Kilpailuviranomainen antoi päätöksensä Mehiläisen ja Docrates Syöpäsairaalan yrityskaupalle – prosessi etenee suunnitellusti

Kilpailu- ja kuluttajavirasto (KKV) on tänään 27.8.2024 hyväksynyt Mehiläisen ja Docrates Syöpäsairaalan yhdistymisen. Kauppa laajentaa Mehiläisen palveluvalikoimaa syöpäsairauksien diagnostiikkaan, hoitoon ja seurantaan. Kaupan odotetaan toteutuvan syyskuun aikana.

Kuva: Docrates

– On hienoa, että Docrateen yritysjärjestely toteutuu ja mahdollistaa kokonaisvaltaisen palvelun tarjoamisen asiakkaillemme myös syöpätaudeissa. Yrityskauppa laajentaa palveluitamme myös kansainvälisesti. Docrates on syöpähoitojen edelläkävijänä rakentanut ainutlaatuisen hoitopolun, jonne hakeudutaan kaikkialta maailmasta, kertoo Mehiläisen liiketoimintajohtaja Johanna Asklöf.

Mehiläinen ja Docrates Syöpäsairaala palvelevat jatkossa asiakkaita aiempaa kattavammin.

– Yksityisen syöpäsairaalan toiminnan vahva kehittäminen ja korkealaatuisten syöpähoitojen tarjoaminen sekä suomalaisille että kansainvälisille asiakkaille jatkuu myös tulevaisuudessa, toteaa Asklöf.

Docrateen asiakkaiden hoitosuhteet ja kaikki palvelut jatkuvat normaalisti syöpäsairaalan nykyisissä toimitiloissa. Henkilöstö ja ammatinharjoittajat jatkavat yrityskaupan toteutumisen jälkeen vanhoina työntekijöinä ja ammatinharjoittajina aiemmilla sopimuksillaan.

Docrates Syöpäsairaala on erikoistunut syöpäsairauksien diagnostiikkaan, hoitoon ja seurantaan. Se on yksityisenä syöpäsairaalana edelläkävijä koko Euroopassa ja ainoa laatuaan Pohjoismaissa. Docrateen toiminnassa korostuvat syöpähoitojen yksilöllisyys ja viiveettömyys, laatu, koulutus ja tutkimus. Docrates Syöpäsairaalassa oli vuonna 2023 asiakaskäyntejä 19 000.

Mehiläinen, liiketoimintajohtaja Johanna Asklöf, johanna.asklof@mehilainen.fi, p. 050 445 0502

Mehiläinen-konserni on tunnettu ja arvostettu yksityinen sosiaali- ja terveyspalveluiden tuottaja, joka tarjoaa laadukkaat, kokonaisvaltaiset palvelut Suomessa ja kansainvälisesti. 114-vuotias Mehiläinen on nopeasti kehittyvä ja kasvava suunnannäyttäjä alallaan. Yhtiö panostaa digitalisaation mahdollisuuksiin sekä hoidon vaikuttavuuteen ja laatuun kaikilla liiketoiminta-alueillaan. Mehiläinen palvelee vuosittain 2,1 miljoonaa asiakasta ja sen 840 toimipisteessä palveluita tuottaa yhteensä yli 37 000 työntekijää ja ammatinharjoittajaa. Kansainvälisesti Mehiläinen tarjoaa terveyspalveluja Ruotsissa, Saksassa ja Virossa sekä digitaalisia terveydenhuollon ohjelmistoratkaisuja tytäryhtiönsä BeeHealthyn kautta. www.mehilainen.fi

Docrates Syöpäsairaala on kansainvälisesti toimiva, syöpään erikoistunut sairaala Helsingissä. Docrates palvelee syöpään sairastuneita yksilöllisesti koko hoitoketjun ajan, syövän diagnostiikasta hoidon jälkeiseen seurantaan. Diagnoosin ja kuvantamisen jälkeen hoito voidaan suunnitella ja aloittaa viiveettä. Ainutlaatuinen konsepti tuo potilaita joka puolelta maailmaa. Docrateen huippuosaajista kootun yhteistyöverkoston kanssa syöpäsairaala tarjoaa aidosti yksilöllistä syövänhoitoa uusimpia hoitomuotoja hyödyntäen. Yhdessä syöpää vastaan – Askeleen edellä. www.docrates.com