Gigantti

Gigantti juhlii 25-vuotissyntymäpäiviään - Se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa

Jaa

Gigantti on palvellut suomalaisia kodinelektroniikan asiakkaita edullisilla hinnoilla jo 16.9.1999 alkaen. Syyskuussa yritys juhlistaa 25-vuotista taivaltaan tuhansilla syntymäpäivätarjouksilla ja kampanjalla, joka tuo takaisin jo kulttuuriseksi käsitteeksi muodostuneen sloganin “Se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa”.

Vähän tuli tyhmästi siivottua.
Vähän tuli tyhmästi siivottua. Gigantti Oy / Marko Rantanen

Gigantin 25-vuotissyntymäpäivät syyskuussa ovat täynnä edullisia hintoja ja tuhansia tuotteita, jotka vastaavat asiakkaiden toiveisiin ja ajankohtaisiin trendeihin. Pääviesti tarkan euron ajassa on selvä, ja mainossanoma kutkuttavan nostalginen, mutta uudella tulkinnalla.

”Se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa, edelleenkin. Olemme jo 25 vuoden ajan pitäneet huolta siitä, että suomalaiset ovat löytäneet parhaita kodinelektroniikan ratkaisuja järkevään hintaan. Halusimme muistuttaa, että edulliset järkiratkaisut löytyvät yhä Gigantista. Sen kunniaksi loimme kampanjan, joka palauttaa klassikkosloganimme kansan mieliin. Avasimme nostalgiakanavan mutta käänsimme nupit iloisesti kaakkoon. Monikanavainen kampanjamme tulee toivottavasti herättämään tunteita ja tavoittamaan kaikki suomalaiset”, kertoo Gigantin markkinointijohtaja Sami Särkelä.

Suomen ensimmäisen Gigantin avaamisen yhteydessä 1999 lanseerattu ”Se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa” -slogan on uinut arkikieleen ja muodostunut osaksi kulttuuria, vaikka sitä ei ole aktiivisesti hyödynnetty useampaan vuoteen. Uutta tulemista on suunniteltu keväästä alkaen markkinoinnin kumppanitoimisto SEK:n kanssa.

”Kun näinkin ikoninen slogan uudelleenlanseerataan, se on tehtävä tavalla, joka ei huku massaan. Päätimme, että lopputulos saa olla mielellään hyvinkin pöhkö ja hykerryttävä. Loimme arjen tyhmistä, usein kiireessä, tehdyistä päätöksistä vertauskuvan sille, kuinka tyhmää on maksaa liikaa. Tyhmyys on kampanjassa harkitsemattomuudesta rönsyävää tilannekomiikkaa ja päähenkilöt huomaavat jälkikäteen, että olisi voinut toimia fiksumminkin. Kodinelektroniikan ostoksilla fiksua on tietysti se, että käy Gigantissa”, kuvailee bränditoimisto SEK:n Lead Creative Samuel Räikkönen.

Viestin perillemenoa päätettiin tehostaa musiikin keinoin luomalla Gigantin historian ensimmäinen laulettu jingle, joka soi tästä eteenpäin osana Gigantin brändi- ja tarjousmainontaa.

”Se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa” -kampanjan viestiä tukevat Gigantin 25-vuotissyntymäpäivien huipputarjoukset. Monikanavainen kampanja jalkautuu televisioon, online-medioihin, someen, printtiin ja ulkomainontaan.

Suunnittelu: SEK
Mainoselokuvien tuotanto: Woodpecker Film, ohjaaja: Juho Konstig
Musiikki: Miracle Sound
Still-kuvat: Marko Rantanen
Mediatoimisto: Dentsu Finland


Mainosfilmit:
- https://www.youtube.com/watch?v=Xqsf6nnxO0A
- https://www.youtube.com/watch?v=lG5rSs1XxIA
- https://www.youtube.com/watch?v=H6kicY879VY

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Kuvat

Vähän tuli tyhmästi siivottua.
Vähän tuli tyhmästi siivottua.
Gigantti Oy / Marko Rantanen
Lataa

Gigantti on Suomen suurin elektroniikan ja kodinkoneiden jälleenmyyjä.

Meillä on Suomessa 41 myymälää ja yrityksemme palveluksessa työskentelee yli 1 500 giganttilaista - myymälöiden ohella netti- ja yritysmyynnissä, sekä asiakaspalvelu- että jakelukeskuksissa. Pääkonttorimme sijaitsee Helsingin Sanomatalossa.

Liikevaihtomme tilikaudella 2023/2024 oli 478 miljoonaa euroa. Olemme osa Norjassa toimivaa Elkjøp-konsernia, joka kuuluu englantilaisen kodinelektroniikkaketjun, Currys plc:n, omistukseen.

Lisätietoa meistä löydät kotisivuilta osoitteesta: gigantti.fi.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Gigantti

Gigantti selkeyttää palautusehtojaan – vähemmän pakkausjätettä, kestävämpää jälleenmyyntiä31.10.2024 13:15:00 EET | Tiedote

Gigantti uudistaa palautusoikeuskäytäntöjään, tavoitteenaan vähentää pakkausjätettä ja parantaa tuotteiden jälleenmyytävyyttä. Uudet käytännöt vaikuttavat palautusoikeuden kestoon ja palautettavien tuotteiden ehtoihin. Jatkossa tuotteet tulee muun muassa palauttaa alkuperäisessä pakkauksessaan. Klubiasiakkaiden ja joulusesongin aikana avaamattomille tuotteille tarjotaan pidennetty palautusoikeus.

Gigantti toi ison koulutustapahtuman Helsinkiin: ”Campus on panostus ihmisiin ja osaamiseen”28.10.2024 13:35:00 EET | Tiedote

Lokakuun puolivälissä järjestetty Gigantin Campus-koulutustapahtuma kokosi Helsinkiin lähes 400 giganttilaista ja 16 laitevalmistajaa. Yhdessä laitevalmistajien kanssa järjestetty tapahtuma tarjosi mahdollisuuden kehittää asiantuntijuutta ja kohdata kollegoita ympäri Suomea. Loppuvuoden vilkkaaseen sesonkiin lähdetään laajennetuin tietotaidoin, aina laitteista tukipalveluihin ja tekoälystä energiatehokkuuteen.

Gigantti panostaa yritysmyyntiin ja logistiikkaan – uudistuneet palvelut esittäytyivät FinnBuild-messuilla11.10.2024 13:05:00 EEST | Tiedote

Gigantin yritysmyynti ja kehittyvä logistiikka esittäytyivät rakennusalan ammattilaisille FinnBuild-messuilla 8.–10.10.2024. Uudistuneet prosessit ja projektimyynnin tiimi vahvistavat yrityspalvelun tehokkuutta ja asiakastyytyväisyyttä. Logistiikkapanostusten ansiosta Gigantti tarjoaa markkinoiden parhaan saatavuuden ja nopeimmat toimitukset asennuksilla, mikä tekee siitä yritysasiakkaiden ykköskumppanin myös rakennusalalla.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye