Kekäle avaa uuden myymälän Espoon Selloon – vaatealan uudistaja haluaa olla siellä, missä asiakkaat ovat
Kekäle avaa uuden myymälän Espoon Selloon kesäkuussa 2024. Kekäleen myymäläkonseptissa korostuu henkilökohtainen palvelu. B Corp -sertifioitu vaatealan edelläkävijä haluaa muuttaa vaatealaa ja kulutustottumuksia kestävämmäksi. Siksi on tärkeää olla siellä, missä asiakkaat ovat – myös kauppakeskuksissa.
Kotimainen vaatealan perheyritys Kekäle laajentaa myymäläverkostoaan ja avaa uuden myymälän Espooseen kauppakeskus Selloon. Avajaisia vietetään kesäkuussa 2024.
Kekäleellä on eri puolilla Suomea 13 myymälää – nyt aukeava myymälä on yrityksen 14:s.
Vuodenvaihteessa kansainvälisen B Corp -vastuullisuussertifikaatin saavuttaneen vaatekaupan uudistajan filosofia on toimia pitämisen puolesta, eli luoda syvempää suhdetta pukeutumiseen. Pikamuotiketjuista poiketen yritys kannustaa ostamaan vähemmän ja pitämään enemmän.
”Kuljemme alallamme vastavirtaan, mutta silti – tai juuri siksi – haluamme olla siellä, missä asiakkaamme ovat. Monikanavaisen asiakaskokemuksen tarjoamiseksi verkkokaupan lisäksi oikea paikka on aidoissa asiakaskohtaamisissa ostoskeskuksissa. Meidät erottaa laadukas valikoima ja henkilökunnan asiantuntevuus materiaaleista leikkauksiin. Tuomme mukanamme Selloon myös pitämisen ideologian tueksi luodut palvelut, kuten Lempivaatevalmentajan ja Kekäle Second handin”, toimitusjohtaja Joonas Kekäle kertoo.
Sellon myymälään palkataan noin 10 uutta työntekijää. Henkilökunnan hyvinvointi ja ammattitaito nähdään Kekäleellä asiakaskokemuksen kulmakivenä ja siksi niihin panostetaan aktiivisesti koulutuksilla ja kulttuurin johtamisella.
”Tavoitteemme on asiakaskokemus, josta jää muisto. Se erottaa meillä ostoksilla käynnin siitä, kun marketissa nakkaa vaatteen ostoskärryn pohjalle ruokaostosten sivussa. Autamme asiakasta löytämään vaatteet, jotka tuovat hänen parhaat puolensa ja persoonansa esiin. Myyjiltämme saa lisäksi opastusta vaatteiden huoltoon, jotta vaatteille kertyisi mahdollisimman monia käyttökertoja”, Kekäle kertoo.
Panostus näkyy Kekäleen työntekijöiden työtyytyväisyydessä: 96,5 % työntekijöistä pitää työstään vuoden 2023 henkilöstökyselyn perusteella. Tämä taas näkyy asiakastyytyväisyydessä: EVI®-tunneindeksin mukaan Kekäle loi vuonna 2023 asiakkailleen alansa parhaan tunnekokemuksen.
Sellon kauppakeskus on vilkas ja vaivattomasti saavutettava kauppapaikka erinomaisten liikenneyhteyksien varrella. Sellon ovien eteen pääsee niin junalla, bussilla, autolla kuin myös loppuvuodesta 2023 liikennöinnin aloittaneella pikaraitiovaunulla.
”Olemme todella iloisia saadessamme Kekäleen kaltaisen kotimaisen toimijan vastaamaan asiakkaidemme kasvaviin odotuksiin kestävästä ja vastuullisesta pukeutumisen valikoimasta. Kekäleen myymälä tuo laadukkaan lisän pukeutumisen tarjontaamme, mikä palvelee niin paikallisia asukkaita kuin vierailijoitakin.” Sellon kauppakeskuspäällikkö Riikka Tuomainen kertoo.
”Kauppakeskuksen tarjoama kolmen tunnin ilmainen pysäköinti on hyvä yhdistelmä ajatusmaailmamme kanssa: pukeutumista saa ajatella ja sille saa ottaa aikaa”, Kekäle summaa.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Joonas KekäleToimitusjohtajaKekäle Oy
Puh:0500964350joonas.kekale@kekale.fiTilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Kekäle Oy
Kotimaisen vaatekaupan trenditutkimus: 64 % suhtautuu varauksella pikamuotiin ja sen tarjoajiin27.3.2025 09:36:21 EET | Tiedote
Ultrapikamuodin haittojen saama mediahuomio on todennäköisesti lisännyt varautuneisuutta Sheinin ja Temun kaltaisiin toimijoihin.
Kotimainen vaatekauppa Kekäle avaa myymälän Zaran tilalle Turun ydinkeskustaan – panostaa myymäläkohtaamisiin, vaikka vaatteiden verkkokauppa kasvaa12.3.2025 13:00:00 EET | Tiedote
Kotimainen vaatekauppa Kekäle avaa uuden myymälän Turun Hansakortteliin syksyllä 2025. Tiloissa on toiminut tähän asti espanjalainen pikamuotijätti Zara. Vaikka vaatteiden verkkokauppa kasvaa, kivijalkamyymälät ovat avainasemassa vaatealalla vastavirtaan kulkevan Kekäleen asiakaskokemuksessa.
Kekäle vaatettaa Helmarit kesän EM-kisoihin – “Haluamme olla mukana tukemassa maajoukkueen rohkeutta ja uskoa itseensä”8.3.2025 07:00:00 EET | Tiedote
Kekäle ja Suomen naisten jalkapallomaajoukkue, Helmarit, yhdistävät voimansa Sveitsissä heinäkuussa pelattavassa EM-lopputurnauksessa.
Vaateliike Kekäleen työnhakijamäärät hurjassa kasvussa – “yhä useampi hakija kysyy hakuprosessin varrella vastuullisuudesta ja tekee arvovalintoja”27.2.2025 09:15:00 EET | Tiedote
Hakijamäärät Kekäleen vaatemyymälöiden myyjäksi ovat kasvaneet tänä vuonna. Yhä useampi hakija kysyy hakuprosessin aikana yrityksen vastuullisuudesta ja arvioi arvojen kohtaamista. Kekäle erottuu tavallisista vaatekaupoista edukseen B Corp -vastuullisuussertifioituna toimijana ja asiakaskohtaamisiin panostamisella.
Kekäle vastaa vaatealan pikakulutuskulttuuriin: “Koulutamme lähivuosien aikana satoja myyjiä varmistamaan harkitut valinnat vaatekaupoilla”10.2.2025 08:50:00 EET | Tiedote
Kekäle on kouluttanut tähän mennessä yli sata vaatemyyjää, joiden tehtävänä on varmistaa järkivalinnat vaatekaupoilla. Tavoitteena on myydä pitkäkestoisia lempivaatteita suomalaisille asiakkaille.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme