Hävikkiruokapalvelu Fiksuruoka.fi:n myynti kolminkertaistui viikossa
Suomalaisen, pääosin tuttujen kotimaisten valmistajien tuotteita myyvän hävikkiruokapalvelu Fiksuruoka.fi:n myynti lähes kolminkertaistui tämän viikon aikana. Normaalia enemmän ostettiin esimerkiksi ruoanlaittotuotteita, pastaa ja riisiä, ketsuppia ja kastikkeita, wc-paperia sekä naposteltavia.
Verkkokauppa myy normaalisti kuukausittain noin 15 000 pakettia, jotka tulevat noin 200 tavarantoimittajalta. “Nyt sekä tilaus-, että asiakasmäärä ovat lähes kolminkertaistuneet. Joidenkin tuotekategorioiden myynti on jopa viisinkertaistunut”, Fiksuruoka.fi:n toimitusjohtaja Juhani Järvensivu sanoo.
Vaikka myynnin kasvu on yrityksen kannalta vaikeiden aikojen keskellä toki positiivinen asia, asiassa on toinenkin puoli. “Tänä vuonna tavoitteemme on vähentää yli 2 miljoonaa kiloa ruokahävikkiä. Tilaamalla ruokaa meiltä, vähentää Suomen ruokahävikkiä ja säästää rahaa. Ruoakaostosten suunnittelu viikon parin tarpeiksi ja ruoan tilaaminen verkosta kotiin on näinä aikoina erittäin fiksua. Mutta liian paljon tilaaminen taas voi aiheuttaa hävikkiä.”
Järvensivun mukaan Fiksuruoka.fi toimii poikkeustilanteessa normaalisti. “Meidän tietääksemme ruoka ei Suomessa ole loppumassa kesken. Verkkokauppamme on auki ympäri vuorokauden eikä ostoksille tarvitse poistua kotoa. Ruoat tulevat kotiin jopa päivässä, korkeintaan kolmessa. Samalla säästää rahaa.”
Fakta Fiksuruoka.fi
Fiksuruoka.fi on ainoa suomalainen hävikkiruoan verkkokauppa. Verkkokaupan valikoima koostuu pääosin suomalaisten valmistajien, maahantuojien ja tukkuketjujen poisto- ja jäännöseristä, jotka ovat vaarassa tulla hävitetyiksi. Syynä voi olla esimerkiksi tuotteen poistuminen valikoimasta, uudistunut myyntipakkaus, liian suuri varasto tai lähestyvä parasta ennen -päiväys.
Fiksuruoka.fi tekee yhteistyötä Suomessa lähes kaikkien isojen kuivaelintarvikkeiden valmistajien ja maahantuojien kanssa Toimittajina ovat mm. Jalostaja, Nestle, Orkla Care, Myllyn Paras, Oriola ja Läntmannen Cerelia.
Fiksuruoka.fi toimittaa ruokapaketteja kaikkialle Suomeen 1-3 arkipäivässä, kumppaneita kuljetuksissa ovat DB Schenker, Posti ja Matkahuolto. Yli 35 euron tilauksilla on ilmainen toimitus.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Juhani Järvensivu
toimitusjohtaja
juhani.jarvensivu@fiksuruoka.fi
+358 50 4021665
Kuvat
Tietoja julkaisijasta
Fiksuruoka.fi
Fiksuruoka.fi on suomalainen pelastetun ruoan verkkokauppa, joka toimii myös Alankomaissa ja Belgiassa nimellä Foodello.
Jo perustamisvuodesta 2016 asti Fiksuruoan missio on ollut yksinkertainen: ruokahävikin vähentäminen. Fiksuruoka haluaa normalisoida laadukkaiden ylijäämä- ja poistoerätuotteiden hyödyntämisen tekemällä niiden hankkimisesta helppoa ja vastuullista kenelle tahansa.
Tämän takia 60 fiksuruokalaista tulee töihin. Yhdessä asiakkaiden sekä toimittajien kanssa on pelastettu jo yli 15 miljoonaa kiloa ruokaa hävikiltä. Ja määrä kasvaa sitä mukaa, kun asiakas- ja toimittajamäärät kasvavat.
Säästä ruokaa. Säästä rahaa.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Fiksuruoka.fi
Suomalaistoimijat pelastavat hävikkiä yhteistyössä – Tuotantolinjojen sivuvirroista syntyy uusia kuluttajatuotteita24.9.2024 11:14:23 EEST | Tiedote
Elintarviketeollisuudessa hyödynnetään nyt hävikkiä innovatiivisesti. Hävikkiverkkokauppa Fiksuruoka tekee tiivistä yhteistyötä kotimaisten tuottajien kanssa pelastaakseen ylijäämäraaka-aineita, joista syntyy myös uusia kuluttajatuotteita.
Fiksuruoka vahvistaa toimintaansa uudella nimityksellä: Sami Törmä vetämään yhtiön kansainvälistä markkinointia9.4.2024 08:30:00 EEST | Tiedote
Fiksuruoan kansainvälisestä markkinoinnista jatkossa vastaava Sami Törmä luotsaa roolissaan yhtiön markkinointitiimejä sekä Suomessa että ulkomailla.
Hävikkiruoka tekee kauppansa – Fiksuruoan liiketoiminta kasvoi lähes kolmanneksen14.2.2024 08:15:00 EET | Tiedote
Fiksuruoka kasvoi viime vuonna vauhdilla ja yhtiö onnistui seitsemän vuoden jälkeen kääntämään Suomen liiketoimintansa kannattavaksi. Vahvan kasvun taustalla on skaalautuva liiketoimintamalli ja onnistuneet markkina-avaukset.
Hävikkiruoan verkkokaupan uusi aluevaltaus – Fiksuruoka avasi ensimmäisen fyysisen myymälän5.1.2024 09:25:00 EET | Tiedote
Fiksuruoan tuotteita saa ostettua verkkokaupan lisäksi nyt myös kivijalkamyymälästä. Pop-up -kaupan toivotaan tavoittavan uusia asiakasryhmiä ja madaltavan ihmisten kynnystä ostaa hävikkiruokaa.
Älä heitä jouluruokia roskiin: Fiksut hävikkivinkit välipäiville19.12.2023 08:45:00 EET | Tiedote
Joulupöydästä ylijääneet laatikot, kinkku ja herkut kannattaa pelastaa hävikiltä ja hyödyntää välipäivien ruoanlaitossa. Fiksuruoka osallistuu joulun hävikkitalkoisiin myymällä sesonkituotteita verkkokaupassa heti pyhien jälkeen.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme