Kokemäellä korvataan muilla palveluilla19.8.2024 11:13:12 EEST | Tiedote
Kelan Kokemäen palvelupiste korvataan muilla palveluilla syyskuun alusta. Kela-asioita voi 2.9. alkaen hoitaa verkossa, puhelimessa, kaupungin asiointipisteessä ja lähialueen palvelupisteissä.
Kelan palvelupiste Oulaisissa korvataan muilla palveluilla – palvelua saa jatkossakin kaupungin asiointipisteessä19.8.2024 09:51:40 EEST | Tiedote
Kelan palvelupiste Oulaisissa korvataan muilla palveluilla. Kela-asioita voi 2.9. alkaen hoitaa verkossa, puhelimessa, Oulaisten asiointipisteessä ja lähialueen palvelupisteissä.
Kelan palvelupiste Kiuruvedellä korvataan muilla palveluilla19.8.2024 09:41:59 EEST | Tiedote
Kela-asioita voi 2.9. alkaen hoitaa Kiuruvedellä verkossa, puhelimessa ja lähimmässä Kelan palvelupisteessä Iisalmessa.
Kelan palvelupisteet Parkanossa ja Virroilla korvataan muilla palveluilla – palvelua saa jatkossakin kaupunkien asiointipisteissä19.8.2024 09:15:00 EEST | Tiedote
Kelan palvelupisteet Parkanossa ja Virroilla korvataan muilla palveluilla. Kela-asioita voi 2.9. alkaen hoitaa verkossa, puhelimessa, kaupunkien asiointipisteissä ja lähialueen palvelupisteissä.
Kelan palvelupisteet Saarijärvellä ja Viitasaarella korvataan muilla palveluilla – palvelua saa jatkossakin kaupunkien asiointipisteissä19.8.2024 09:00:00 EEST | Tiedote
Kelan palvelupisteet Saarijärvellä ja Viitasaarella korvataan muilla palveluilla. Kela-asioita voi 2.9. alkaen hoitaa verkossa, puhelimessa, kaupunkien asiointipisteissä ja lähialueen palvelupisteissä.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme