Keravan kaupungin asiointipisteen palveluihin muutoksia – Kelan ajanvarauspalvelu päättyy
Keravan kaupungin asiointipisteen toiminta muuttuu 1.4. alkaen, kun Kelan ajanvarauspalvelu päättyy. Neuvontaa Kela-asioissa voi saada asiointipisteellä jatkossakin. Laajemmin Kela-asioita voi hoitaa OmaKelassa, puhelimessa ja lähialueen Kelan palvelupisteissä.
Keravan kaupungin asiointipisteessä Kultasepänkatu 7 saa jatkossakin Kelan neuvontaa. Aikaisemmin Keravan asiointipisteellä on Kela-asioita voinut hoitaa myös ajanvarauksella. Kelan ajanvarauspalvelu päättyy 1.4. alkaen.
Asiointipisteestä saa Kelan hakemuslomakkeita sekä opastusta asiointiin ja Kelan palveluihin. Sinne voi myös jättää Kelan hakemuksia ja liitteitä.
Kela palvelee asiakkaita myös lähialueen palvelupisteissä
Kela-asioita voi hoitaa myös muissa lähialueen palvelupisteissä.
Järvenpään Kelan palvelupiste on osoitteessa Sibeliuksenkatu 13. Palvelupiste on avoinna ma–ti ajanvarauksella, ke–pe klo 9–11 ja 12–16. Palvelupisteen palvelu päättyy 9.4.
Kelan palvelut Järvenpäässä laajenevat, kun palvelupiste muuttaa Palvelutorille. Palvelutorin palvelupiste on auki 14.4. alkaen osoitteessa Helsingintie 18 A (5 krs, Bulevardikortteli). Palvelupiste on avoinna ma–pe klo 9–15.
Vantaan Tikkurilassa Kelan palvelupiste on osoitteessa Vernissakatu 4. Palvelupiste on avoinna ma–pe 9-16.
Helsingin Malmilla Kelan palvelupiste on osoitteesta Soidintie 4. Palvelupiste on avoinna ma–pe klo 9–16.
Lähes kaikki Kela-asiat voi hoitaa myös verkossa tai puhelimessa
Kelan henkilöasiakkaille tarkoitetussa asiointipalvelussa eli OmaKelassa voi hakea etuuksia, lähettää liitteitä ja ilmoittaa muutoksista. OmaKelassa voi myös tarkistaa oman hakemuksen tilanteen ja etuuksien maksupäivät. OmaKelaan kirjaudutaan verkkopankkitunnuksilla, mobiilivarmenteella tai varmennekortilla. OmaKelassa voi jättää soittopyynnön puhelinpalveluun kuluvalle tai seuraavalle arkipäivälle. Kelan asiantuntija ottaa yhteyttä puhelimitse puolen tunnin kuluessa valitusta ajasta.
Puhelinpalvelussa asiakas saa henkilökohtaista neuvontaa verkkoasiointiin ja hakemuksen tekemiseen. Kelan puhelinpalvelu on avoinna joka arkipäivä klo 9–16. Tarvittaessa puhelinpalvelussa voi myös jättää suullisen hakemuksen, jos mikään muu asiointitapa ei ole mahdollinen.
Lue lisää
Yhteyshenkilöt
Mari HarjupäällikköKelan eteläinen asiakaspalveluyksikkö
Puh:050 592 4985etunimi.sukunimi@kela.fiKelan viestintäKelan viestinnän mediapuhelin palvelee arkisin klo 9–16. Numerossa ohjaamme haastattelupyyntöjä asiantuntijoillemme. Voit jättää haastattelupyynnön myös sähköpostitse.
Puh:020 634 7745viestinta@kela.fiKansaneläkelaitos (Kela) hoitaa Suomen sosiaaliturvaan kuuluvien perusturvaa eri elämäntilanteissa.

Muut kielet
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Kela/FPA
Från april kan kunderna välja att ta emot handlingar som anknyter till tolktjänsten endast i MittFPA28.3.2025 13:00:00 EET | Pressmeddelande
Från 1.4.2025 skickas beslut och andra handlingar som gäller FPA:s tolktjänst för personer med funktionsnedsättning endast i elektronisk form i MittFPA till de kunder som har avstått från papperspost.
Huhtikuusta alkaen tulkkauspalvelun asiakirjat saa halutessaan vain OmaKelaan28.3.2025 13:00:00 EET | Tiedote
1.4.2025 alkaen Kelan vammaisten tulkkauspalvelun päätökset ja muut asiakirjat lähetetään vain sähköisesti OmaKelassa niille asiakkaille, jotka ovat luopuneet paperipostista.
Tolktjänsten för personer med funktionsnedsättning tolkar i fortsättningen också texter på informationsskärmar28.3.2025 11:20:00 EET | Pressmeddelande
FPA preciserar anvisningarna om tolktjänst för personer med funktionsnedsättning utifrån försäkringsdomstolens avgörande. I fortsättningen kan tolktjänsten också användas för tolkning av olika informationsskärmar, om kunden har behov av det på grund av en funktionsnedsättning.
Vammaisten tulkkauspalvelu tulkkaa jatkossa myös näyttötaulujen tekstejä28.3.2025 11:20:00 EET | Tiedote
Kela tarkentaa vammaisten henkilöiden tulkkauspalvelun ohjetta vakuutusoikeuden ratkaisun perusteella. Jatkossa tulkkauspalvelua voi käyttää myös erilaisten näyttötaulujen tulkkaamiseen, jos asiakkaalla on siihen vamman vuoksi tarve.
Korjattu tiedote: Kelan palvelupiste Akaassa ja Sastamalassa korvataan muilla palveluilla28.3.2025 10:30:00 EET | Tiedote
Kelan Akaan ja Sastamalan palvelupiste korvataan muilla palveluilla. Kela-asioita voi 1.4. alkaen hoitaa OmaKelassa, puhelimessa ja etäpalvelupisteissä. Tiedotteeseen on korjattu Sastamalaa lähimmät Kelan palvelupisteet, jotka ovat Nokialla, Huittisissa ja Tampereella.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme