Alkon Arkadian myymälässä maistellaan viinejä 22.11. ja 5.12.

Jaa

Alkon Helsingin Arkadian lippulaivamyymälässä järjestetään kokeiluluonteisesti asiakkaille kaksi maksullista maistelutilaisuutta perjantaina 22. marraskuuta ja torstaina 5. joulukuuta.

Henkilö pitelee viinilasia.
Alko järjestää kokeiluluonteisesti kaksi viinien maistelutilaisuutta Helsingin Arkadian myymälässään

Alkon Helsingin Arkadian lippulaivamyymälässä järjestetään kokeiluluonteisesti asiakkaille kaksi maksullista maistelutilaisuutta perjantaina 22. marraskuuta ja torstaina 5. joulukuuta. 

Alko on aiemmin parinkymmenen vuoden ajan, aina vuoteen 2018 asti, järjestänyt Etiketti-pruuveja, jotka olivat erilaisia teemoja käsitteleviä olut- ja viininmaistelutilaisuuksia. Tilaisuudet olivat asiakkaiden keskuudessa pidettyjä ja niille on toivottu jatkoa. Nyt Alko testaa uudenlaista pruuvikonseptia myymälässä. 

”Olemme koko kansan sommelier ja ruuan ja juoman yhdistämisen mestareita. Tätä asiantuntemusta haluamme jakaa myös muille. Odotamme innolla, että pääsemme tarjoamaan asiakkaillemme uudenlaista maistelukonseptia Arkadian myymälässä”, iloitsee palvelujohtaja Tatu Vanninen, joka vastaa pääkaupunkiseudun myymäläverkostosta ja palvelusta.

Näissä tilaisuuksissa asiakkailla on mahdollisuus maistella muutamia Alkon henkilökunnan huolella valitsemia viinejä ja syventää tuotetuntemustaan Alkon asiantuntijoiden opastuksella.

”Perjantaille 22. marraskuuta valitsimme maisteltavaksi tuotteita marraskuun erikoiseristä: kaksi vanhemman vuosikerran nautiskeluviiniä, valkoviinin Saksan Rheingausta ja punaviinin Espanjan Riojasta. Kolmantena tuotteena on raikas Pinot Noir Australiasta, joka on oiva valinta myös vaikkapa joulupöytään. Torstaina 5.12. meillä on teemana juhlakauden kunniaksi kuohuviinit”, kertoo Arkadian myymälän palvelupäällikkö Päivi Aarnio.

Maistelua ajatuksen kanssa

Viiniä voi maistella kuka tahansa täysi-ikäinen, joka haluaa tutustua viineihin vähän paremmin. Alkossa viininmaistelusta puhutaan ammattitermillä pruuvi. Se tarkoittaa maistelua analysoiden ajatuksen kanssa – erotuksena pelkästä juoman nauttimisesta. Usein pruuvissa juomaa ei niellä, vaan maistajat käyttävät sylkykuppeja.  

”Pruuvaaminen on paitsi viinin maistamista, myös juomaan tutustumista, oppimista ja maun analysointia. Olen aika vakuuttunut siitä, että näistä meidän pruuvitilaisuuksista asiakas saa makunystyröiden haastamisen lisäksi uutta inspiraatiota juhlakauteen”, sanoo Vanninen.

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Pääkaupunkiseudun palvelujohtaja Tatu Vanninen, p. 040 838 9694, tatu.vanninen@alko.fi
Alkon mediapuhelin 020 711 5123 (arkisin klo 8–16), viestinta@alko.fi

Kuvat

Kuva tiedotteesta, jossa kerrotaan pruuvitilaisuudesta Alkon Arkadian myymälässä Helsingissä. Asiakkaat voivat maistaa 1–3 tuotetta. Maisteluannos, 4 cl, maksaa 2–3 euroa. Ei ennakkoilmoittautumista.
Asiakas voi maistella pruuvituotteista valintansa mukaan 1–3 tuotetta. 4 cl:n maisteluannoksen hinta on 2–3 euroa.
Lataa

Linkit

Alko toimii vastuullisena ja ammattimaisena juoma- ja ruoka-alan asiantuntijana, joka haluaa jakaa tätä asiantuntemusta myös muille. Pruuvikokeilulla Alko tarjoaa asiakkailleen mahdollisuuksia syventää osaamistaan ja tuotetuntemustaan. 

Alko järjesti Etiketti-pruuveja vuodesta 1998 vuoteen 2018 asti. Pruuvit keskeytettiin vuonna 2018 voimaan tulleiden alkoholilain muutosten myötä. Tämän jälkeen Alko on järjestänyt Etiketti-webinaareja, kokeillut pääkaupunkiseudulla pruuvitilaisuuksia ja testaa nyt myymäläpruuveja. Pruuveille on viranomaislupa. Tuotepruuveja järjestää myös Ruotsissa Systembolaget ja Norjassa Vinmonopolet.

Pruuvikokeilulla Alko vastaa asiakkaiden toiveisiin pruuvien järjestämisestä. Kokemukset pruuveista määrittävät palvelun jatkon.

Alko haluaa tarjota asiakkailleen maailmanluokan palvelua. Monipuolinen ja uudistuva noin 11 000 tuotteen valikoima mahdollistaa nojatuolimatkat ympäri maailmaa asiakkaan omassa olohuoneessa. Asiakkaitamme palvelee monikanavainen palveluverkosto: 371 myymälää, yli 120 noutopistettä, verkkokauppa ja mobiilisovellus. Vuonna 2023 Alkon liikevaihto oli 1,2 miljardia euroa ja asiakaskäyntejä reilut 50 miljoonaa.

Vastuullisuus on meille sydämen asia. Arjessamme se tarkoittaa muun muassa tinkimätöntä myynninvalvontaa, hankinnan läpinäkyvyyden kehittämistä, pakkausmateriaalien kierrätystä, tuoteturvallisuutta sekä hyvinvointia edistäviä hankkeita.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Alko Oy

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye