37 Hakutuloksetpankkiasiointi

Kela/FPA

Kyselyn mukaan vammaisten tulkkauspalvelua käytetään eniten asioiden hoitoon – työelämässä tulkkausta käyttävät toivovat pysyvyyttä tulkkeihin27.6.2024 15:45:00 EEST | Kela/FPA | Tiedote

Viittomakieliset videot julkaistaan viikolla 27 (1.-5.7.). Kelan asiakaskyselyn mukaan vammaisten henkilöiden tulkkauspalvelua käyttävät eniten 19–30-vuotiaat. Yleisimmin palvelua käytetään asioiden hoitamiseen, kuten pankkiasiointiin ja lääkärikäynteihin. Noin puolet työikäisistä käyttää tulkkauspalvelua työelämässä. Asiakkaat toivovat Kelalta muun muassa sitä, että he voisivat useammin saada entuudestaan tutun tulkin tulkkaustilanteisiin.
Finanssiala ry

Suurin osa suomalaisista uskoo tunnistavansa digihuijaukset vähintään melko hyvin – yli neljännes välttelee digitaalisten palveluiden käyttöä huijausten pelossa11.6.2024 06:30:00 EEST | Finanssiala ry | Tiedote

Jopa 88 prosenttia suomalaisista uskoo tunnistavansa digihuijaukset melko hyvin. Reilut 70 prosenttia suomalaisista kokee osaavansa tarkistaa URL-osoitteiden oikeellisuuden esimerkiksi sähköpostiviesteissä tai muissa viesteissä. Heistä kuitenkin jopa 16 prosenttia jättää osaamisesta huolimatta linkit tarkistamatta. Yli neljännes suomalaisista välttelee digitaalisten palveluiden käyttöä huijausten pelossa. FA lanseerasi toukokuussa kansalaisille suunnatun huijausten torjuntakampanjan herättämään yleistä valppautta ja lisäämään tietoisuutta huijauksista. Nyt kampanjan mainokset ottavat jälleen haltuun eri mediakanavat. Kampanjan päätähtenä nähdään koko kansan tuntema ja rakastama näyttelijä Maija-Liisa Peuhu.
UKKO.fi

UKKO.fi:n yritystili helpottaa pienyrittäjien pankkiasiointia6.5.2024 10:30:00 EEST | UKKO.fi | Tiedote

Suomalainen Fintech-yritys UKKO.fi tarjoaa asiakkailleen yritystiliä, joka sulautuu saumattomasti yrityksen taloushallintojärjestelmään ja helpottaa arjen kirjanpitoa. Pienyrittäjät ovat kokeneet pankkipalveluiden saatavuuden haastavaksi, ja myös valtiovarainministeriön selvitys osoittaa, että pien- ja mikroyrittäjien pankkipalveluiden saatavuuteen liittyvät ongelmat ovat yleistyneet viime vuosina. UKKO.fi tarjoaa pienyrittäjille räätälöidyn ratkaisun pankkiongelmiin, joka on selkeä, edullinen ja turvallinen käyttää.
AKY - Akavalaiset yrittäjät  ry

Akavalle ensimmäisenä palkansaajakeskusjärjestönä oma yrittäjyysohjelma: ”Kestävää kasvua yrittäjyydestä”3.4.2024 11:35:01 EEST | AKY - Akavalaiset yrittäjät ry | Blogi

Akavan hallitus hyväksyi 19.3.2024 kokouksessaan historiansa ensimmäisen yrittäjyysohjelman. Sen laatimisen taustalla on korkeakoulutettujen pää- ja sivutoimisen yrittäjyyden kasvu. Yrittäjyys on yhä useamman korkeakoulutetun uravalinta. Ohjelmassa nostetaan esille keskeisimmät ehdotukset korkeakoulutetun yrittäjyyden ja monimuotoisen työn edistämiseksi, yksinyrittäjän aseman parantamiseksi sekä kasvun ja kasvuyrittäjyyden vahvistamiseksi. Tavoitteena on, että Suomessa arvostetaan yrittäjyyttä, yrittäjäksi on helppo ryhtyä sekä mahdollistetaan yrittäjänä kehittyminen ja menestyminen. Seuraavassa muutamia poimintoja ohjelmasta.
Oma Säästöpankki Oyj

Huijareiden kulta-aika on nyt käsillä20.12.2023 07:10:28 EET | Oma Säästöpankki Oyj | Tiedote

Elämme vuoden vilkkainta myyntikautta ja huijareiden kulta-aikaa. Pahaa-aavistamattomat asiakkaat tekevät ostoksiaan niin kivijalka- kuin verkkokaupoissakin. Siellä, missä raha liikkuu, lymyävät myös verkkorikolliset. Erityisesti kiire ostosten maksamisen yhteydessä sisältää suuren riskin ostajalle, mutta loistavan tilaisuuden varkaalle. Viranomaisten ja pankkien kehote suhtautua henkilö- ja käyttäjätunnuksiinsa sekä korttitietoihinsa kuin arvokkaimpaan omaisuuteensa, on aiheellinen: Tunnusten päätyessä vääriin käsiin on omaisuuden lisäksi vaarassa identiteetti ja yksityisyys. Tiedostamalla uhat ja ennakoimalla riskit ovat parhaita keinoja välttyä joutumasta rikoksen uhriksi myös verkossa.
Finanssivalvonta

Pankkien tärkeää huolehtia ei-digitaalisten palveluiden saatavuudesta ja palveluiden kohtuullisesta hinnoittelusta1.4.2022 13:35:00 EEST | Finanssivalvonta | Tiedote

Finanssivalvonnan tekemän selvityksen mukaan asiakkaiden oikeus peruspankkipalveluihin toteutuu kokonaisuutena tarkastellen asianmukaisesti. Pankkien on kuitenkin huolehdittava siitä, että myös digitaalisten palveluiden ulkopuolelle jääneille asiakkaille on saatavilla riittävät ja kohtuuhintaiset peruspankkipalvelut. Myös käteisen saatavuus tulee turvata maanlaajuisesti.
POP Pankkikeskus osk

Kolmen POP Pankin fuusio hyväksyttiin – Uusi pankki aloittaa toimintansa kesäkuussa4.2.2022 10:00:00 EET | POP Pankkikeskus osk | Tiedote

Piikkiön Osuuspankin ja Liedon Osuuspankin osuuskuntakokoukset sekä Suupohjan Osuuspankin edustajisto hyväksyivät 2.–3.2.2022 järjestetyissä kokouksissaan ehdotetut sulautumisesitykset. Kolmen pankin fuusiosta muodostuva pankki aloittaa toimintansa kesäkuussa 2022. POP Pankki -ryhmään kuuluvan pankin nimeksi on suunniteltu Suomen Osuuspankkia. Taseeltaan pankki on noin 1,3 Mrd euroa ja se tarjoaa digitaaliset palvelut valtakunnallisesti sekä paikallisesti palvelevan, Helsingistä Rovaniemelle ulottuvan konttori- ja palvelupisteverkoston.
FINE Vakuutus- ja rahoitusneuvonta

Miten sujuvoittaa läheisen pankkiasiointia digiaikana?2.11.2021 07:30:00 EET | FINE Vakuutus- ja rahoitusneuvonta | Tiedote

Digitaaliset palvelut tekevät asioinnista virtaviivaista, mutta rajaavat ulkopuolelleen ne, joille verkon tai mobiilisovellusten käyttö on vierasta. Digiosaamattomuus hankaloittaa pääosin verkkoon siirtynyttä pankki- ja vakuutusasiointia. Keskustelu toiveista, eri vaihtoehtojen läpikäynti ja edunvalvontavaltuutuksen laatiminen ovat esimerkkejä keinoista miten läheistä voi auttaa finanssiasioiden hoidossa digiaikana.
POP Pankkikeskus osk

POP Pankin nimissä on lähetetty kalasteluviestejä, viestin linkkiä ei pidä aukaista3.3.2021 12:32:29 EET | POP Pankkikeskus osk | Tiedote

POP Pankin nimissä on lähetetty sähköposteja, joissa kehotetaan siirtymään verkkopankkiin viestissä olevan linkin kautta. POP Pankki muistuttaa, että verkkopankkiin tulee aina turvallisuussyistä kirjautua pankin omilta sivuilta. Viesteissä ollutta linkkiä ei pidä aukaista. Kaikista POP Pankin tietoon tulleista viesteistä ja kalasteluverkkosivuista on lähetetty sulkemisilmoitukset.
Finanssivalvonta

Finanssivalvonnan selvitys: peruspankkipalveluiden digitalisoituminen jatkuu voimakkaana – palvelujen tarjonnassa on kuitenkin jatkossakin huomioitava kaikki asiakasryhmät4.12.2020 12:01:13 EET | Finanssivalvonta | Tiedote

Finanssivalvonnan tekemän selvityksen mukaan asiakkaiden oikeus peruspankkipalveluihin toteutuu kokonaisuutena tarkastellen asianmukaisesti. Peruspankkipalveluiden saatavuuteen ja hinnoitteluun liittyy kuitenkin huomioita, jotka ovat nousseet esiin pankkipalveluiden yhä syvenevän digitalisoitumisen myötä ja jotka korostuvat pankkien erityisryhmille tarjoamassa palveluvalikoimassa.
Vanhus- ja lähimmäispalvelun liitto VALLI ry

Pankkipalveluselvitys 2020: Ikäystävällisyys mukaan digiyhteiskuntaan - Oikeus itsenäiseen pankkiasioiden hoitoon mahdollistettava myös iäkkäille10.11.2020 09:30:00 EET | Vanhus- ja lähimmäispalvelun liitto VALLI ry | Tiedote

Itsenäinen raha-asioiden hoito luo elämänhallintaa, auttaa pysymään ajan tasalla ja virkeänä, lisää turvallisuuden tunnetta ja tuo tunteen tasavertaisuudesta muiden kanssa. Pankkien konttoriverkoston ja aukioloaikojen väheneminen sekä palveluiden siirtyminen sähköisiksi harmittaa erityisesti 70 vuotta täyttäneitä. Ikäihmiset haluavat henkilökohtaisempaa palvelua ja kaipaavat lisää ikäystävällisyyttä digiyhteiskuntaan.
Finanssiala ry

Pankkilainaa tai pikavippiä ei varastetuilla tiedoilla heru - vuotaneet tiedot mahdollistavat tilauspetoksia26.10.2020 14:39:59 EET | Finanssiala ry | Tiedote

Monet Vastaamo-tietovuodon uhrit ovat olleet yhteydessä pankkeihin varmistaakseen, ettei varastetuilla tiedoilla nosteta heidän nimissään lainaa. Rikollisten saamilla tiedoilla ei pysty nostamaan pankista lainaa eikä ottamaan pikavippiä – niihin tarvitaan aina vahva tunnistautuminen esimerkiksi pankkitunnuksilla. Moneen muuhun haitalliseen tietoja voi kylläkin käyttää.
POP Pankkikeskus osk

POP Pankki -ryhmän puolivuosikatsaus: asiakasliiketoiminnan tärkeimmät tuottoerät kehittyivät positiivisesti, alueellisia hartioita on vahvistettu pankkifuusioilla18.8.2020 08:56:26 EEST | POP Pankkikeskus osk | Tiedote

Koronapandemian leimaama katsauskausi on ollut poikkeuksellinen useilla toimialoilla. POP Pankki -ryhmä osallistui vahvasti elinkeinoelämälle ja kotitalouksille suunnattuihin tukitoimiin. Ryhmän luottokanta kasvoi ensimmäisellä vuosipuoliskolla 3,3 prosenttia 3,8 miljardiin euroon ja talletuskanta 3,8 prosenttia 3,9 miljardiin euroon. Ryhmän maksuvalmius ja vakavaraisuus säilyivät vahvoina. CET1-vakavaraisuus on katsauskauden päättyessä 19,9 prosenttia.
  • 1
  • 2
  • Viimeinen
  • >>
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye