Solita vahvistaa asemaansa Tanskan it-markkinoilla – Solita ja Tanskan valtion vankeinhoitolaitos monivuotiseen yhteistyöhön

Suomalainen teknologia-, data ja designyhtiö Solita on voittanut Tanskan vankeinhoitolaitoksen asiakkaakseen. Sopimus on Solitan historian suurin
voitto Tanskan markkinoilla. Hankesopimus on viiden vuoden mittainen, ja se sisältää mahdollisuuden neljän vuoden mittaiseen jatkoaikaan. Solitan vastuulle siirtyvät vankeinhoitolaitoksen liiketoimintakriittiset ydinjärjestelmät. Yhteistyö kattaa tuen, ylläpidon ja mahdolliset tulevaisuuden kehitystarpeet.

Solita voitti Tanskan valtion vankeinhoitolaitoksen tärkeimpien IT-järjestelmien hankintasopimuksen julkisen kilpailutuksen sekä laatu- että hintaparametreilla.

"Voitto on tärkeä virstanpylväs Solitalle. Kansainvälistymme nyt vauhdilla, ja meille on iso kunnia päästä rakentamaan tanskalaisen yhteiskunnan digitaalisia toimintoja. Solitan kokemus monien suomalaisten julkisten palvelujen kehittämisestä ja operoinnista sekä kyky kantaa vastuuta mittavista yhteiskunnallisista hankkeista painoivat varmasti vaakakupissa myös tässä”, Solitan toimitusjohtaja Ossi Lindroos kommentoi.

Tanskan vankeinhoidon ydinjärjestelmät palvelevat tällä hetkellä yli 4 000 työntekijää.

Solita on toiminut Tanskassa vuodesta 2021. Yhtiöllä on asiakkaanaan myös muita julkisen sektorin toimijoita, kuten Tanskan ympäristönsuojeluvirasto, Tanskan turvallisuusteknologiavirasto, Tanskan liikennevirasto sekä Tanskan tievirasto kanssa. Suomessa Solitan asiakkaisiin kuuluvat muun muassa Oikeusministeriö ja Oikeusrekisterikeskus.

Solita työllistää tällä hetkellä yli 2000 työntekijää Suomen ohella Ruotsissa, Norjassa, Virossa, Saksassa, Puolassa, Sveitsissä, Belgiassa sekä Tanskassa.

Solita on suomalainen teknologia-, data- ja designyritys. Valjastamme ihmisymmärryksen ja älykkäät teknologiaratkaisut palvelemaan parempaa elämää. Olemme muutosvoima, joka luo uusia toimintatapoja, palveluja jateknologiaratkaisuja uudistaen yrityksiä ja yhteiskuntaa. Solita työllistää jo yli 2000 strategisen konsultoinnin, palvelumuotoilun, ohjelmistokehityksen, AI- ja analytiikkaratkaisujen sekä pilvipalvelujen asiantuntijaa Suomessa, Ruotsissa, Norjassa, Tanskassa, Virossa, Saksassa, Puolassa, Sveitsissä ja Belgiassa. www.solita.fi

Suomalaiselle Solitalle useita tunnustuksia hyvästä työnantajuudesta Virossa10.6.2024 08:25:48 EEST | Tiedote

Teknologia-, data- ja designyhtiö Solita on vastaanottanut useita työnantajuuteen liittyviä palkintoja Virossa. Yhtiö on palkittu monimuotoisuuden ja yhdenvertaisuuden tukemisesta sekä terveyttä edistävän työympäristön kehittämisestä. Nopeasti kasvanut yhtiö työllistää jo yli 1200 osaajaa Helsingissä, Tampereella, Oulussa, Turussa, Porissa, Lahdessa, Kuopiossa, Vaasassa, Joensuussa ja Jyväskylässä.

Solita jatkoi vahvaa kasvua vuonna 2023 – myös vuosi 2024 käynnistyi positiivisesti3.6.2024 08:15:00 EEST | Tiedote

Solita jatkoi vakaata kasvuaan sekä liikevaihdon, kannattavuuden, palveluvalikoiman että maantieteellisen läsnäolonsa näkökulmista vuonna 2023 aiempaa haastavammista talousnäkymistä huolimatta. Hyvän liiketoiminnallisen suorituskyvyn lisäksi yritys sai useita palkintoja inhimillisestä yrityskulttuuristaan sekä ennätysmäärän työhakemuksia. Yhtiö työllistää nyt lähes 2100 digitaalisen transformaation ammattilaista yhdeksässä Euroopan maassa.