Kelan palvelupiste Sallassa korvataan muilla palveluilla – palvelua saa jatkossakin Virtu-palvelupisteessä
Kelan Sallan palvelupiste korvataan muilla palveluilla vuoden alusta. Kela-asioita voi 1.1.2025 alkaen hoitaa OmaKelassa, puhelimessa, Sallan Virtu-palvelupisteessä ja lähialueen Kelan palvelupisteissä.
Kelan palvelupiste Sallassa on palvellut asiakkaita ajanvarauksella, ja asiakaskäyntien määrä on ollut vähäinen. Suurin osa asiakkaista on hoitanut Kela-asiansa verkossa, puhelimessa, postitse tai Kelan muissa palvelupisteissä.
Kelan etäpalvelua saa jatkossakin Virtu-palvelupisteellä Sallan kunnantalolla osoitteessa Postipolku 3. Virtu-palvelupiste on avoinna kunnantalon aukiolopäivinä. Voit varata etukäteen Virtu palvelupisteen käyttöösi Sallan kunnan toimistosihteeriltä p. 040 505 8163 tai Sallan kunnan sähköisestä ajanvarauskalenterista. Asiakas voi myös ottaa etäyhteyden Kelaan kotoa käsin Virtu-palvelun kautta ja hoitaa Kela-asioita arkisin klo 9–15. Etäpalvelussa saa henkilökohtaista neuvontaa ja voi hoitaa samoja asioita kuin Kelan palvelupisteessä.
Sallaa lähin Kelan palvelupiste sijaitsee Kemijärvellä osoitteessa Vapaudenkatu 10–12. Palvelupiste on avoinna tiistaisin klo 9–12.
Lähes kaikki Kela-asiat voi hoitaa myös verkossa tai puhelimessa
Kelan henkilöasiakkaille tarkoitetussa asiointipalvelussa eli OmaKelassa voi hakea etuuksia, lähettää liitteitä ja ilmoittaa muutoksista. OmaKelassa voi myös tarkistaa oman hakemuksen tilanteen ja etuuksien maksupäivät. OmaKelaan kirjaudutaan verkkopankkitunnuksilla, mobiilivarmenteella tai varmennekortilla.
Puhelinpalvelussa asiakas saa henkilökohtaista neuvontaa verkkoasiointiin ja hakemuksen tekemiseen. Kelan puhelinpalvelu on avoinna joka arkipäivä klo 9–16. Tarvittaessa puhelinpalvelussa voi myös jättää suullisen hakemuksen, jos mikään muu asiointitapa ei ole mahdollinen.
Yhteyshenkilöt
Anne Penttiläpalveluyksikön johtajaKela, Pohjoinen asiakaspalveluyksikkö
Puh:+358 40 706 7309etunimi.sukunimi@kela.fiKelan viestintäKelan viestinnän mediapuhelin palvelee arkisin klo 9–16. Numerossa ohjaamme haastattelupyyntöjä asiantuntijoillemme. Voit jättää haastattelupyynnön myös sähköpostitse.
Puh:020 634 7745viestinta@kela.fiKansaneläkelaitos (Kela) hoitaa Suomen sosiaaliturvaan kuuluvien perusturvaa eri elämäntilanteissa.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Kela/FPA
Kelan palvelupiste Puolangalla korvataan muilla palveluilla18.12.2024 13:45:00 EET | Tiedote
Kelan Puolangan palvelupiste korvataan muilla palveluilla vuoden alusta. Kela-asioita voi 1.1.2025 alkaen hoitaa OmaKelassa, puhelimessa ja lähialueen palvelupisteissä.
Kelan palvelupisteet Haukiputaalla ja Kalajoella korvataan muilla palveluilla18.12.2024 13:35:00 EET | Tiedote
Kelan palvelupisteet Haukiputaalla ja Kalajoella korvataan muilla palveluilla vuoden alusta. Kela-asioita voi 1.1.2025 alkaen hoitaa OmaKelassa, puhelimessa, kaupungin asiointipisteissä ja lähialueen Kelan palvelupisteissä.
FPA:s serviceställe i Malm håller stängt kring årsskiftet18.12.2024 13:05:00 EET | Pressmeddelande
FPA:s serviceställe i Malm är tillfälligt stängt kring årsskiftet 24.12–7.1. De närmaste serviceställena i Östra centrum, Kampen och Dickursby betjänar vardagar kl. 9–12. Det går att sköta nästan alla FPA-ärenden på nätet eller per telefon.
Kelan Malmin palvelupiste suljettuna vuodenvaihteessa18.12.2024 13:05:00 EET | Tiedote
Kelan palvelupiste Malmilla on väliaikaisesti suljettuna vuodenvaihteessa 24.12.–7.1. Lähimmät palvelupisteet Itäkeskuksessa, Kampissa ja Tikkurilassa palvelevat arkisin klo 9–12. Lähes kaikki Kela-asiat voi hoitaa myös verkossa tai puhelimessa.
Kela’s Malmi service point closed during holiday season18.12.2024 13:05:00 EET | Press release
Kela’s Malmi service point will be closed between 24 December 2024 and 7 January 2025. The nearest service points in Itäkeskus, Kamppi and Tikkurila will be open on weekdays from 9.00–12.00. Almost all Kela-related matters can be handled online or over the phone.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme