Ehkäisy on parasta suojausta: Prisma ja Finlayson koronan vastaiseen taistoon

- Suomi on tilanteessa, jossa kaikkien kynnelle kykenevien on tehtävä parhaansa, jotta yhteiskunta voisi toimia mahdollisimman hyvin. Kyseessä on yksilöiden, yritysten ja kaikkien yhteisöjen etu. Nyt olemme vaiheessa, jossa vielä pystymme hillitsemään koronan leviämistä noudattamalla viranomaisten ohjeita. Meillä on isona ihmisten arjessa läsnä olevana toimijana mahdollisuus ja vastuu tehdä osamme asian eteen. On meistä jokaisen etu, että kaikilla on maskiasiat kunnossa, painottaa S-ryhmän käyttötavarakaupan johtaja Virpi Viinikainen.
Nyt Prisma ja Finlayson ovat päättäneet ryhtyä tuumasta toimeen ja yritykset ovat yhdistäneet voimansa maskitalkoiden merkeissä.
- Ensimmäisenä valtaamme pääkaupunkiseudun Prismojen sisääntuloportit maskilavoilla, tiedotusjulisteilla ja talkoohenkilöstöllä tavoitteenamme saada jokaiselle pääkaupunkiseudun Prismoissa asioiville maskien käytön tärkeydestä kertova viesti läpi sekä saada ihmiset ottamaan käyttöön kasvomaski sekä ostamaan maskeja jatkuvaan tarpeeseen, kertoo ketjujohtaja Anu Tuomaala HOK-Elannosta.
Yksi keskeinen tekijä viruksen pysäyttämisessä on maskien käyttö muiden ja itsensä suojelemiseksi. Maskien käytön pitäisi olla itsestäänselvyys kun liikutaan julkisissa tiloissa - erityisesti leviämisvaiheessa olevilla alueilla kuten pääkaupunkiseudulla. Samalla muistaen myös muut viranomaisohjeet kuten turvaetäisyydet ja käsihygienia.
- Pelkällä puhumisella emme pysäytä koronan leviämistä vaan meidän kaikkien on tehtävä konkreettisia tekoja, myös yritysten. Olen suorastaan hämmentynyt siitä, miten vähän suomalaiset yritykset ovat tehneet yhteiskuntaa auttavia tekoja tässä tilanteessa. Liian vähän. Jokaisen yrityksen tulee tajuta se, että koronan pitäminen aisoissa on parasta lääkettä yritysten hyvinvoinnille. Kuten olemme huomanneet niin terve yhteiskunta on edellytys terveelle yritystoiminnalle. Siksi kaikkien yritysten etu on se, että ne yrittävät osaltaan auttaa yhteiskuntaa taistelussa koronaa vastaan, muistuttaa Jukka Kurttila Finlaysonilta.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Virpi Viinikainen, käyttötavarakaupan johtaja, S-ryhmän marketkauppa, virpi.viinikainen@sok.fi, 010 768 1080
Anu Tuomaala, Prisma-ketjujohtaja, HOK-Elanto, anu.tuomaala@sok.fi, 010 76 68 080
Jukka Kurttila, Finlayson, jukka.kurttila@finlayson.fi, 040 715 5760
SOK Mediapalvelu
arkisin klo 8-16
Kuvat
Tietoja julkaisijasta
S-ryhmä on suomalaisten kotitalouksien omistama kaupparyhmä. S-ryhmän muodostavat 19 alueosuuskauppaa, SOK sekä niiden tytäryhtiöt.
Tarjoamme arjen palveluita päivittäis- ja käyttötavarakaupassa, hotelleissa ja ravintoloissa, tavarataloissa, liikennemyymälöissä sekä oman pankkimme kautta.
Olemme suurin yksityinen työllistäjä Suomessa – meitä s-ryhmäläisiä on noin 40 000. Toimimme tinkimättömästi yhdenvertaisuutta edistäen sekä luonnonvaroja kunnioittaen, ja olemme Suomen suurin kotimaisen ja lähiruoan myyjä. Verojalanjälkemme on lähes 1,9 miljardia euroa, ja investoimme vuonna 2024 Suomeen lähes miljardi euroa.
#parempipaikkaelää
SOK:n viestintä tarjoaa median edustajille ajankohtaista tietoa S-ryhmästä. Viestintämme palvelee mediaa arkisin klo 9–16.
Mediapuhelin: 050 472 2745 (pvm/mpm)
Sähköposti: viestinta@sok.fi
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta
Saitko viime sunnuntaina poikkeavan virpomisoksan? S-ryhmän data kertoo nyt selvän muutoksen suomalaisten pääsiäisperinteissä15.4.2025 08:20:00 EEST | Tiedote
Suomalaisten pääsiäisen viettoon on ilmaantunut vanhojen perinteiden sekaan useita uudenlaisia sävyjä, kertoo S-ryhmän tuore myyntidata. Myyntitilastoista selviää, että tekopajunoksat sekä -kukat nostavat nyt voimakkaasti suosiotaan ja nostalginen herkku on palannut voimalla pääsiäispöytiin. Lisäksi jo toista vuotta peräkkäin opiskelijat hamuavat Hello Kitty - ja My Little Pony -pääsiäismunia.
S-ryhmän myynti oli tammi–maaliskuussa lähes edellisvuoden tasolla11.4.2025 08:03:00 EEST | Tiedote
S-ryhmään kuuluvien alueosuuskauppojen, SOK:n ja niiden tytäryhtiöiden veroton vähittäismyynti tammi–maaliskuussa 2025 oli 3 276,4 miljoonaa euroa. Myynti jäi 1,1 prosenttia edellisvuodesta, jolloin karkauspäivä ja lähes koko pääsiäinen osuivat vuoden ensimmäiselle kvartaalille.
Hotellilegendan vauhti kiihtyy kohti kesää – nyt avautuivat modernit tapahtumatilat ja uusia huoneita9.4.2025 08:17:18 EEST | Tiedote
Original Sokos Hotel Vantaa saavutti avaamisen jälkeen ensimmäisinä vilkkaina viikonloppuina huippumyynnit, ja varausaste on ollut siitä asti korkealla tasolla niin hotellissa, ravintoloissa kuin kokousosastollakin. Kesää kohden vauhti kiihtyy. Uudistushankkeen toinen vaihe on nyt valmistunut ja suuret, modernit tapahtumatilat ovat vihdoin varattavissa. Myös uusia huonevaihtoehtoja on avautunut, muun muassa odotetut perhehuoneet.
Helsinki Biennaali ja S-ryhmän hotellit aloittavat yhteistyön28.3.2025 14:00:00 EET | Tiedote
Yhteistyön tavoitteena on vahvistaa Helsingin houkuttelevuutta kesän kohteena niin suomalaisten kuin kansainvälisten matkailijoiden joukossa, ja helpottaa vierailijoiden löytämistä taiteen luo. Pääkaupunkiseudun Sokos Hotellit ja Radisson Hotellit toimivat Biennaalin majoitus- ja tapahtumakumppaneina keväällä ja kesällä 2025.
Vuosi- ja vastuullisuuskatsaus 2024: ”Vastuullisuustekoja yhdessä kuluttajien ja koko arvoketjun kanssa”28.3.2025 08:30:00 EET | Tiedote
Katsaus S-ryhmän viime vuoteen, liiketoimintoihin ja vastuullisuuteen on nyt julkaistu.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme