Oma Hämeen palveluissa edelleen hitautta – kiireettömiä aikoja siirretään lähipäiviltä
Kiireettömiä aikoja saatetaan joutua perumaan tai siirtämään tulevilta päiviltä. Oma Häme toivoo edelleen, että jos asia ei ole kiireellinen, asiakas siirtäisi yhteydenottoa myöhemmäksi.
Kanta-Hämeen hyvinvointialueen potilastietojärjestelmän käyttöönotto hidastaa palveluja edelleen lähipäivinä. Esimerkiksi puhelinlinjat ja chatit voivat ruuhkautua edelleen ja osa chateista on lyhyitä aikoja kiinni jonojen purkamisen takia.
Keskiviikkona 8.1. neuvola-chat on suljettuna kokonaan teknisten haasteiden vuoksi. Neuvolan ensilinja-numerot ovat auki ja puheluita hoidetaan takaisinsoiton kautta. Suun terveydenhuollon chat on kiinni 8.-13.1. Chat pyritään avaamaan tiistaina 14.1. Kiireellisissä asioissa 116 117 ja hätätilanteessa 112 auttavat.
Kiireettömiä aikoja saatetaan joutua perumaan tai siirtämään tulevilta päiviltä. Oma Häme toivoo edelleen, että jos asia ei ole kiireellinen, asiakas siirtäisi yhteydenottoa myöhemmäksi. Pahoittelemme tilanteesta aiheutuvaa häiriötä.
Oma Häme siirtyi vuodenvaihteessa yhteen, yhteiseen potilastietojärjestelmään, kun Forssan seudun ja muun Kanta-Hämeen alueen Lifecare-potilastietojärjestelmien tiedot yhdistettiin. Järjestelmien yhdistäminen sujuvoittaa tiedonkulkua yksiköstä toiseen, mikä parantaa sekä hoitoprosessien nopeutta että potilasturvallisuutta. Potilastietojärjestelmä on toiminut alusta asti hyvin, mutta haasteita on ollut järjestelmän jakelussa työasemille.
Avainsanat
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Oma Häme
Potilastietojärjestelmän hitaus ruuhkauttaa palveluita vielä tiistaina7.1.2025 10:21:25 EET | Uutinen
Jonoja ja ruuhkaa on muodostunut mm. Sairaanhoitaja-chatiin sekä päivystysapu 116 117 –kiireellisen hoidon ensilinjaan.
Kanta-Hämeen keskussairaalan päivystys on pahasti ruuhkautunut3.1.2025 13:08:40 EET | Uutinen
Ruuhkautuneeseen tilanteeseen on vaikuttanut muun muassa pitkät pyhät sekä koronasta ja influenssasta johtuvat sairastumiset. Tilanne ei johdu potilastietojärjestelmän muutoksista.
Kiireellisen hoidon ensilinjan ruuhkat on saatu purettua – myös kaikki terveysasemat ottavat nyt puheluita3.1.2025 11:50:13 EET | Uutinen
Suurimmat ruuhkat on saatu torstain jälkeen onnistuneesti purettua. Edelleen palveluissa voi olla hitautta tai viivettä ja kiireettömiä asioita koskevat soitot pyydetään jättämään ensi viikolle.
Potilastietojärjestelmän päivitys ruuhkauttaa terveysasemia2.1.2025 12:36:11 EET | Uutinen
Puhelut ovat ruuhkautuneet Päivystysapu 116 117 -kiireellisen hoidon ensilinjassa. Hätätilanteessa on otettava yhteys hätänumeroon 112. Jos asia ei ole kiireellinen, pyydämme ystävällisesti siirtämään yhteydenottoa terveysasemaan myöhemmäksi.
Potilastietojärjestelmien yhdistäminen on saatu valmiiksi2.1.2025 10:11:38 EET | Uutinen
Tietojärjestelmien yhdistäminen alkoi keskiviikkona 1. tammikuuta kello 00 ja päättyi hieman suunniteltua aikataulua myöhemmin, noin kello 9 torstaiaamuna.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme