Johanna Karppi valittu HUSin henkilöstöjohtajaksi

HUSin yhtymähallitus on valinnut henkilöstöjohtajan virkaan OTK, VT Johanna Karpin. Karppi aloittaa tehtävässään myöhemmin sovittavana ajankohtana.

HUSin yhtymähallitus päätti 19.8. kokouksessaan valita henkilöstöjohtajan avoimeen virkaan OTK, VT Johanna Karpin. Karppi aloittaa tehtävässään myöhemmin sovittavana ajankohtana. HUSin nykyinen henkilöstöjohtaja Outi Sonkeri siirtyy eläkkeelle.

Henkilöstöjohtaja vastaa henkilöstöpolitiikan, palvelussuhdeasioiden, rekrytoinnin, työhyvinvoinnin, henkilöstösuunnittelun ja johtamistaitojen kehittämisestä sekä työterveyshuollon ohjauksesta. Henkilöstöjohtaja on HUSin johtoryhmän jäsen.

Karpilla on pitkä ja monipuolinen HR- ja henkilöstöjohtamisen kokemus. Hän on työskennellyt pitkään henkilöstöjohtajan tehtävissä, viimeksi Finnairilla.

”Johanna on näkemyksellinen ja kokenut HR-ammattilainen, jolla on erinomaiset edellytykset kehittää ja modernisoida HR-toimintojamme. Toivotan Johannan tervetulleeksi HUSiin ja henkilöstöjohtajaksemme”, sanoo toimitusjohtaja Matti Bergendahl.

”HUS on Suomen suurin terveydenhuollon osaajien keskittymä. Odotan innolla pääseväni työskentelemään eri ammattiryhmiä edustavien huippuammattilaisten kanssa”, sanoo Johanna Karppi.

HUSissa saa vuosittain hoitoa lähes 700 000 potilasta. Meillä työskentelee yli 27 000 ammattilaista potilaiden parhaaksi. Vastaamme erikoissairaanhoidon järjestämisestä Uudellamaalla. Lisäksi meille on keskitetty koko Suomen ja Etelä-Suomen yhteistyöalueen monien harvinaisten ja vaikeiden sairauksien hoito.

HUS – Vaikuttavinta hoitoa

hus.fi

Muut kielet

Korrigerat meddelande: Beredningen av budgeten för 2025: HUS inleder samarbetsförhandlingar som gäller hela personalen19.8.2024 12:09:47 EEST | Tiedote

I meddelandet som nyss skickades ut fanns felaktigheter, nedan den korrigerade versionen. HUS-sammanslutningens styrelse beslutade att inleda samarbetsförhandlingar som en del av beredningen av budgeten för 2025. Genom förhandlingarna är målet att uppnå besparingar på 50 miljoner euro. Totalt har HUS ett anpassningsbehov på 140 miljoner euro för 2025. Sammanslutningens styrelse beslutade också om överföringen av verksamheten i Raseborg och Lahtis som en överlåtelse av rörelse till välfärdsområdena.

Beredningen av budgeten för 2025: HUS inleder samarbetsförhandlingar som gäller hela personalen19.8.2024 11:31:08 EEST | Tiedote

Vuoden 2025 talousarviovalmistelu: HUS käynnistää koko henkilöstöä koskevat yhteistoimintaneuvottelut19.8.2024 11:31:08 EEST | Tiedote

HUSin yhtymähallitus päätti yhteistoimintaneuvottelujen käynnistämisestä osana vuoden 2025 talousarviovalmistelua. Neuvotteluilla tavoitellaan 50 miljoonan euron säästöjä. Kaiken kaikkiaan HUSin sopeutustarve vuodelle 2025 on 140 miljoonaa euroa. Yhtymähallitus päätti myös Raaseporissa ja Lahdessa sijaitsevien toimintojen siirroista liikkeenluovutuksena hyvinvointialueille.