Kelan palvelupiste Kolarissa korvataan muilla palveluilla – palvelua saa jatkossakin Virtu-palvelupisteessä
Kelan palvelupiste Kolarissa korvataan muilla palveluilla. Kela-asioita voi 2.9. alkaen hoitaa verkossa, puhelimessa, Kolarin Virtu-palvelupisteessä ja lähimmissä Kelan palvelupisteissä.
Kelan palvelupiste Kolarissa on palvellut asiakkaita ajanvarauksella, ja asiakaskäyntien määrä on ollut vähäinen. Suurin osa asiakkaista on hoitanut Kela-asiansa verkossa, puhelimessa, postitse tai Kelan muissa palvelupisteissä.
Kela palvelee asiakkaita edelleen Virtu-palvelupisteessä
Kelan Kolarin palvelupiste korvataan muilla palveluilla. Asiakkaita palvellaan 2.9. alkaen verkossa, puhelinpalvelussa, Kolarin Virtu-palvelupisteessä sekä muissa Kelan palvelupisteissä.
Kelan etäpalvelua saa jatkossakin Kolarin Virtu-palvelupisteessä osoitteessa Isopalontie 2. Palvelupiste on avoinna vain ajanvarauksella. Virtu-palvelupisteeseen voi varata ajan Kolarin kunnantalon toimistosihteeriltä (p. 040 489 5559). Asiakas voi myös ottaa etäyhteyden Kelaan kotoa käsin Virtu-palvelun kautta ja hoitaa Kela-asioita arkisin klo 9–15.
Kolaria lähimmät Kelan palvelupisteet sijaitsevat Pellossa osoitteessa Kauppatie 32 ja Kittilässä osoitteessa Valtatie 60. Palvelupisteet ovat avoinna vain ajanvarauksella.
Useimmat Kela-asiat hoituvat verkossa ja puhelimessa
Lähes kaikki Kela-asiat voi hoitaa verkossa tai puhelimessa. Kelan asiointipalvelussa eli OmaKelassa voi hakea etuuksia, lähettää liitteitä ja ilmoittaa muutoksista. OmaKelassa voi myös tarkastaa hakemuksensa tilanteen ja etuuksien maksupäivät. OmaKelaan kirjaudutaan verkkopankkitunnuksilla, mobiilivarmenteella tai varmennekortilla.
Puhelinpalvelussa asiakas saa henkilökohtaista neuvontaa verkkoasiointiin ja hakemuksen tekemiseen. Puhelinpalvelussa voi myös jättää suullisen hakemuksen, jos mikään muu asiointitapa ei ole mahdollinen. Kelan puhelinpalvelu on avoinna joka arkipäivä klo 9–16. Elämäntilannekohtaiset palvelunumerot löytyvät Kelan verkkosivuilta.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Anne PenttiläPalveluyksikön johtajaPohjoinen asiakaspalveluyksikkö
Puh:020 634 4366etunimi.sukunimi@kela.fiKelan viestintäKelan viestinnän mediapuhelin palvelee arkisin klo 9–15. Numerossa ohjaamme haastattelupyyntöjä asiantuntijoillemme. Voit jättää haastattelupyynnön myös sähköpostitse.
Puh:020 634 7745viestinta@kela.fiKansaneläkelaitos (Kela) hoitaa Suomen sosiaaliturvaan kuuluvien perusturvaa eri elämäntilanteissa.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Kela/FPA
Från april kan kunderna välja att ta emot handlingar som anknyter till tolktjänsten endast i MittFPA28.3.2025 13:00:00 EET | Pressmeddelande
Från 1.4.2025 skickas beslut och andra handlingar som gäller FPA:s tolktjänst för personer med funktionsnedsättning endast i elektronisk form i MittFPA till de kunder som har avstått från papperspost.
Huhtikuusta alkaen tulkkauspalvelun asiakirjat saa halutessaan vain OmaKelaan28.3.2025 13:00:00 EET | Tiedote
1.4.2025 alkaen Kelan vammaisten tulkkauspalvelun päätökset ja muut asiakirjat lähetetään vain sähköisesti OmaKelassa niille asiakkaille, jotka ovat luopuneet paperipostista.
Tolktjänsten för personer med funktionsnedsättning tolkar i fortsättningen också texter på informationsskärmar28.3.2025 11:20:00 EET | Pressmeddelande
FPA preciserar anvisningarna om tolktjänst för personer med funktionsnedsättning utifrån försäkringsdomstolens avgörande. I fortsättningen kan tolktjänsten också användas för tolkning av olika informationsskärmar, om kunden har behov av det på grund av en funktionsnedsättning.
Vammaisten tulkkauspalvelu tulkkaa jatkossa myös näyttötaulujen tekstejä28.3.2025 11:20:00 EET | Tiedote
Kela tarkentaa vammaisten henkilöiden tulkkauspalvelun ohjetta vakuutusoikeuden ratkaisun perusteella. Jatkossa tulkkauspalvelua voi käyttää myös erilaisten näyttötaulujen tulkkaamiseen, jos asiakkaalla on siihen vamman vuoksi tarve.
Korjattu tiedote: Kelan palvelupiste Akaassa ja Sastamalassa korvataan muilla palveluilla28.3.2025 10:30:00 EET | Tiedote
Kelan Akaan ja Sastamalan palvelupiste korvataan muilla palveluilla. Kela-asioita voi 1.4. alkaen hoitaa OmaKelassa, puhelimessa ja etäpalvelupisteissä. Tiedotteeseen on korjattu Sastamalaa lähimmät Kelan palvelupisteet, jotka ovat Nokialla, Huittisissa ja Tampereella.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme