Kesä on herkuttelun kulta-aikaa – tässä ovat myydyimmät uutuusherkut S-ryhmän kaupoissa
Suomalaiset testaavat uutuusherkkuja mielellään, eikä tämä kesä ole ollut poikkeus. Erityisesti suklaiset uutuustuotteet ovat käyneet kaupaksi jäätelö-, makeis- ja keksihyllyillä.
Jäätelönmyynnissä kesä on huippusesonkia: touko-elokuussa tehdään S-ryhmän ruokakauppojen (Prisma, S-market, Sale, Alepa, Food Market Herkku) myyntidatan mukaan noin puolet vuoden jäätelökaupasta. Alkukesänä eli touko-kesäkuussa jäätelöiden litramyynti on ollut 7 prosenttia edellistä vuotta korkeampi.
”Jäätelöihin tulee joka vuosi runsaasti uutuuksia, ja suomalaiset testaavat niitä mielellään. Toisaalta myös monet perinteiset suosikit pitävät pintansa vuodesta toiseen. Suomalaisten suosikkimakuja jäätelöissä ovat suklaa ja toffee, kotipakkausjäätelöissä puolestaan perinteinen vanilja”, sanoo myyntipäällikkö Mikko Kovalainen S-ryhmän marketkaupasta.
Tämän vuoden uutuusjäätelöistä hiteiksi ovat nousseet kerta-annosjäätelöistä esimerkiksi Suffeli-tuutti, Pätkis Crunchy -tuutti, Twister Pineapple limujääpuikko, Classic Tuplasuklaa & Metsämarja -puikko sekä Kolmen Kaverin Lakritsituutti.
Kotipakkausjäätelöiden saralla uutuushittejä ovat olleet Aino Boysenmarjajuustokakku, Kotimaista Suolakinuski ja Salmiakki-lakritsi, Jymy Päärynä ja Madagaskarin vanilja sekä Ingmanin ISO Kolmikko ja Tripletti.
Jäätelön lisäksi kesälomailijoille maistuvat keksit ja karkit
Myös makeiset ja keksit ovat käyneet alkukesän aikana hyvin kaupaksi. Molempien myynti on kasvanut S-ryhmän ruokakaupoissa kesäkuussa 5 % viime vuodesta.
”Makeisissa kasvun ajureina ovat olleet erityisesti irtomakeiset ja suklaapatukat. Uutuuskarkkien hittiviisikosta löytyy kolme suklaatuotetta ja kaksi makeispussia: Karl Fazer Rouhea keksi -suklaalevy, Dumle Crunchy Salted Caramel -suklaapatukka, Tupla Double Layer Banana -suklaapatukka, TV Mix Laku -makeispussi sekä Tutti Frutti Sour Splash -makeispussi”, myyntipäällikkö Juhani Haara kertoo.
Kekseissä myynti on kasvanut alkukesästä kautta linjan sekä makeissa että suolaisissa kekseissä. Kesän uutuushitit kuitenkin löytyvät makeiden keksien puolelta.
”Fasupala Geisha, Domino Mustikkapiirakka ja Jaffa Aarrearkku ovat käyneet uutuuskekseistä parhaiten kaupaksi”, Haara paljastaa.
Kotimaisten mansikoiden herkutteluaika on juuri nyt
Kotimaisilla mansikoilla herkuttelu on käynnistynyt kunnolla kesäkuussa. Sadon ensimmäiset isommat määrät saatiin myyntiin juhannusviikolla.
Kotimaisen mansikan varsinainen kysyntäkehitys selviää vasta loppukesästä elokuussa, kun satokausi alkaa olla ohi koko maan osalta, mutta tällä hetkellä myynnin kasvua on viime vuoteen nähden yli 30 % (1.-28.6.2023).
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Mikko Kovalainen, myyntipäällikkö, S-ryhmän marketkauppa, mikko.kovalainen@sok.fi, puh. 010 768 6261
Juhani Haara, myyntipäällikkö, S-ryhmän marketkauppa, juhani.haara@sok.fi, puh. 010 768 0628
Kuvat
SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta
S-ryhmä on suomalaisten kotitalouksien omistama kaupparyhmä. S-ryhmän muodostavat 19 alueosuuskauppaa, SOK sekä niiden tytäryhtiöt. Tarjoamme arjen palveluita päivittäistavarakaupassa, hotelleissa & ravintoloissa, tavarataloissa, liikennemyymälöissä, rautakaupassa ja oman pankkimme kautta. Olemme suurin yksityinen työllistäjä Suomessa - meitä s-ryhmäläisiä on noin 40 000. Ilmastotavoitteemme ovat maan kunnianhimoisimmat, ja olemme Suomen suurin kotimaisen ja lähiruoan myyjä. Verojalanjälkemme on lähes 1,7 miljardia euroa, ja investoimme Suomeen vuosittain noin 500 miljoonaa euroa. #parempipaikkaelää
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta
Luontojalanjälkilaskenta tarkentuu – S-ryhmä laski valmisruokien luontojalanjäljen26.11.2024 09:00:00 EET | Tiedote
Luontovaikutukset puhuttivat, kun maailman maat kokoontuivat vastikään YK:n luontokokoukseen neuvottelemaan luontotavoitteista ja seurannasta. Luontojalanjälkimittarin odotetaan valtavirtaistuvan myös yritysmaailmassa. S-ryhmä ja Jyväskylän yliopiston tutkijat ovat koeponnistaneet luontojalanjälkilaskentaa myös yksittäisten tuotteiden tasolle selvittämällä Kotimaista-tuotesarjan valmisruokien luontovaikutuksia.
Black Fridayn yllättävin hitti? Miehet ostavat alennusviikon aikana jättimäisen määrän mustia boksereita22.11.2024 08:15:00 EET | Tiedote
Viihde-elektroniikasta pitkälti tunnetusta Black Fridaysta on tullut viime vuosina miehille mustien boksereiden päivä, kertoo Prisman tuore myyntidata. Luvut ovat jopa häkellyttäviä, sillä viime vuosina Black Friday -viikolla mustien boksereiden myyntimäärä on kasvanut yli 200 prosenttia, ja niitä myydään keskimäärin 34 000 kappaletta. Tämä on yli kolminkertaisesti normaaliin viikkoon verrattuna. Trendin odotetaan jatkuvan myös tänä vuonna.
Löytyvätkö nämä lahjat sinunkin toivelistaltasi – Sokoksen asiantuntijat ennustavat joulun hittituotteet21.11.2024 07:45:00 EET | Tiedote
Tyylin tavaratalo Sokoksen asiantuntijat koostivat yhteen tämän joulun halutuimmat lahjat kauneuden, pukeutumisen ja kodin tuotteiden osalta. Lahjakääröjen ennustetaan kätkevän alleen muun muassa somen valloittaneita vartalotuoksuja, trendikkäällä eläinkuosilla varustetut korvaläpät, laadukkaita boksereita sekä Marimekon Unikko-kuvion 60-vuotista taivalta juhlistavan lautasen.
Puhuvia pehmoja, flanellia ja seerumeja – Näissä tuotteissa on hittipotentiaali joulun lahjakaupassa15.11.2024 07:30:00 EET | Tiedote
Yli puolet S-ryhmän joulututkimukseen* vastanneista kertoo kiinnittävänsä tänä jouluna aiempaa enemmän huomiota lahjaostosten hintaan. Kun lahjaa valitaan, mietitään hinnan lisäksi erityisesti lahjan saajaa ja lahjan tarpeellisuutta. Tänä jouluna paketeista ennustetaan paljastuvan interaktiivisia leluja, trendikkäitä flanellihousuja ja suosittua kosmetiikkaa.
Uudistunut hotellilegenda avaa ovensa – Hotelli Vantaan hurmokselle ei näy loppua14.11.2024 07:30:00 EET | Tiedote
Monen asiakkaan odotus palkitaan, kun lähes vuoden suljettuna ollut Original Sokos Hotel Vantaa avautuu tänään 14.11. Kokonaisvaltaisen uudistuksen ovat kokeneet niin hotellihuoneet, kokoustilat kuin ravintolamaailmakin. Hotellissa on kuhinaa läpi vuoden ja asiakaskäyntejä lähes 300 päivittäin. Uudistuksen myötä legendaarisen kohteen vetovoiman odotetaan houkuttavan myös uusia asiakkaita.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme