Kekäle ei unohda kivijalkaa kulutustottumusten muutoksessa

Jaa

Kertakäyttömuodista kestävämpiin vaatevalintoihin siirtyvät suomalaiset kaipaavat päätöstensä tueksi vanhaa kunnon palvelua.

Kekäle on palvellut tamperelaisia reilut neljäkymmentä vuotta samalla paikalla. Ensi maaliskuussa kaupunkikuvaan olennaisena osana kuuluva vaatekauppa siirtyy Keskustorin laidalta Koskikeskukseen. Samalla perheyhtiö tuo Tampereelle aiemmin Raisiossa ja pääkaupunkiseudulla lanseeraamansa myymäläkonseptin.

- Matkassa Sandbergin talosta on Tammerkosken toiselle puolelle viitisensataa metriä, mutta ajassa muutos on huomattavasti suurempi. Maailma ja ihmisten ostokäyttäytyminen ovat muuttuneet 1880-luvun ja tämän päivän välissä melkoisesti, toimitusjohtaja Joonas Kekäle toteaa.

Asiakaskokemuksen merkityksestä puhutaan kaupan alalla nyt ahkerasti joka puolella.

- Koko kaupan alaa uusiksi muokanneella verkkokaupalla on omat vahvuutensa ja roolinsa ainutkertaisen asiakaskokemuksen luomisessa – myös Kekäleen liiketoiminnassa. Kivijalalla on kuitenkin omat valttinsa, jotka tarjoavat aidosti lisäarvoa verkosta ostamiseen rinnalle.

- Niin upea kuin kaupunginarkkitehti Caloniuksen suunnittelema uusrenesanssirakennus onkin, sen useampaan kerrokseen jakautuvat tilat edustavat omaa aikakauttaan. Tänä päivänä asiakkaat odottavat myymälässä asioinnin olevan selkeää, helppoa ja inspiroivaa. Koskikeskuksen uudet noin 1000 neliön tilat antavat meille tähän nyt entistä paremmat mahdollisuudet. Eivätkä ainoastaan tilojen ja valikoiman puolesta, vaan myös sujuvan saapumisen ja pysäköinnin näkökulmasta, Kekäle iloitsee.

Henkilökohtaisen palvelun arvoa kasvattaa osaltaan suomalaisten kulutustottumusten muutos. Erityisesti ruokakaupassa huomattu käänne näkyy myös vaaterekkien välissä – ihmiset eivät enää vain sano arvostavansa eettisyyttä, vaan tekevät aiempaa tietoisempia valintoja ostoksiensa suhteen.

-  Niin ympäristön kuin eurojenkin näkökulmasta paras valinta on vaate, jota käyttää mielellään ja joka kestää käytössä mahdollisimman pitkään. Oman tyylin, oikean istuvuuden, erilaisten materiaalien, asusteiden yhdisteltävyyden tai hoito-ohjeiden suhteen toivotaan ja myös kysytään ammattilaisen apua koko ajan enemmän. Meille osaava asiakaspalvelu on ollut toimintamme ydin koko kuusikymmentävuotisen historiamme, Kekäle kiteyttää.

Kekäleen Tampereen myymälän uuteen aikakauteen valmistautuminen alkaa nykyisissä tiloissa keskiviikkona 31. lokakuuta käynnistyvällä muuttomyynnillä. Koskikeskuksessa avajaisia vietetään maaliskuussa 2019.

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Kekäle Oy

Kekäle. Pitämisen puolesta.
Kekäle on kotimainen vaatealan perheyritys, joka on palvellut vuodesta 1957 lähtien. Kekäleen tavoitteena on olla suomalaisen vaatekaupan suunnannäyttäjä muutoksessa kohti kestävää vaatealaa.
Vastuullisuustyöstään se on saanut kansainvälisen ja arvostetun B Corp -vastuullisuussertifikaatin.
Yrityksellä on tällä hetkellä 13 myymälää ja verkkokauppa, ja se työllistää yli 200 työntekijää. Liikevaihto oli vuonna 2023 noin 32 miljoonaa euroa.
 www.kekale.fi

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Kekäle Oy

Vaateliike Kekäleen työnhakijamäärät hurjassa kasvussa – “yhä useampi hakija kysyy hakuprosessin varrella vastuullisuudesta ja tekee arvovalintoja”27.2.2025 09:15:00 EET | Tiedote

Hakijamäärät Kekäleen vaatemyymälöiden myyjäksi ovat kasvaneet tänä vuonna. Yhä useampi hakija kysyy hakuprosessin aikana yrityksen vastuullisuudesta ja arvioi arvojen kohtaamista. Kekäle erottuu tavallisista vaatekaupoista edukseen B Corp -vastuullisuussertifioituna toimijana ja asiakaskohtaamisiin panostamisella.

Kekäle vetää pois kohua aiheuttaneet mainokset - jatkaa kampanjaa tärkeän asian puolesta29.4.2024 14:02:00 EEST | Tiedote

Vaateliike Kekäleen Rakkauspuhe-kampanja on herättänyt voimakkaita tunteita sosiaalisessa mediassa. Kampanjan viesti koettiin osittain kehorauhaa rikkovaksi. Mainokseen oli kirjailtu kullalla kehoa arvosteleva lause. Kyseessä oli suora itsekriittinen lainaus kyselyn vastauksista, jossa 750 suomalaista naista kertoi, miten rumasti he itselleen ja itsestään puhuvat. Kampanjan mainokset on nyt vedetty pois.

Tutkimus: 67 % puhuu peilikuvalleen julmasti ja arvostellen – vaatekauppa Kekäle ja MIELI ry haluavat herättää suomalaisnaiset miettimään, kuinka itsestään ja itselleen puhuu10.4.2024 08:50:00 EEST | Tiedote

Vaatekauppa Kekäleen teettämän valtakunnallisen tutkimuksen mukaan 67 % suomalaisista naisista puhuu itsestään halveksuvasti tai vihamielisesti. Valtaosa vastaajista haluaisi lopettaa itsensä ja muiden arvostelut ulkonäöstä. Tutkimuksessa tuli myös ilmi, että usein itsekriittinen puhe on perua väheksyvistä kommenteista, joita lapsena on kuultu. Avoimista vastauksista käy ilmi, että valitettavan usein oman äidin väheksyvä puhe kuuluu korvissa vielä aikuisenakin. Yhteistyössä MIELI ry:n kanssa Kekäle kannustaakin kaikkia suomalaisia puuttumaan itsekriittiseen puheeseen. ”Tämä kampanja sai alkunsa myymälöistämme ja sovituskoppien luona käydyistä kohtaamisista. On hätkähdyttävää kuulla, kuinka rumaa kieltä käytämme itsestämme. Väistämättäkin se vaikuttaa käyttäytymiseemme ja aikaamme, jota leimaavat vihapuhe ja mielenterveysongelmat. Kuluttamalla emme voi muuksi muuttua, mutta itsemyötätunnon avulla voimme. Haluamme herättää mahdollisimman monen naisen miettimään, kuinka itsestään ja itsel

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye