MUISTUTUSKUTSU: Alkon trendikoosteen julkaisu 8.1. klo 9.00: poimintoja kiinnostavimmista trendeistä vuonna 2025
Millaisia tuulia juomien maailmassa puhaltaa juuri nyt? Koostimme perinteiseen tapaan trendikatsaukseemme ajankohtaisia ilmiöitä, jotka kertovat kuluttajien maun ja valintojen muutoksista.
Tervetuloa kuulemaan trendeistä lisää Alkon virtuaaliseen mediatilaisuuteen keskiviikkona 8. tammikuuta klo 9.00.
Aika: Keskiviikko 8.1. klo 9–9.30
Paikka: Virtuaalinen livelähetys. Tilaisuuden osallistumislinkki lähetetään ilmoittautuneille tiistaina 7.1. sähköpostitse
Ilmoittautuminen: Ilmoittauduthan tilaisuuteen viimeistään maanantaina 6. tammikuuta oheisen linkin kautta: ilmoittautumislinkki
Voit jakaa kutsua eteenpäin myös omalle ruoka- ja juoma-alan verkostollesi.
Ohjelma
Mikä trendaa vuonna 2025 juomien maailmassa? Sosiaalinen media nostaa nyt nopeita hitti-ilmiöitä juomissa niin kuin muutenkin. Isot juomatrendit kuitenkin liikkuvat hitaasti, joten niissä näkyvät pidempään jatkuneet ilmiöt kuten oman hyvinvoinnin vaaliminen, halu kokea elämyksiä sekä hintatietoisuus.
Aamussa meidät johdattelee trendien kiehtovaan maailmaan Alkon valikoima- ja hankintajohtaja Anu Koskinen sekä tuoteviestintäpäällikkö Anri Lindström.
Tilaisuuden jälkeen sinulla on mahdollisuus haastatella niin Anua kuin Anria. Voit varata haastatteluajan jo etukäteen sähköpostitse osoitteesta viestinta@alko.fi.
Yhteyshenkilöt
Alkon mediapuhelin 020 711 5123 (arkisin klo 8–16), viestinta@alko.fi
Alko haluaa tarjota asiakkailleen maailmanluokan palvelua. Monipuolinen ja uudistuva noin 11 000 tuotteen valikoima mahdollistaa nojatuolimatkat ympäri maailmaa asiakkaan omassa olohuoneessa. Asiakkaitamme palvelee monikanavainen palveluverkosto: 370 myymälää, yli 100 noutopistettä, verkkokauppa ja mobiilisovellus. Vuonna 2023 Alkon liikevaihto oli 1,2 miljardia euroa ja asiakaskäyntejä reilut 50 miljoonaa.
Vastuullisuus on meille sydämen asia. Arjessamme se tarkoittaa muun muassa tinkimätöntä myynninvalvontaa, hankinnan läpinäkyvyyden kehittämistä, pakkausmateriaalien kierrätystä, tuoteturvallisuutta sekä hyvinvointia edistäviä hankkeita.
Osoitelähde
STT:n osoiterekisteri, Meltwaterin osoiterekisteri sekä Alkon oma mediapruuviosoiterekisteri. Alkon tietosuojakäytänteet ovat kuvattu osoitteessa www.alko.fi/rekisteriselosteet
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Alko Oy
Alkon myyntilitrat vuonna 2024: väkevien ja viinien myynti laski, oluiden myynti ennallaan, alkoholittomien myynti nousi9.1.2025 07:14:11 EET | Tiedote
Alkon myynti vuonna 2024 oli 71,2 miljoonaa litraa laskien 5,7 miljoonaa litraa vuodesta 2023. Lakimuutoksen jälkeen kesä-joulukuun myynti oli 10 prosenttia edellisvuotta matalammalla tasolla. Puna- ja valkoviineissä Chile pitää yhä pintansa suosituimpana viinimaana.
Alkon trendikatsaus 2025: nyt vaalitaan hyvinvointia, haetaan elämyksiä ja ollaan hintatietoisia8.1.2025 09:00:00 EET | Tiedote
Alkon trendikatsauksen kahdeksan vuoden 2025 trendiä kertovat muun muassa alkoholittomien voittokulusta, elämysten metsästämisestä ja siitä, että Z-sukupolvelle ei maistu viini edeltävien sukupolvien tapaan. Juomissa saa maistua makeus ja kartonkipakkaus uskalletaan nostaa juhlapöytään. Hinnalla on valinnassa yhä suurempi merkitys.
Muhoksen Alko saa uuden ilmeen7.1.2025 07:25:00 EET | Tiedote
Muhoksen Alkon myymälä remontoidaan tammi-helmikuussa. Alkon myymälöissä ja eri kanavissa näkyy tammikuun alusta alkaen Nollaus-kampanja, jolla rohkaistaan suomalaisia löytämään omaa hyvinvointia tukevan tavan ladata akkuja.
MUISTUTUSKUTSU: Alkon trendikoosteen julkaisu 8.1. klo 9.00: poimintoja kiinnostavimmista trendeistä vuonna 20253.1.2025 07:11:13 EET | Kutsu
Millaisia tuulia juomien maailmassa puhaltaa juuri nyt? Koostimme perinteiseen tapaan trendikatsaukseemme ajankohtaisia ilmiöitä, jotka kertovat kuluttajien maun ja valintojen muutoksista. Tervetuloa kuulemaan trendeistä lisää Alkon virtuaaliseen mediatilaisuuteen keskiviikkona 8. tammikuuta klo 9.00.
Alko kampanjoi: tipaton tammikuu – nyt nollataan2.1.2025 07:15:00 EET | Tiedote
Alko haluaa tipattoman tammikuun hengessä rohkaista suomalaisia pohtimaan, miten kukin voi löytää juuri itselleen sopivan ja hyvinvointia tukevan tavan ladata akkuja – oman tavan nollata. Viime vuosina juomatottumuksissa on tapahtunut muutosta ja yhä useampi haluaa palautua hyvinvointiaan vaalien. Alkoholittomuuteen suhtaudutaan uteliaasti ja omia kulutustottumuksia kyseenalaistetaan.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme