Prisma tekee merkittävän laajennuksen valikoimaansa – puhelinmyynnin kasvu yli 40 % vauhdissa
Prisma laajentaa älypuhelinten ja puhelintarvikkeidensa valikoimaa. Päätöksen taustalla on nopea puhelinmyynnin kasvu marketkaupassa: kasvu on ollut tämän vuoden aikana Prismoissa ja Prisma.fi-verkkokaupassa kokonaisuudessaan yli 40 prosenttia markkinakehitystä vauhdikkaampaa. Prisman kodin ja viihteen myyntipäällikkö Petrus Lesonen uskoo suomalaisen kuluttajan olevan halukas ostamaan puhelimensa marketista ja bonuksien kautta saatavan hintaedun houkuttelevan kuluttajia puhelinkaupoille. Prisma tuo verkkokauppaan myyntiin myös kierrätetyt puhelimet.
Prisman puhelinten ja puhelintarvikkeiden valikoima on jatkossa entistä laajempi sekä kivijalan että verkkokaupan puolella.
”Puhelinmyynti on viihde-elektroniikan tuotealueiden markkinassa kaikista suurin. Etenkin uudet julkaistavat mallit ovat todella tärkeää saada aiempaa paremmin heti asiakkaiden ostettavaksi. Siinä missä Prisma eroaa erikoisliikkeistä, on se, että puhelimen oston lisäksi voi tehdä myös ruokaostokset tai muita ostoksia samalla. Ruokaostoksiin yhdistyvä sujuva asiointi hypermarketissa on meille merkittävä myyntivaltti, nyt kun puhelinten valikoima tulee parantumaan merkittävästi”, toteaa Prisman kodin tekniikan ja viihteen myyntipäällikkö Petrus Lesonen.
Luvut puhuvat marketkysynnän puolesta, sillä puhelinten myynti on ollut tämän vuoden aikana Prismoissa ja Prisma.fi -verkkokaupassa yli 40 prosenttia markkinakehitystä vauhdikkaampaa.
“Kattavasta valikoimastamme löytyy monipuolisesti vaihtoehtoja kaikkiin tarpeisiin ja hintapisteisiin. Prisma.fi-verkkokaupan valtava ja alati kehittyvä valikoima tukee merkittävästi myymälävalikoimaa, jonka laajuus vaihtelee toimipaikoittain. Asiakkaamme ostavatkin meiltä verkosta puhelimia suhteessa enemmän kuin muita tuotteita, mikä kertoo osaltaan valikoimamuutosten ja verkkokaupan kehittämisen onnistumisesta”, Lesonen jatkaa.
Bonuksista etu hintakilpailuun
”Puhelimissa hintakilpailu on kovaa ja hinnat määräytyvät markkinoilla, mutta tuotteista kertyvä Bonus tuo meille hintaedun. Esimerkiksi kotitalouden ostokertymän ylittäessä 900 euroa, maksetaan tilipäivänä bonuksia 45 euroa. Kun miettii uusimpien puhelinmallien hintoja, tämä kertymä ylitetään aika nopeasti ja säästö näkyy heti. Samalla on hyvä pitää mielessä, että puhelimen ostamalla koko talouden ostoista kertyy Bonus korkeammalla tasolla. Eli ostamalla puhelimen, myös ruokaostokset halventuvat kyseisenä kuukautena”, Lesonen havainnollistaa.
Uusien puhelinten lisäksi Prisma on tuonut verkkokauppaan tehdashuollettuja puhelimia.
“Näiden myyntiä on pilotoitu myös Prisma-myymälöissä. Kierrätyslaitteet ovat ekologisuuden lisäksi hinnaltaan mielenkiintoinen vaihtoehto monelle,” Lesonen uskoo.
Suomalainen aiempaa valmiimpi ostamaan puhelimen marketista
Lesosen mukaan viimeaikainen kehitys puoltaa päätöstä tehdä selkeä laajennus puhelinvalikoimaan.
“Lähes jokaisella suomalaisella on taskussaan älypuhelin. Tuotamme S-ryhmässä liikeideamme mukaisesti palveluja asiakasomistajillemme, ja juuri tästä syystä meidän on tärkeää olla aidosti relevantti vaihtoehto myös puhelimissa ja puhelintarvikkeissa”, Lesonen kertoo.
“Asiakkaamme ovat yhä valmiimpia ostamaan puhelintarvikkeita ja myös itse laitteita marketista. Monen nuoren digitie alkaa Prismasta puhelinhankinnalla. Aika valikoiman vahvistamiselle on nyt oikea. Puhelinvalikoiman kasvattamisen ohella tulemme myös lisäämään tarvikevalikoiman monipuolisuutta sekä vaihtoehtojen määrää entisestään loppuvuoden aikana. Tällä hetkellä esimerkiksi erilaisia kaapeleita ja latureita menee hurjasti.”
Prismalla on myös kovat odotukset tulevan Black Fridayn suhteen.
”Olemme vuosi vuodelta kasvattaneet Black Friday -alennustuotteiden määrää Prismassa. Viihde-elektroniikka ja älypuhelimet ovat perinteisesti Black Fridayn kivijalkatuotteita, ja nyt voi sanoa, että meillä on parempi valikoima niitä kuin koskaan. Eli näemme tässä vuodessa isoa potentiaalia”, Lesonen sanoo.
Yhteyshenkilöt
Lisätietoja:
Petrus Lesonen
Myyntipäällikkö
SOK Marketkaupan ketjuohjaus
Puh. +358 010 768 0454
petrus.lesonen@sok.fi
SOK:n viestintä
SOK:n viestintä tarjoaa median edustajille ajankohtaista tietoa S-ryhmästä. Viestintämme palvelee mediaa arkisin klo 9–16.
SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta
S-ryhmä on suomalaisten kotitalouksien omistama kaupparyhmä. S-ryhmän muodostavat 19 alueosuuskauppaa, SOK sekä niiden tytäryhtiöt.
Tarjoamme arjen palveluita päivittäis- ja käyttötavarakaupassa, hotelleissa & ravintoloissa, tavarataloissa, liikennemyymälöissä ja oman pankkimme kautta.
Olemme suurin yksityinen työllistäjä Suomessa – meitä s-ryhmäläisiä on noin 40 000. Toimimme tinkimättömästi yhdenvertaisuutta edistäen sekä luonnonvaroja kunnioittaen, ja olemme Suomen suurin kotimaisen ja lähiruoan myyjä. Verojalanjälkemme on lähes 1,9 miljardia euroa, ja investoimme Suomeen vuosittain noin 500 miljoonaa euroa.
#parempipaikkaelää
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta
Löytyvätkö nämä lahjat sinunkin toivelistaltasi – Sokoksen asiantuntijat ennustavat joulun hittituotteet21.11.2024 07:45:00 EET | Tiedote
Tyylin tavaratalo Sokoksen asiantuntijat koostivat yhteen tämän joulun halutuimmat lahjat kauneuden, pukeutumisen ja kodin tuotteiden osalta. Lahjakääröjen ennustetaan kätkevän alleen muun muassa somen valloittaneita vartalotuoksuja, trendikkäällä eläinkuosilla varustetut korvaläpät, laadukkaita boksereita sekä Marimekon Unikko-kuvion 60-vuotista taivalta juhlistavan lautasen.
Puhuvia pehmoja, flanellia ja seerumeja – Näissä tuotteissa on hittipotentiaali joulun lahjakaupassa15.11.2024 07:30:00 EET | Tiedote
Yli puolet S-ryhmän joulututkimukseen* vastanneista kertoo kiinnittävänsä tänä jouluna aiempaa enemmän huomiota lahjaostosten hintaan. Kun lahjaa valitaan, mietitään hinnan lisäksi erityisesti lahjan saajaa ja lahjan tarpeellisuutta. Tänä jouluna paketeista ennustetaan paljastuvan interaktiivisia leluja, trendikkäitä flanellihousuja ja suosittua kosmetiikkaa.
Uudistunut hotellilegenda avaa ovensa – Hotelli Vantaan hurmokselle ei näy loppua14.11.2024 07:30:00 EET | Tiedote
Monen asiakkaan odotus palkitaan, kun lähes vuoden suljettuna ollut Original Sokos Hotel Vantaa avautuu tänään 14.11. Kokonaisvaltaisen uudistuksen ovat kokeneet niin hotellihuoneet, kokoustilat kuin ravintolamaailmakin. Hotellissa on kuhinaa läpi vuoden ja asiakaskäyntejä lähes 300 päivittäin. Uudistuksen myötä legendaarisen kohteen vetovoiman odotetaan houkuttavan myös uusia asiakkaita.
Prisman myyntidata: Suomalaisperheet hurahtivat toden teolla Halloweeniin – yksi tuote myyty jo lähes loppuun29.10.2024 08:15:00 EET | Tiedote
Karkki vai kepponen, naamiaiset… Yhdysvalloista lähtenyt Halloween-perinne on juurtunut tukevasti osaksi suomalaista juhlakalenteria, kertoo Prisman tuore myyntidata. Suomalaiset, ja etenkin suomalaiset lapsiperheet, ovat ottaneet Halloweenin juhlinnan omakseen, ja Prismoissa osa Halloween-koristeista on jo myyty loppuun. Prisman myyntipäällikkö kertoo mitä kurpitsajuhlaa varten ostetaan, ja mikä on tämän Halloweenin yllätyksellisin sesonkituote.
Tuukka Turunen Inex Partners Oy:n toimitusjohtajaksi24.10.2024 13:15:00 EEST | Tiedote
S-ryhmän logistiikkayhtiön Inex Partners Oy:n toimitusjohtaja Petteri Pelkonen jää eläkkeelle toukokuussa 2025. Yhtiön uudeksi toimitusjohtajaksi on nimitetty 1.6.2025 alkaen Tuukka Turunen. Turunen työskentelee tällä hetkellä päivittäistavaroiden logistiikkakeskuksen tuotantojohtajana.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme