Asiantuntijat OECD:stä ja Suomesta pureutuvat sote-säästöjen vaikutuksiin No Harm -webinaarissa 6.3.
Voimmeko säästää ja silti ylläpitää asiakas- ja potilasturvallisuutta vai lisääntyvätkö haitat ja sen myötä haittakustannukset?
Tule kuuntelemaan OECD:n asiantuntijoita Katherine DeBienassista sekä Niek Klazingaa, valtionvarainministeriön ylijohtajaa Ville-Veikko Ahosta ja THL:n johtavaa tutkijaa Liina-Kaisa Tynkkystä. Etelä-Karjalan hyvinvointialueelta puheenvuoron pitää hyvinvointialuejohtaja Sally Leskinen ja Pohjanmaan hyvinvointialueelta Marina Kinnunen.
No Harm -webinaari Sote-säästöjen vaikutukset asiakas- ja potilasturvallisuuteen 6.3. klo 12-15.15
Katso ohjelma ja osallistumisohjeet täältä.
Asiakas- ja potilasturvallisuuskeskuksen järjestämät No Harm -webinaarit sopivat koulutukseksi hyvinvointialueiden valvonnan ja laatu- ja turvallisuusjärjestelmien asiantuntijoille sekä kaikille asiakas- ja potilasturvallisuudesta kiinnostuneille. Webinaarit ovat maksuttomia.
----------
Pohjanmaan hyvinvointialueen Asiakas- ja potilasturvallisuuskeskus tukee asiakas- ja potilasturvallisuuden suunnittelua ja kehittämistä Suomessa.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Tuija Ikonen, johtaja, Asiakas- ja potilasturvallisuuskeskus, p. 040 579 5482, tuija.ikonen@ovph.fi
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Asiakas- ja potilasturvallisuuskeskus – Klient- och patientsäkerhestcentret
Sakkunniga från OECD och Finland diskuterar sparåtgärdernas konsekvenser på No Harm-webbinariet 6.34.3.2025 13:08:19 EET | Pressmeddelande
Kan vi spara och ändå upprätthålla klient- och patientsäkerheten eller kommer skadorna och därmed också kostnaderna att öka?
Klient- och patientsäkerhetscentrets budskap i välfärdsområdesvalet: En god klient- och patientsäkerhet minskar det mänskliga lidandet och kostnaderna30.1.2025 13:49:02 EET | Pressmeddelande
I kraven på förändring inom välfärdsområdena framhävs en effektiv och ansvarsfull användning av resurserna. Att förbättra klient- och patientsäkerheten är en central metod att höja kvaliteten, minska det mänskliga lidandet och sänka kostnaderna. Enligt undersökningar kan upp till hälften av alla vårdrelaterade fel förhindras genom att förutse och hantera riskerna.
Asiakas- ja potilasturvallisuuskeskuksen viesti aluevaaleihin: Hyvä asiakas- ja potilasturvallisuus vähentää inhimillistä kärsimystä ja kustannuksia30.1.2025 13:28:49 EET | Tiedote
Hyvinvointialueiden muutospaineissa korostuu voimavarojen tehokas ja vastuullinen käyttö. Asiakas- ja potilasturvallisuuden parantaminen on keskeinen keino lisätä laatua, vähentää inhimillistä kärsimystä ja saavuttaa säästöjä. Tutkimusten mukaan jopa puolet hoitoon liittyvistä virheistä voidaan estää ennakoimalla ja riskejä hallitsemalla.
Tuija Ikonen tilldelades Riddartecknet av I klass av Finlands Vita Ros orden4.12.2024 12:43:36 EET | Pressmeddelande
Republikens president Alexander Stubb har den 6 december 2024 tilldelat Tuija Ikonen Riddartecknet av I klass av Finlands Vita Ros orden. Ikonen är direktör för Klient- och patientsäkerhetscentret och professor i patientsäkerhet vid Åbo universitet.
Tuija Ikoselle Suomen Valkoisen Ruusun I luokan ritarimerkki4.12.2024 12:23:56 EET | Tiedote
Tasavallan presidentti Alexander Stubb on myöntänyt 6.12.2024 Suomen Valkoisen Ruusun I luokan ritarimerkin Tuija Ikoselle. Ikonen toimii Asiakas- ja potilasturvallisuuskeskuksen johtajana ja Turun yliopiston potilasturvallisuuden professorina.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme