S-ryhmän ja Vegaanihaasteen yhteistyö laajenee – mukana nyt kaikki S-ruokakaupat
Tammikuussa järjestettävä kaikille avoin ja maksuton Vegaanihaaste kannustaa kokeilemaan kasviperäistä ruokaa kuukauden ajan. S-ryhmä tekee tänä vuonna entistä laajemmin yhteistyötä Vegaanihaasteen kanssa, kun yhteistyö laajenee kaikkiin S-ryhmän ruokakauppoihin (Prisma, S-market, Sale ja Alepa).

”Haluamme tarjota asiakkaillemme monipuolisesti vaihtoehtoja ja tehdä ilmaston kannalta viisaiden valintojen tekemisestä mahdollisimman helppoa. Suurin päivittäistavaraketjumme S-market on ollut mukana Vegaanihaasteessa jo useiden vuosien ajan, ja olemme saaneet yhteistyöstä hyviä kokemuksia sekä paljon kiitosta. Tämän vuoksi on hyvin luontevaa, että yhteistyömme laajenee nyt kaikkiin S-ruokakauppoihin”, kertoo S-ryhmän päivittäistavarakaupan myyntijohtaja Hans Backström.
Vegaanihaasteen suosio näkyy vuosittain kauppojen hyllyllä. Tammikuussa 2024 S-market kannusti asiakkaita kasvipohjaisten tuotteiden valintaan myös tuotealennuksilla. S-marketin vegaanisten tuotteiden myyntimäärät kasvoivatkin keskimäärin 15 prosenttia edellisen vuoden tammikuuhun verrattuna.
”Haluamme osaltamme madaltaa kynnystä kasvipohjaisten tuotteiden kokeiluun ja auttaa niiden arkipäiväistymisessä. Kannustamme tänäkin vuonna asiakkaitamme haasteeseen osallistumisessa muun muassa tuotekampanjoilla: Oddlygood- ja Härkis-tuotteet ovat tammikuun ajan 20 prosentin alennuksessa. Myös Yhteishyvän vegaaniset reseptit tarjoavat edullista ja maukasta vegeinspiraatiota arkeen sekä juhlaan,” sanoo Backström.
S-ryhmän vastuullisuusohjelman tavoitteena on, että 65 prosenttia myydystä ruoasta on kasvipohjaista vuonna 2030. Vuonna 2023 kasvipohjaisen ruoan osuus oli jo 60 prosenttia. Osuuskaupparyhmä on myös yhtenä perustajajäsenenä vuoden 2023 lopussa perustetussa Pro Vege -yhdistyksessä, jonka tarkoituksen on edistää kasvipohjaisen ruoan kehitystä ja kasvua Suomessa.
Reseptejä ja tuotesuosituksia vegempään vuoden aloitukseen
Osana yhteistyötä S-ryhmän kanssa Vegaanihaasteen sosiaalisen median kanavissa julkaistaan S-marketissa ja Prismassa kuvattuja videoita, jotka esittelevät vegaanisia tuotteita eri teemoilla.
Haasteeseen osallistuvat saavat lisäksi kuukauden ajan sähköpostiinsa päivittäisen uutiskirjeen, joka sisältää reseptejä ja muuta hyödyllistä tietoa.
”Vegaanihaasteeseen on osallistunut vuosien aikana jo yli 200 000 suomalaista. Kannustamme kaikkia vegeuteliaita ottamaan haasteen vastaan ja toteuttamaan sen omalla tavallaan! Tuemme osallistujia resepteillä, tuotesuosituksilla, vinkeillä ja inspiraatiolla, joiden avulla kasvisruoan kokeileminen on nyt helpompaa kuin koskaan. Tulemalla mukaan Vegaanihaasteen, saa tuekseen myös alati kasvavan yhteisön: muut osallistujat sekä haasteen vapaaehtoiset tuutorit, joilta voi kysyä neuvoja ja vinkkejä,” kannustaa Vegaanihaasteen kampanjapäällikkö Mia Muhonen.
Lue lisää Vegaanihaasteesta ja ilmoittaudu mukaan: https://vegaanihaaste.fi/
Yhteyshenkilöt
Lisätietoja:
Juha Nieminen
Ryhmäpäällikkö, SOK Marketkaupan ketjuohjaus
juha.nieminen@sok.fi
puh. 010 7680692
SOK:n viestintä
SOK:n viestintä tarjoaa median edustajille ajankohtaista tietoa S-ryhmästä. Viestintämme palvelee mediaa arkisin klo 9–16.
SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta
S-ryhmä on suomalaisten kotitalouksien omistama kaupparyhmä. S-ryhmän muodostavat 19 alueosuuskauppaa, SOK sekä niiden tytäryhtiöt.
Tarjoamme arjen palveluita päivittäis- ja käyttötavarakaupassa, hotelleissa & ravintoloissa, tavarataloissa, liikennemyymälöissä ja oman pankkimme kautta.
Olemme suurin yksityinen työllistäjä Suomessa – meitä s-ryhmäläisiä on noin 40 000. Toimimme tinkimättömästi yhdenvertaisuutta edistäen sekä luonnonvaroja kunnioittaen, ja olemme Suomen suurin kotimaisen ja lähiruoan myyjä. Verojalanjälkemme on lähes 1,9 miljardia euroa, ja investoimme Suomeen vuosittain noin 500 miljoonaa euroa.
#parempipaikkaelää
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta
Saitko viime sunnuntaina poikkeavan virpomisoksan? S-ryhmän data kertoo nyt selvän muutoksen suomalaisten pääsiäisperinteissä15.4.2025 08:20:00 EEST | Tiedote
Suomalaisten pääsiäisen viettoon on ilmaantunut vanhojen perinteiden sekaan useita uudenlaisia sävyjä, kertoo S-ryhmän tuore myyntidata. Myyntitilastoista selviää, että tekopajunoksat sekä -kukat nostavat nyt voimakkaasti suosiotaan ja nostalginen herkku on palannut voimalla pääsiäispöytiin. Lisäksi jo toista vuotta peräkkäin opiskelijat hamuavat Hello Kitty - ja My Little Pony -pääsiäismunia.
S-ryhmän myynti oli tammi–maaliskuussa lähes edellisvuoden tasolla11.4.2025 08:03:00 EEST | Tiedote
S-ryhmään kuuluvien alueosuuskauppojen, SOK:n ja niiden tytäryhtiöiden veroton vähittäismyynti tammi–maaliskuussa 2025 oli 3 276,4 miljoonaa euroa. Myynti jäi 1,1 prosenttia edellisvuodesta, jolloin karkauspäivä ja lähes koko pääsiäinen osuivat vuoden ensimmäiselle kvartaalille.
Hotellilegendan vauhti kiihtyy kohti kesää – nyt avautuivat modernit tapahtumatilat ja uusia huoneita9.4.2025 08:17:18 EEST | Tiedote
Original Sokos Hotel Vantaa saavutti avaamisen jälkeen ensimmäisinä vilkkaina viikonloppuina huippumyynnit, ja varausaste on ollut siitä asti korkealla tasolla niin hotellissa, ravintoloissa kuin kokousosastollakin. Kesää kohden vauhti kiihtyy. Uudistushankkeen toinen vaihe on nyt valmistunut ja suuret, modernit tapahtumatilat ovat vihdoin varattavissa. Myös uusia huonevaihtoehtoja on avautunut, muun muassa odotetut perhehuoneet.
Helsinki Biennaali ja S-ryhmän hotellit aloittavat yhteistyön28.3.2025 14:00:00 EET | Tiedote
Yhteistyön tavoitteena on vahvistaa Helsingin houkuttelevuutta kesän kohteena niin suomalaisten kuin kansainvälisten matkailijoiden joukossa, ja helpottaa vierailijoiden löytämistä taiteen luo. Pääkaupunkiseudun Sokos Hotellit ja Radisson Hotellit toimivat Biennaalin majoitus- ja tapahtumakumppaneina keväällä ja kesällä 2025.
Vuosi- ja vastuullisuuskatsaus 2024: ”Vastuullisuustekoja yhdessä kuluttajien ja koko arvoketjun kanssa”28.3.2025 08:30:00 EET | Tiedote
Katsaus S-ryhmän viime vuoteen, liiketoimintoihin ja vastuullisuuteen on nyt julkaistu.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme