Polarica AB

Lahjussyytteen käsittely alkoi Helsingin käräjäoikeudessa

Helsingin käräjäoikeudessa on alkanut Työ- ja elinkeinoministeriön hallitusneuvos Olli Soraista ja Polarica Marjanhankinta Oy:n entistä toimitusjohtaja Jukka Kristoa koskeva oikeudenkäynti.

Syytteen mukaan Kristo olisi lahjonut soraista hankkimalla viulun tämän läheisen käytettäväksi. Nykyistä toimitusjohtajaa syytetään avunannosta Kriston tekoon. Kaikki vastaajat ovat kiistäneet syytteen ja muut vaatimukset kaikilta osin. Yhtiö on kiistänyt siihen kohdistetun yhteisösakkovaatimuksen. Pääkäsittely käräjäoikeudessa päättyy 17.9.2024.

”Kristo ei ole lahjonut ketään eikä häneltä ole pyydetty lahjuksia. Kysymys on ollut tavanomaisesta sponsoroinnista, jota ei ole kriminalisoitu. Tässä tapauksessa väitetyn käyttöedun arvo on ollut enintään joitain satoja euroja, tätä ei ole kuitenkaan syytteessä avattu tarkemmin”, toteaa Kriston ja Polarica Marjanhankinta Oy:n asianajaja Kai Kotiranta.

Mahdolliset lisätiedot:

Asianajaja Kai Kotiranta, p. 040 178 7220

Kristo, yhtiön nykyinen toimitusjohtaja tai Polarica Marjanhankinta Oy eivät anna asiassa kommentteja.

Polarica Berry Group

Polarica Berry Group is a Nordic provider of wild-berries and fruit-based products. We aspire to be a beacon of positive change in the berry industry through visionary leadership in sustainability, technology, and customer-centricity. Polarica has operations in 3 countries, employs over 200 people and has headquarter in Haparanda, Sweden.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Polarica AB