Asiakas- ja potilasturvallisuuskeskus – Klient- och patientsäkerhestcentret

Asiantuntijat OECD:stä ja Suomesta pureutuvat sote-säästöjen vaikutuksiin No Harm -webinaarissa 6.3.

Jaa

Voimmeko säästää ja silti ylläpitää asiakas- ja potilasturvallisuutta vai lisääntyvätkö haitat ja sen myötä haittakustannukset?

Tule kuuntelemaan OECD:n asiantuntijoita Katherine DeBienassista sekä Niek Klazingaa, valtionvarainministeriön ylijohtajaa Ville-Veikko Ahosta ja THL:n johtavaa tutkijaa Liina-Kaisa Tynkkystä. Etelä-Karjalan hyvinvointialueelta puheenvuoron pitää hyvinvointialuejohtaja Sally Leskinen ja Pohjanmaan hyvinvointialueelta Marina Kinnunen.

No Harm -webinaari Sote-säästöjen vaikutukset asiakas- ja potilasturvallisuuteen 6.3. klo 12-15.15

Katso ohjelma ja osallistumisohjeet täältä.

Asiakas- ja potilasturvallisuuskeskuksen järjestämät No Harm -webinaarit sopivat koulutukseksi hyvinvointialueiden valvonnan ja laatu- ja turvallisuusjärjestelmien asiantuntijoille sekä kaikille asiakas- ja potilasturvallisuudesta kiinnostuneille. Webinaarit ovat maksuttomia.

----------

Pohjanmaan hyvinvointialueen Asiakas- ja potilasturvallisuuskeskus tukee asiakas- ja potilasturvallisuuden suunnittelua ja kehittämistä Suomessa.

www.asiakasjapotilasturvallisuuskeskus.fi

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Tuija Ikonen, johtaja, Asiakas- ja potilasturvallisuuskeskus, p. 040 579 5482, tuija.ikonen@ovph.fi

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Asiakas- ja potilasturvallisuuskeskus – Klient- och patientsäkerhestcentret

Klient- och patientsäkerhetscentrets budskap i välfärdsområdesvalet: En god klient- och patientsäkerhet minskar det mänskliga lidandet och kostnaderna30.1.2025 13:49:02 EET | Pressmeddelande

I kraven på förändring inom välfärdsområdena framhävs en effektiv och ansvarsfull användning av resurserna. Att förbättra klient- och patientsäkerheten är en central metod att höja kvaliteten, minska det mänskliga lidandet och sänka kostnaderna. Enligt undersökningar kan upp till hälften av alla vårdrelaterade fel förhindras genom att förutse och hantera riskerna.

Asiakas- ja potilasturvallisuuskeskuksen viesti aluevaaleihin: Hyvä asiakas- ja potilasturvallisuus vähentää inhimillistä kärsimystä ja kustannuksia30.1.2025 13:28:49 EET | Tiedote

Hyvinvointialueiden muutospaineissa korostuu voimavarojen tehokas ja vastuullinen käyttö. Asiakas- ja potilasturvallisuuden parantaminen on keskeinen keino lisätä laatua, vähentää inhimillistä kärsimystä ja saavuttaa säästöjä. Tutkimusten mukaan jopa puolet hoitoon liittyvistä virheistä voidaan estää ennakoimalla ja riskejä hallitsemalla.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye