Harboren uusi keittiöpäällikkö on ruokamaailman nouseva nimi
Helsingin maineikkaissa ravintoloissa uraa tehnyt Broas vahvistaa Harboren kotimaisiin makuihin keskittyvää modernia pohjoismaista keittiötä. Viime elokuussa avautunut ravintola ja puuarkkitehtoninen hotelli on herättänyt kansainvälistäkin huomiota – ensimmäiseltä kesäkaudelta odotetaan muun muassa Rooftop Bar Humun nousua Helsingin suosituimmaksi terassiksi.

Broas lukeutuu Helsingin ravintolakentän raikkaisiin nuoriin lahjakkuuksiin. Broas siirtyy tehtävään ravintola Fiasco?n ja Sue Ellenin keittiöpäällikön tehtävästä. Hän on toiminut myös tapahtumatalo Sofia Helsingissä ja ravintola Salutorgetissa keittiön vastuutehtävissä.
Jatkossa Broas vastaa Solo Sokos Hotel Pier 4:n keittiötoiminnoista, jotka koostuvat Harbore-ravintolasta, kokous- ja tapahtumatiloista, aamiaisesta, aulakahvila Café Hellistä ja kesäkaudelle avautuvasta Rooftop Bar Humusta.
– Pier 4 ja Harbore tarjoavat hienon mahdollisuuden luotsata modernia, pohjoismaista keittiötä. Kotimaisuus on minulle tärkeä arvo ja keskitymme jatkossakin suomalaisiin raaka-aineisiin ja sesongeittain vaihtuvaan menuun. Nautin hotellin miljöössä työskentelystä, meri on aivan ikkunoiden takana ja näkymä on varmasti yksi Helsingin upeimmista, Viljami Broas kuvailee tunnelmiaan.
Yhteen hitsautunut tiimi
Solo Sokos Hotel Pier4:n Harbore-ravintola on saavuttanut poikkeuksellisen korkean asiakastyytyväisyystason ja saanut ruokakriitikoilta korkeita arvioita. Harboren ravintolapäällikkönä jatkaa Jarkko Myllymäki ja keittiömestarina Kermo Nuottonen.
– Viljami pääsee luotsaamaan taitavaa ja avauksesta asti yhteen hitsautunutta keittiötiimiä, joka on lyhyessä ajassa onnistunut luomaan korkeatasoisia ruokaelämyksiä. Työ jatkuu kunnianhimoisella ja vastuullisella otteella, ja tavoitteena on ylittää asiakkaiden odotukset yhä uudelleen, Solo Sokos Hotel Pier 4:n hotellinjohtaja Petra Wikström kertoo.
Rooftop Bar Humu tähtää Helsingin ykkösterassiksi
Solo Sokos Hotel Pier 4 avattiin kesän 2024 lopussa. Ensimmäiset puoli vuotta ovat todistaneet merenrannassa kohoavan puisen rakennuksen vetovoiman. Hotelli on majoittanut kotimaisia asiakkaita ympäri Suomen ja myös staycationit ovat olleet suosittuja. Pier 4 on myös toiminut jo lukuisten erilaisten tapahtumien näyttämönä.
Puuarkkitehtonisen rakennuksen saamat palkinnot ja kansainvälinen näkyvyys muun muassa The Guardianissa ja Wallpaperissa tukevat tavoitetta houkutella entistä enemmän kansainvälisiä vieraita Katajanokalle.
– Vuosi on alkanut meillä tulevan kevät- ja kesäkauden suunnitteluilla. Kiinteistön ulkotyöt valmistuvat kesään mennessä ja saamme kesäksi Harborelle oman terassin kauppatorin päätyyn. Odotamme innolla erityisesti hotellin katolla sijaitsevan Rooftop Bar Humun ensimmäistä kesäkautta. Upea 360-asteinen näköala merelliseen Helsinkiin ja koko katon kattava saaristolaisniitty tulevat kirittämään Humun Helsingin suosituimmaksi terassiksi, Wikström povaa.
Solo Sokos Hotel Pier 4
- Avattiin elokuussa 2024
- Hotellissa 164 huonetta
- Juhla- ja kokoustiloja jopa 460 hengen tilaisuuksiin
- Ravintola Harbore
- Café Helli
- Kattoterassi Rooftop Bar Humu – avoinna kesäkaudella
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Viljami Broas, keittiöpäällikkö, Solo Sokos Hotel Pier 4, p. 044 091 4242, viljami.broas@sok.fi
Petra Wikström, hotellinjohtaja, Solo Sokos Hotel Pier 4, p. 050 432 3940, petra.wikstrom@sok.fi
SOK:n viestintä
SOK:n viestintä tarjoaa median edustajille ajankohtaista tietoa S-ryhmästä. Viestintämme palvelee mediaa arkisin klo 9–16.
Kuvat
Linkit
SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta
S-ryhmä on suomalaisten kotitalouksien omistama kaupparyhmä. S-ryhmän muodostavat 19 alueosuuskauppaa, SOK sekä niiden tytäryhtiöt.
Tarjoamme arjen palveluita päivittäis- ja käyttötavarakaupassa, hotelleissa & ravintoloissa, tavarataloissa, liikennemyymälöissä ja oman pankkimme kautta.
Olemme suurin yksityinen työllistäjä Suomessa – meitä s-ryhmäläisiä on noin 40 000. Toimimme tinkimättömästi yhdenvertaisuutta edistäen sekä luonnonvaroja kunnioittaen, ja olemme Suomen suurin kotimaisen ja lähiruoan myyjä. Verojalanjälkemme on lähes 1,9 miljardia euroa, ja investoimme Suomeen vuosittain noin 500 miljoonaa euroa.
#parempipaikkaelää
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta
Uusi aluevaltaus Sokos Hotellilta: ketjun valikoimaan arjen luksusta huokuva Resort4.3.2025 07:45:00 EET | Tiedote
Matkailu on murroksessa ja vapaa-ajan matkustajat sekä työmatkustajat haluavat yhdistää hotelliyöpymiseen yhä useammin elämystä ja erilaisia aktiviteetteja. Suomalaisten suosikkihotelliketju vastaa trendiin laajentamalla liiketoimintaa resorteihin: Toukokuun alussa ketjuun liittyy eksklusiivinen Tykkimäki Resort, jossa voi yöpyä huviloissa ja villoissa ja pulahtaa järveen suoraan Glamping Laawusta.
Nyt se on selvitetty: Näin monta muumimukia suomalainen keskimäärin omistaa – Prisman data kertoo mikä muki löytyy lähes joka kodista28.2.2025 08:35:00 EET | Tiedote
Muumimukeista puhuttaessa nostetaan yleensä esiin harvinaisuudet ja keräilijöiden himoamat yksilöt. Suomalaisille on kuitenkin kertynyt vuosien aikana suuri määrä rakastetun mukisarjan tuotteita, ja niitä myydään Prismassa vuosittain useita satoja tuhansia. Prisma selvitti Muumien 80-vuotisjuhlavuoden kunniaksi, kuinka monta muumimukia keskimäärin suomalaisten kaapista oikeasti löytyy. Prisman myyntidatasta myös selviää, mikä mukeista on kaikista yleisin.
Coop-tuotesarjan uudistus on loppusuoralla: S-ryhmän myymälöissä jo yli 1200 Coop-tuotetta26.2.2025 08:40:08 EET | Tiedote
S-ryhmä kertoi marraskuussa 2023 merkittävästä muutoksesta päivittäistavarakaupan omiin brändeihin. Aiemmin S-ryhmän laajin oma tuotesarja, noin 1500 tuotetta sisältänyt Rainbow on askel askeleelta saanut väistyä ja Rainbow-tuotteita on valikoimissa enää muutamia satoja. Rainbow’n tilalle on hyvää vauhtia kasvanut yhteispohjoismainen Coop-brändi, jonka tuotteita löytyy S-ryhmän kauppojen (Prisma, S-market, Sale, Alepa) hyllyiltä jo yli 1200.
Vege maistui tammikuussa: kasvipohjaisten tuotteiden myynti kasvoi S-ryhmän ruokakaupoissa24.2.2025 08:12:00 EET | Tiedote
S-ryhmän myyntidatan perusteella kasvipohjaisten tuotteiden kysynnässä nähtiin tammikuussa selkeästi kasvua. Vegekampanjat ja ennätysmäärän osallistujia kerännyt Vegaanihaaste vauhdittivat tuotteiden myyntiä. S-ryhmä teki tänä vuonna entistä laajemmin yhteistyötä Vegaanihaasteeseen kanssa, kun yhteistyö laajeni S-marketeista kaikkiin S-ryhmän ruokakauppoihin (Prisma, S-market, Sale ja Alepa).
S-ryhmä palasi matkailukaupan ykköseksi – ”Tulevaisuus näyttää lupaavalta”14.2.2025 07:45:00 EET | Tiedote
Viime vuosi oli S-ryhmän matkailu- ja ravitsemiskaupassa nousujohteinen ja joulusesonki oli erityisesti Lapissa menestys. Vaikka markkinatilanne jatkuu haastavana, lupailevat reippaasti alkanut matkailun myynti sekä merkit turismin ja kotimaisten asiakkaiden ostovoiman elpymisestä alalle myönteistä kehitystä.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme