Black Fridayn yllättävin hitti? Miehet ostavat alennusviikon aikana jättimäisen määrän mustia boksereita
Viihde-elektroniikasta pitkälti tunnetusta Black Fridaysta on tullut viime vuosina miehille mustien boksereiden päivä, kertoo Prisman tuore myyntidata. Luvut ovat jopa häkellyttäviä, sillä viime vuosina Black Friday -viikolla mustien boksereiden myyntimäärä on kasvanut yli 200 prosenttia, ja niitä myydään keskimäärin 34 000 kappaletta. Tämä on yli kolminkertaisesti normaaliin viikkoon verrattuna. Trendin odotetaan jatkuvan myös tänä vuonna.
Miehet ovat viime vuosina Prisman datan mukaan innostuneet tekemään Black Fridaysta edullisia alusvaatehankintoja, sillä jo muutaman vuoden ajan myydyimpien tuotteiden joukossa on ollut Black Horsen 3-pack mustia boksereita. Väri on tärkeä, sillä 80 prosenttia Black Friday -alennussesongin aikana myydyistä boksereista on väritykseltään nimenomaan mustia.
”Vaikuttaa siltä, että miesten kynnys ostaa uudet alusvaatteet madaltuu selvästi Black Fridayn aikaan. Voisi jopa sanoa, että tästä on tullut boksereiden uusimisen sesonki, ja nimensä mukaisesti nimenomaan musta tuntuu olevan erittäin haluttu väri”, Prisman kodin myyntipäällikkö Matti Viitanen toteaa.
Prismassa on myös huomattu, että yleisemminkin Black Fridaysta ostetuilla pukeutumisen tuotteilla on yksi yhteinen tekijä.
”Olemme huomanneet, että asiakkaat haluavat tehdä nopeasti Black Friday -ostokset ilman sovittamista. Tämä tarkoittaa nimenomaan alushousuja ja sukkia, mitkä ovat nousseet nyt vuosi toisensa jälkeen kestosuosikeiksi”, Viitanen kertoo.
Pisin Black Friday koskaan – näistä odotetaan hittejä
Black Fridayn merkityksestä kertoo myös se, että tänä vuonna se kestää Prismassa 22.11.–2.12. välisen ajan. Tämä on hypermarketketjun pisin Black Friday -sesonki koskaan.
”Tutkimustemme mukaan iso osa asiakkaista hankkii joululahjat noin 1–1,5 kuukautta ennen joulua. Nykypäivänä Black Friday on joulukaupan lähtölaukaus, josta ostetaan paljon joululahjoja. Samalla ostovoiman heikentyminen on pysähtynyt ja olettamus on, että tarjousten vetovoima on edelleen todella suuri eli juuri Black Fridayn merkitys korostuu”, Viitanen huomauttaa.
Vaikka bokserit kiinnostavatkin, myös perinteisempi viihde-elektroniikka tulee olemaan tänäkin vuonna yksi suurimmista asiakkaita kiinnostavista tuoteryhmistä. Tänä vuonna Prisma on panostanut siihen merkittävästi laajentamalla älypuhelintensa valikoimaa.
”Puhelimia ostavien asiakkaiden määrä on kasvanut noin 40 prosenttia, ja uskomme määrän kasvavan Black Fridayn aikana. On selvästi nähtävissä, että mielikuva Prismasta kodintekniikan ja viihteen ostopaikkana on parantunut, ja olemme aiempaa uskottavampi ostopaikka näiden tuotteiden kohdalla. Pystymme ehdottomasti haastamaan markkinaa”, Viitanen sanoo.
Odotettuja hittituotteita Prisman Black Friday -sesongissa:
-
Vogue Naisten Thermo leggingsit
-
Black Horse Miesten bokserit 3-pack
-
Atom Nastaliukueste
-
Head Tennispallo Head Championship 3-pack
-
Smartstore Säilytyslaatikko Classic 31 kannella
-
Fiskars Paistinpannu Hard Face 28 cm
-
Fiskars Aterinpakkaus Functional Form 16 kpl
-
LEGO City, Friends ja Ninjago -sarjojen normaalihintaiset tuotteet -30%
-
Biolan Talouskompostori 200 l
-
PHILIPS Airfyer XL HD9257/88
-
JBL Vastamelunappikuulokkeet Tune Beam
-
CharG Virtapankki 20000 mAh
-
SamsungGalaxy A25 5G 128GB -älypuhelin
Yhteyshenkilöt
SOK:n viestintä
SOK:n viestintä tarjoaa median edustajille ajankohtaista tietoa S-ryhmästä. Viestintämme palvelee mediaa arkisin klo 9–16.
Kuvat
SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta
S-ryhmä on suomalaisten kotitalouksien omistama kaupparyhmä. S-ryhmän muodostavat 19 alueosuuskauppaa, SOK sekä niiden tytäryhtiöt.
Tarjoamme arjen palveluita päivittäis- ja käyttötavarakaupassa, hotelleissa & ravintoloissa, tavarataloissa, liikennemyymälöissä ja oman pankkimme kautta.
Olemme suurin yksityinen työllistäjä Suomessa – meitä s-ryhmäläisiä on noin 40 000. Toimimme tinkimättömästi yhdenvertaisuutta edistäen sekä luonnonvaroja kunnioittaen, ja olemme Suomen suurin kotimaisen ja lähiruoan myyjä. Verojalanjälkemme on lähes 1,9 miljardia euroa, ja investoimme Suomeen vuosittain noin 500 miljoonaa euroa.
#parempipaikkaelää
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta
Löytyvätkö nämä lahjat sinunkin toivelistaltasi – Sokoksen asiantuntijat ennustavat joulun hittituotteet21.11.2024 07:45:00 EET | Tiedote
Tyylin tavaratalo Sokoksen asiantuntijat koostivat yhteen tämän joulun halutuimmat lahjat kauneuden, pukeutumisen ja kodin tuotteiden osalta. Lahjakääröjen ennustetaan kätkevän alleen muun muassa somen valloittaneita vartalotuoksuja, trendikkäällä eläinkuosilla varustetut korvaläpät, laadukkaita boksereita sekä Marimekon Unikko-kuvion 60-vuotista taivalta juhlistavan lautasen.
Puhuvia pehmoja, flanellia ja seerumeja – Näissä tuotteissa on hittipotentiaali joulun lahjakaupassa15.11.2024 07:30:00 EET | Tiedote
Yli puolet S-ryhmän joulututkimukseen* vastanneista kertoo kiinnittävänsä tänä jouluna aiempaa enemmän huomiota lahjaostosten hintaan. Kun lahjaa valitaan, mietitään hinnan lisäksi erityisesti lahjan saajaa ja lahjan tarpeellisuutta. Tänä jouluna paketeista ennustetaan paljastuvan interaktiivisia leluja, trendikkäitä flanellihousuja ja suosittua kosmetiikkaa.
Uudistunut hotellilegenda avaa ovensa – Hotelli Vantaan hurmokselle ei näy loppua14.11.2024 07:30:00 EET | Tiedote
Monen asiakkaan odotus palkitaan, kun lähes vuoden suljettuna ollut Original Sokos Hotel Vantaa avautuu tänään 14.11. Kokonaisvaltaisen uudistuksen ovat kokeneet niin hotellihuoneet, kokoustilat kuin ravintolamaailmakin. Hotellissa on kuhinaa läpi vuoden ja asiakaskäyntejä lähes 300 päivittäin. Uudistuksen myötä legendaarisen kohteen vetovoiman odotetaan houkuttavan myös uusia asiakkaita.
Prisman myyntidata: Suomalaisperheet hurahtivat toden teolla Halloweeniin – yksi tuote myyty jo lähes loppuun29.10.2024 08:15:00 EET | Tiedote
Karkki vai kepponen, naamiaiset… Yhdysvalloista lähtenyt Halloween-perinne on juurtunut tukevasti osaksi suomalaista juhlakalenteria, kertoo Prisman tuore myyntidata. Suomalaiset, ja etenkin suomalaiset lapsiperheet, ovat ottaneet Halloweenin juhlinnan omakseen, ja Prismoissa osa Halloween-koristeista on jo myyty loppuun. Prisman myyntipäällikkö kertoo mitä kurpitsajuhlaa varten ostetaan, ja mikä on tämän Halloweenin yllätyksellisin sesonkituote.
Tuukka Turunen Inex Partners Oy:n toimitusjohtajaksi24.10.2024 13:15:00 EEST | Tiedote
S-ryhmän logistiikkayhtiön Inex Partners Oy:n toimitusjohtaja Petteri Pelkonen jää eläkkeelle toukokuussa 2025. Yhtiön uudeksi toimitusjohtajaksi on nimitetty 1.6.2025 alkaen Tuukka Turunen. Turunen työskentelee tällä hetkellä päivittäistavaroiden logistiikkakeskuksen tuotantojohtajana.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme