Oma Hämeen aikuissosiaalityön chat-palvelun aukioloajat laajenevat 2.1.2025
Aikuissosiaalityön ammattilaisen tavoittaa chatin kautta jatkossa joka arkipäivä klo 9–15.
Samalla otamme käyttöön mahdollisuuden asioida vahvasti tunnistautuneena. Näin chatissä on mahdollista asioida yleisen ohjauksen ja neuvonnan lisäksi myös omaan asiakkuuteen liittyvissä asioissa. Asiointi myös täysin nimettömänä on kuitenkin yhä mahdollista.
Chat on saanut kiitosta asioinnin helppoudesta ja nopeudesta
Aikuissosiaalityön chat-palvelu on saanut asiakkailta kiitosta asioinnin helppoudesta ja nopeudesta. Odotusaika chat-palveluun on alle minuutin. Palvelun tarkoituksena on lisätä saavutettavuuttamme asiakkaille ja yhteistyökumppaneille helpolla matalan kynnyksen palvelukanavalla.
Kenelle aikuissosiaalityön chat on tarkoitettu?
Aikuissosiaalityön chat-palveluun voi olla yhteydessä
- asiakas itse
- läheisestään huolestunut henkilö
- ammattilainen, joka työssään kohtaa henkilöitä, joilla on mahdollisesti sosiaalipalvelujen tarve.
Aikuissosiaalityön chat tarjoaa ohjausta ja neuvontaa aikuisten sosiaalipalveluihin liittyen. Tyypillisiä yhteydenottoja ovat esimerkiksi asumiseen, arjenhallintaan, etuuksiin tai laajemmin talouteen liittyvät ongelmatilanteet.
Mistä chatin löytää?
Oma Hämeen chat-palvelut löytyvät Oma Häme -sovelluksesta tai Oma Hämeen verkkosivuilta.
Lue lisää chat-palveluistamme
Lue lisää Oma Häme -sovelluksesta
Yhteyshenkilöt
Sari KivirantaAikuissosiaalityön päällikköKanta-Hämeen hyvinvointialue (Oma Häme)
Puh:0503234188sari.kiviranta@omahame.fiJoonas ToivonenProjektisuunnittelijaKanta-Hämeen hyvinvointialue (Oma Häme)
Puh:0505756596joonas.toivonen@omahame.fiKuvat
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Oma Häme
Kanta-Hämeen keskussairaalan päivystys on pahasti ruuhkautunut3.1.2025 13:08:40 EET | Uutinen
Ruuhkautuneeseen tilanteeseen on vaikuttanut muun muassa pitkät pyhät sekä koronasta ja influenssasta johtuvat sairastumiset. Tilanne ei johdu potilastietojärjestelmän muutoksista.
Kiireellisen hoidon ensilinjan ruuhkat on saatu purettua – myös kaikki terveysasemat ottavat nyt puheluita3.1.2025 11:50:13 EET | Uutinen
Suurimmat ruuhkat on saatu torstain jälkeen onnistuneesti purettua. Edelleen palveluissa voi olla hitautta tai viivettä ja kiireettömiä asioita koskevat soitot pyydetään jättämään ensi viikolle.
Potilastietojärjestelmän päivitys ruuhkauttaa terveysasemia2.1.2025 12:36:11 EET | Uutinen
Puhelut ovat ruuhkautuneet Päivystysapu 116 117 -kiireellisen hoidon ensilinjassa. Hätätilanteessa on otettava yhteys hätänumeroon 112. Jos asia ei ole kiireellinen, pyydämme ystävällisesti siirtämään yhteydenottoa terveysasemaan myöhemmäksi.
Potilastietojärjestelmien yhdistäminen on saatu valmiiksi2.1.2025 10:11:38 EET | Uutinen
Tietojärjestelmien yhdistäminen alkoi keskiviikkona 1. tammikuuta kello 00 ja päättyi hieman suunniteltua aikataulua myöhemmin, noin kello 9 torstaiaamuna.
Katri Pellinen on laulava sosiaalityöntekijä, joka haluaa vaikuttaa ja ravistella sosiaalialaa31.12.2024 08:30:00 EET | Artikkeli
Kanta-Hämeen hyvinvointialueen sosiaalihuollon erityisasiantuntija Katri Pellinen suhtautuu intohimoisesti rakenteelliseen sosiaalityöhön ja yhteiskunnalliseen vaikuttamiseen. Hänen mukaansa yksilöä autetaan parhaiten puuttumalla yhteiskunnan, organisaation ja palveluiden rakenteisiin.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme