SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta

Neljässä kuukaudessa jo puoli miljoonaa Falleroa myyty – Suomalainen menestysresepti -kilpailu on ruoka-alan hittitehdas

Jaa
Järjestyksessään kolmas Suomalainen menestysresepti -voittaja, turkulaisen ravintolan tuotekehityksestä S-ryhmän kauppojen hyllyille ponnistanut härkäpapufalafel Fallero, on ollut huikea menestys. Myös edellisten kausien voittajat Boltsi ja Rostis ovat jääneet suomalaisten kestosuosikeiksi. Kilpailusta on muodostunut merkittävä ponnahduslauta kotimaisten pienten ja keskisuurten yritysten uusille tuotteille. Nyt etsitään seuraavaa menestysreseptiä.
Boltsi, Rostis ja Fallero ovat aiemmin voittaneet Suomalainen menestysresepti -kilpailun. Kuvalähde: Yhteishyvä
Boltsi, Rostis ja Fallero ovat aiemmin voittaneet Suomalainen menestysresepti -kilpailun. Kuvalähde: Yhteishyvä

Suomalainen menestysresepti -kilpailuun haetaan taas kotimaisia ruokainnovaatioita. Haku on auki 10.1.-10.2.2022 osoitteessa mtv.fi/haemukaan. Kilpailua tullaan seuraamaan MTV-kanavalla ensi talvena. 

- Suomalainen menestysresepti on vakiinnuttanut paikkansa kotimaisten ruoka-alan pienten ja keskisuurten yritysten kiihdytyskaistana ruokakauppojen hyllyilleympäri Suomen. Voittaja saa merkittävää lanseeraustukea meiltä S-ryhmästä ja ilolla joka vuosi seuraamme sitä, miten kisaan osallistuneet yritykset kasvavat ja pystyvät rekrytoimaan lisätyövoimaa hittituotteiden suosion myötä. Suomessa riittää innovaatioita ja huikeita raaka-aineita, iloitsee S-ryhmän päivittäistavarakaupan johtaja Sampo Päällysaho. 

Kilpailun tarkoitus on auttaa yrityksiä viimeistelemään ideansa kuluttajille houkuttelevaksi, kauppaan myyntivalmiiksi tuotteeksi. Tässä onnistuivat kuluneena vuonna voittaja Falleron lisäksi erinomaisesti ChiaGood-välipalan sekä Komeron Ateriakipon kehittäjät. Kaikki kolme olivat myynneiltään poikkeuksellisia uutuustuotteita S-ryhmän ruokakaupoissa (Prisma, S-market, Sale, Alepa, Food Market Herkku). Myös muut finalistit kaurapasta Kaurakas, lahnaleikkele Leikkala jaBeanbetter -härkäpapupalat pääsivät S-ryhmän valikoimiin.  Kisasta voivat siis hyötyä muutkin kuin voittaja. Kaikki finalistit saivat myös merkittävää tuotekehitysapua kilpailun aikana S-ryhmän ja Foodwestin asiantuntijoilta sekä tuomaristolta. 

- Haluamme tänä vuonna antaa kilpailijoille hieman enemmän aikaa viimeistellä tuotteitaan erityisesti varmistaaksemme, että uusien tuotteiden tuotanto saadaan riittämään menestysreseptituotteiden suureen kysyntään. Siksi Suomalaista menestysreseptiä ei nähdä televisiossa vielä kesällä vaan ensi talvena. Haemmekin siis jo vuoden 2023 menestysreseptiä, paljastaa Päällysaho. 

Kilpailuun voivat osallistua liikevaihdoltaan alle 50 miljoonan euron kotimaiset riippumattomat yritykset. Tuomaristossa nähdään viime vuoden tapaan kokki ja ruoka-alan yrittäjä Jyrki Sukula, Finlaysonin luova johtaja Jukka Kurttila, Foodwestin tutkimusjohtaja Suvi Luoma sekä S-ryhmän päivittäistavarakaupan johtaja Sampo Päällysaho. 

 

Lisätietoja kilpailusta ja aiemmista kausista on koottu sivulle yhteishyva.fi/menestysresepti 

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Sampo Päällysaho, päivittäistavarakaupan johtaja, SOK, 010 768 0665, sampo.paallysaho@sok.fi 

Kuvat

Boltsi, Rostis ja Fallero ovat aiemmin voittaneet Suomalainen menestysresepti -kilpailun. Kuvalähde: Yhteishyvä
Boltsi, Rostis ja Fallero ovat aiemmin voittaneet Suomalainen menestysresepti -kilpailun. Kuvalähde: Yhteishyvä
Lataa
Lataa

Linkit

Tietoja julkaisijasta

SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta
SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta
Fleminginkatu 34
00510 Helsinki

http://www.s-ryhma.fi

S-ryhmä on suomalaisten kotitalouksien omistama kaupparyhmä. S-ryhmän muodostavat 19 alueosuuskauppaa, SOK sekä niiden tytäryhtiöt. ​ 

Tarjoamme arjen palveluita päivittäis- ja käyttötavarakaupassa, hotelleissa & ravintoloissa, tavarataloissa, liikennemyymälöissäja oman pankkimme kautta. ​ 

Olemme suurin yksityinen työllistäjä Suomessa – meitä s-ryhmäläisiä on noin 40 000. Toimimme tinkimättömästi yhdenvertaisuutta edistäen sekä luonnonvaroja kunnioittaen, ja olemme Suomen suurin kotimaisen ja lähiruoan myyjä. Verojalanjälkemme on lähes 1,9 miljardia euroa, ja investoimme Suomeen vuosittain noin 500 miljoonaa euroa. ​​ 

#parempipaikkaelää

SOK:n viestintä tarjoaa median edustajille ajankohtaista tietoa S-ryhmästä. Viestintämme palvelee mediaa arkisin klo 9–16.

Mediapuhelin: 050 472 2745 (pvm/mpm)
Sähköposti: viestinta@sok.fi

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta

Hotellilegendan vauhti kiihtyy kohti kesää – nyt avautuivat modernit tapahtumatilat ja uusia huoneita9.4.2025 08:17:18 EEST | Tiedote

Original Sokos Hotel Vantaa saavutti avaamisen jälkeen ensimmäisinä vilkkaina viikonloppuina huippumyynnit, ja varausaste on ollut siitä asti korkealla tasolla niin hotellissa, ravintoloissa kuin kokousosastollakin. Kesää kohden vauhti kiihtyy. Uudistushankkeen toinen vaihe on nyt valmistunut ja suuret, modernit tapahtumatilat ovat vihdoin varattavissa. Myös uusia huonevaihtoehtoja on avautunut, muun muassa odotetut perhehuoneet.

Grillikaupoilla näkyy nyt suomalaisten asennemuutos – Prisman myyntidata kertoo minkä hintaisia grillejä tällä hetkellä halutaan26.3.2025 07:22:00 EET | Tiedote

Usein kuultu vitsi suomalaisten päättäväisyydestä grillata säällä kuin säällä vaikuttaisi pitävän monen kohdalla paikkansa, kertoo Prisman asiakasomistajille tehty tuore kyselytutkimus. Vaikka suurin osa lähes 1200 vastaajasta on poutasään grillaajia (69 %), merkittävä osa (25 %) on valmis pistämään grillin kuumaksi olosuhteista riippumatta. Kyselystä sekä Prisman tuoreesta myyntidatasta selviää myös, millainen grilli nyt halutaan ja mitä sinne aiotaan laittaa.

S-ryhmän päivittäistavarakaupan vahva vuosi mahdollistaa jatkopanostukset myymäläverkoston ja verkkokaupan kehittämiseen26.3.2025 07:15:00 EET | Tiedote

S-ryhmän päivittäistavarakauppa kasvatti edelleen markkinaosuuttaan vuonna 2024. S-ryhmän päivittäistavarakaupan myynti kasvoi 3,6 prosenttia vuonna 2024. Nielsenin myymälärekisterin mukaan S-ryhmän päivittäistavarakaupan markkinaosuus oli viime vuonna 48,8 prosenttia (+0,6 %-yks.). S-ryhmä vahvisti asemaansa myös ruoan verkkokaupan markkinajohtajana ja jatkoi investointeja sekä myymäläverkoston että verkkokaupan kehittämiseen.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye