S-ryhmässä palkataan ennätykselliset 17 000 kesätyöntekijää

Noin puolet osuuskauppojen ja S-ryhmän muiden yritysten palkkaamista kesätyöntekijöistä tulee työskentelemään pidempiaikaisissa pesteissä. Suunnilleen puolet kesätyöpaikoista on varattu alle 18-vuotiaille ja lyhyempiin kesäharjoittelujaksoihin.
− Tällä hetkellä arviomme palkkausmääristä povaavat jälleen ennätyksellistä kesätyökesää. Palvelualoilla on tärkeä rooli nuorten työelämätaitoihin perehdyttäjänä, tarjoammehan monille sen ihan ensimmäisen työpaikan. Olemme saaneet esimerkiksi Oikotien Vastuullinen kesäduuni -tutkimuksesta hyvää palautetta siitä, että nuoret tietävät, mitä heiltä kesätöissä odotetaan ja he ovat päässeet hyvin osaksi työyhteisöä, SOK:n henkilöstöjohtaja Hanne Lehtovuori sanoo.
Tärkein kysymys on ”Mitä kuuluu?”
Koronapandemian vaikutuksesta nuorten mielialaan ja hyvinvointiin on raportoitu eri yhteyksissä, ja nuorten on arvioitu ryhmänä kärsineen erityisen paljon rajoitustoimenpiteistä. He tarvitsevat edelleen positiivisia signaaleja.
− Kesätyö on todella tärkeä kokemus nuorelle ja vahvistaa ammatti-identiteetin syntyä. Kriisiaikoina kesätyöllä voi olla jopa laajemminkin tulevaisuuden uskoa vahvistava vaikutus. Haluamme satsata nuorten kohtaamiseen ja olla heistä kiinnostuneita. Osuuskaupoissa sparrataan paljon esihenkilöidemme ja perehdytyksestä vastaavien kanssa siitä, miten voimme aidosti kohdata nuoret ja antaa heille kannustavaa palautetta, nuorten vahvuuksiin keskittyen, summaa Hanne Lehtovuori.
Lisätiedot:
S-ryhmä, SOK:n henkilöstöjohtaja Hanne Lehtovuori, puh. 0400 356 688
Paikallisesta kesätyötilanteesta lisätietoja antavat alueosuuskaupat.
Avoimet kesätyöpaikat: S-ryhmän kesätyöpaikat - S-ryhmä (s-ryhma.fi)
Vastuullinen Työpaikka on Oikotien luotsaama yhteisö, jossa työnantajat sitoutuvat tarjoamaan nuorille laadukkaampia kesätyöpaikkoja ja hyviä kesätyökokemuksia. S-ryhmä on yksi yhteisön pääkumppaneista: ”Haluamme olla Suomen vastuullisin ensimmäisten työkokemusten tarjoaja!”
Avainsanat
Kuvat
Linkit
Tietoja julkaisijasta
S-ryhmä on suomalaisten kotitalouksien omistama kaupparyhmä. S-ryhmän muodostavat 19 alueosuuskauppaa, SOK sekä niiden tytäryhtiöt.
Tarjoamme arjen palveluita päivittäis- ja käyttötavarakaupassa, hotelleissa & ravintoloissa, tavarataloissa, liikennemyymälöissäja oman pankkimme kautta.
Olemme suurin yksityinen työllistäjä Suomessa – meitä s-ryhmäläisiä on noin 40 000. Toimimme tinkimättömästi yhdenvertaisuutta edistäen sekä luonnonvaroja kunnioittaen, ja olemme Suomen suurin kotimaisen ja lähiruoan myyjä. Verojalanjälkemme on lähes 1,9 miljardia euroa, ja investoimme Suomeen vuosittain noin 500 miljoonaa euroa.
#parempipaikkaelää
SOK:n viestintä tarjoaa median edustajille ajankohtaista tietoa S-ryhmästä. Viestintämme palvelee mediaa arkisin klo 9–16.
Mediapuhelin: 050 472 2745 (pvm/mpm)
Sähköposti: viestinta@sok.fi
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta
Helsinki Biennaali ja S-ryhmän hotellit aloittavat yhteistyön28.3.2025 14:00:00 EET | Tiedote
Yhteistyön tavoitteena on vahvistaa Helsingin houkuttelevuutta kesän kohteena niin suomalaisten kuin kansainvälisten matkailijoiden joukossa, ja helpottaa vierailijoiden löytämistä taiteen luo. Pääkaupunkiseudun Sokos Hotellit ja Radisson Hotellit toimivat Biennaalin majoitus- ja tapahtumakumppaneina keväällä ja kesällä 2025.
Vuosi- ja vastuullisuuskatsaus 2024: ”Vastuullisuustekoja yhdessä kuluttajien ja koko arvoketjun kanssa”28.3.2025 08:30:00 EET | Tiedote
Katsaus S-ryhmän viime vuoteen, liiketoimintoihin ja vastuullisuuteen on nyt julkaistu.
Grillikaupoilla näkyy nyt suomalaisten asennemuutos – Prisman myyntidata kertoo minkä hintaisia grillejä tällä hetkellä halutaan26.3.2025 07:22:00 EET | Tiedote
Usein kuultu vitsi suomalaisten päättäväisyydestä grillata säällä kuin säällä vaikuttaisi pitävän monen kohdalla paikkansa, kertoo Prisman asiakasomistajille tehty tuore kyselytutkimus. Vaikka suurin osa lähes 1200 vastaajasta on poutasään grillaajia (69 %), merkittävä osa (25 %) on valmis pistämään grillin kuumaksi olosuhteista riippumatta. Kyselystä sekä Prisman tuoreesta myyntidatasta selviää myös, millainen grilli nyt halutaan ja mitä sinne aiotaan laittaa.
S-ryhmän päivittäistavarakaupan vahva vuosi mahdollistaa jatkopanostukset myymäläverkoston ja verkkokaupan kehittämiseen26.3.2025 07:15:00 EET | Tiedote
S-ryhmän päivittäistavarakauppa kasvatti edelleen markkinaosuuttaan vuonna 2024. S-ryhmän päivittäistavarakaupan myynti kasvoi 3,6 prosenttia vuonna 2024. Nielsenin myymälärekisterin mukaan S-ryhmän päivittäistavarakaupan markkinaosuus oli viime vuonna 48,8 prosenttia (+0,6 %-yks.). S-ryhmä vahvisti asemaansa myös ruoan verkkokaupan markkinajohtajana ja jatkoi investointeja sekä myymäläverkoston että verkkokaupan kehittämiseen.
ABC-mobiilin kyydissä jo yli 700 000 käyttäjää – digimyynti vahvassa kasvussa25.3.2025 08:02:00 EET | Tiedote
ABC-mobiili vahvistaa asemaansa tiellä liikkuvien ykkössovelluksena. Yhä useampi ABC-ketjun ostos tehdään mobiilisti: osalla asemista jo lähes viidennes tankkauksista ja yli puolet autopesuista tehdään sovelluksen kautta.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme