Ikäihmisten palveluiden asiakaslaskutus keskitetty yhteen puhelinnumeroon
Muutos tuli voimaan 3.2.2025. Keskittämisellä tavoitellaan helpompaa ja selkeämpää yhteydenottotapaa.
Ikäihmisten palveluiden asiakaslaskutukseen liittyvä puhelinasiointi on keskitetty yhteen numeroon 3.2.2025 alkaen Oma Hämeessä. Keskittämisellä tavoitellaan helpompaa ja selkeämpää yhteydenottotapaa.
Ikäihmisten palveluiden laskutus- ja asiakasmaksuasioissa on jatkossa käytettävissä numero 03 629 6540. Linja on avoinna maanantaista torstaihin kello 9–10 välillä.
Puheluihin pyritään vastaamaan suoraan. Soittajaa pyydetään ensin valitsemaan neljästä vaihtoehdosta se, minkä alueen palveluita yhteydenotto koskee (1=Hämeenlinna, 2=Riihimäki, Loppi, Hausjärvi, 3=Forssa, Ypäjä, Jokioinen, Humppila, Tammela, 4=Janakkala, Hattula). Ammattilainen vastaa tiedotteen jälkeen suoraan puheluun, joten linja on pidettävä auki.
Hämeenlinnan, Riihimäen seudun ja Forssan alueen asioissa kysymyksen voi lähettää myös sähköpostitse. Vastaamme sähköposteihin seuraavien arkipäivien aikana:
palvelusihteerit.forssa(at)omahame.fi
asiakasohjaus.laskutus.hml(at)omahame.fi
laskutus.ikaihmiset.rmkseutu(at)omahame.fi
Sähköpostiyhteys ei ole salattu. Ethän lähetä sähköpostitse arkaluonteisia tai henkilökohtaisia tietoja, kuten henkilötunnuksia, pankkitietoja tai terveystietoja. Näiden tietojen käsittelyä varten suosittelemme lähettämään viestin suojattua yhteyttä käyttäen.
Perusterveydenhuollon, suun terveyden, erikoissairaanhoidon, mielenterveys- ja päihdepalveluiden ja vammaispalveluiden asiakaslaskutukseen liittyvä puhelinasiointi on keskitetty asiakaslaskutuksen ensilinjan numeroon 03 629 3179 arkisin klo 9–14 välillä. Näiden toimialojen asiakaslaskutuksessa on käytössä myös sähköpostiosoite: asiakasmaksut(at)omahame.fi
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Oma Häme
Saitko pyynnön täyttää Oma Hämeen digitaalisen esitietokyselyn? Toimi näin3.2.2025 09:54:32 EET | Uutinen
Esitietokysely täytetään Oma Häme -sovelluksessa tai kirjautumalla osoitteessa omahame.fi.
Osastonhoitaja Heli Ylitalo – asiantuntijuutta ja yhteishenkeä hyvinvointialueella3.2.2025 09:44:44 EET | Artikkeli
Heli Ylitalo työskentelee osastonhoitajana Kanta-Hämeen keskussairaalan silmäyksikössä, KNK-poliklinikalla ja suusairauksien poliklinikalla. Hän korostaa työyhteisön merkitystä omassa työssään.
Jukolan terveysasemalle myönnetty Kandiystävällinen terveyskeskus 2024 -arvonimi31.1.2025 10:01:45 EET | Tiedote
Jukolan terveysasema on saanut Kandiystävällinen terveyskeskus 2024 -arvonimen Suomen Medisiinariliitolta erinomaisesta lääketieteen opiskelijoiden ohjauksesta. Arvonimeen vaikuttivat mm. hyvin järjestetty perehdytys, työmäärä, seniorituki ja yhteisön osallisuus. Tunnustus korostaa työyhteisön tärkeää roolia opiskelijaystävällisen ympäristön luomisessa.
Oma Häme sai 1,2 miljoonan rahoituksen ikäihmisten terveyden edistämishankkeisiin30.1.2025 16:01:05 EET | Tiedote
Kanta-Hämeen hyvinvointialue on saanut rahoituksen kahteen merkittävään ikäihmisten terveyden edistämishankkeeseen vuosille 2025–2027. Yhteensä 1,2 miljoonan euron rahoituksen myöntää sosiaali- ja terveysministeriö. Toinen hankkeista edistää ikäihmisten aivoterveyttä ja toisessa kehitetään toimintakykyä tukevaa ryhmätoimintaa. Ikä iloiten – Selvästi eteenpäin -hankkeen tavoitteena on edistää kantahämäläisten ikääntyneiden, erityisesti eläköityvien ja yli 65-vuotiaiden, hyvinvointia ja terveyttä ryhmätoiminnan keinoin. Erityisesti pyritään tavoittamaan ne ryhmät, joita nykyiset palvelut eivät saavuta. Hankkeessa on tarkoituksena lisätä eri toimijoiden yhteistyötä, luoda varhaisen puuttumisen toimintamalli sekä kehittää ikääntyneiden elämän taitekohtiin ryhmäohjausta ja matalan kynnyksen kohtaamispaikkoja. Hanke toteutetaan yhteistyössä kuuden kunnan: Hämeenlinna, Janakkala, Forssa, Riihimäki, Jokioinen ja Hattula, kanssa. Toinen rahoitusta saanut hanke on Muistijälki – Aivoterveyttä elä
Näin Oma Hämeen digipalvelut auttoivat kantahämäläisiä vuonna 202430.1.2025 11:32:26 EET | Tiedote
Sairaanhoitaja-chatissa asiakas tavoittaa ammattilaisen minuuteissa ja asiat saadaan ratkaistua lähes 90 prosentissa yhteydenotoista, niin ettei fyysistä vastaanottoa tarvita. Vuonna 2024 yli 90 % sairaanhoitaja-chatin palautteista oli positiivisia.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme