Fiksuruoka vahvistaa toimintaansa uudella nimityksellä: Sami Törmä vetämään yhtiön kansainvälistä markkinointia
Fiksuruoan kansainvälisestä markkinoinnista jatkossa vastaava Sami Törmä luotsaa roolissaan yhtiön markkinointitiimejä sekä Suomessa että ulkomailla.
Hävikkiruokaverkkokauppa Fiksuruoka vahvistaa kasvutavoitteitaan tuoreella nimityksellä. Uudessa Global Head of Marketing -roolissa aloittava Sami Törmä on kokenut markkinoinnin ja kasvun monitoimiosaaja, jonka vastuualueisiin Fiksuruoalla kuuluu asiakashankinnan ja markkinointitoimien kehittäminen sekä Suomessa että Euroopassa.
Fiksuruoan kansainvälistyminen alkoi vuonna 2022, kun se avasi verkkokaupan Hollantiin ja Belgian hollanninkieliselle alueelle. Yhtiö jatkoi kasvuaan vuoden 2023 alussa laajentamalla toimintaansa Belgian ranskankielisiin osiin, joissa toiminta on lähtenyt hyvin käyntiin. Ulkomailla yhtiö käyttää nimeä Foodello.
“Tällä hetkellä keskitymme kasvuun ja kannattavuuden sekä tehokkuuden parantamiseen nykyisillä markkinoilla, mutta tulevaisuudessa on tarkoitus avata myös lisää markkinoita. Samin kokemus niin kansainvälisestä markkinoinnista kuin ruuan verkkokaupasta tukee vahvasti näitä tavoitteita,” Fiksuruoan toimitusjohtaja Juhani Järvensivu kertoo.
“Vatsa jäi kurnimaan”
Sami Törmä on aiemmin vetänyt markkinointitoimintoja useissa eri kasvuyrityksissä ja ollut lanseeraamassa brändejä uusille markkinoille. Fiksuruokaan Törmän houkutteli Fiksuruoan vastuullinen liiketoiminta, taitava tiimi ja yrityksen potentiaaliset kasvumahdollisuudet.
“Olen uurastanut viime vuodet ruoan verkkokaupan parissa. Vatsa jäi kuitenkin kurnimaan, sillä uuden aallon digitaaliset ja kestävät tavat tehdä ruokaostoksia ovat mielestäni yhä tulevaisuutta. Kun tutustuin Fiksuruoan tiimiin ja työtehtävään, oli hakemus kerta kaikkiaan laitettava sisään,” Törmä kertoo.
Törmä on innoissaan Fiksuruoan bisnesideasta ja vastuulliseen kuluttamiseen perustuvasta missiosta, joka pyrkii vähentämään hävikkiä tarjoamalla ympäristöystävällisen vaihtoehdon ruokaostoksille.
“On todella innostavaa päästä mukaan rakentamaan kotimaista, vastuullista huippubrändiä ja auttaa sitä laajentumaan entisestään Euroopassa,” Törmä jatkaa.
“Vastuullisuutta edistävään yritykseen hakee yleensä samankaltaisia ihmisiä. Olen todella innoissani saadessamme joukkoomme kovan luokan ammattilaisen, joka jakaa arvomaailmamme ja vahvistaa tavoitteitamme”, toimitusjohtaja Järvensivu mainitsee lopuksi.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Riku PoutanenFiksuruoka/Foodello, CGO
riku.poutanen@fiksuruoka.fiSami TörmäFiksuruoka/Foodello, Global Head of Marketing
sami.torma@fiksuruoka.fiKuvat
Linkit
Fiksuruoka.fi on suomalainen hävikkiruoan verkkokauppa, joka toimii kansainvälisillä markkinoilla nimellä Foodello. Verkkokaupan valikoima koostuu elintarvikevalmistajien, maahantuojien ja tukkuketjujen poisto- ja jäännöseristä, jotka ovat vaarassa tulla hävitetyiksi. Syynä voi olla esimerkiksi tuotteen poistuminen valikoimasta, uudistunut myyntipakkaus, liian suuri varasto tai lähestyvä parasta ennen -päiväys.
Fiksuruoka.fi on perustettu vuonna 2016, ja yritys on kasvanut yli 60 henkilöä työllistäväksi yritykseksi. Fiksuruoka toimii tällä hetkellä kolmella markkinalla: Suomessa, Alankomaissa ja Belgiassa. Yritys tekee yhteistyötä paikallisten kuivaelintarvikkeiden valmistajien ja maahantuojien kanssa. Suomessa toimittajina ovat mm. Jalostaja, Nestlé, Orkla Care, Oriola, Fredman ja Läntmannen Cerelia.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Fiksuruoka.fi
Suomalaistoimijat pelastavat hävikkiä yhteistyössä – Tuotantolinjojen sivuvirroista syntyy uusia kuluttajatuotteita24.9.2024 11:14:23 EEST | Tiedote
Elintarviketeollisuudessa hyödynnetään nyt hävikkiä innovatiivisesti. Hävikkiverkkokauppa Fiksuruoka tekee tiivistä yhteistyötä kotimaisten tuottajien kanssa pelastaakseen ylijäämäraaka-aineita, joista syntyy myös uusia kuluttajatuotteita.
Hävikkiruoka tekee kauppansa – Fiksuruoan liiketoiminta kasvoi lähes kolmanneksen14.2.2024 08:15:00 EET | Tiedote
Fiksuruoka kasvoi viime vuonna vauhdilla ja yhtiö onnistui seitsemän vuoden jälkeen kääntämään Suomen liiketoimintansa kannattavaksi. Vahvan kasvun taustalla on skaalautuva liiketoimintamalli ja onnistuneet markkina-avaukset.
Hävikkiruoan verkkokaupan uusi aluevaltaus – Fiksuruoka avasi ensimmäisen fyysisen myymälän5.1.2024 09:25:00 EET | Tiedote
Fiksuruoan tuotteita saa ostettua verkkokaupan lisäksi nyt myös kivijalkamyymälästä. Pop-up -kaupan toivotaan tavoittavan uusia asiakasryhmiä ja madaltavan ihmisten kynnystä ostaa hävikkiruokaa.
Älä heitä jouluruokia roskiin: Fiksut hävikkivinkit välipäiville19.12.2023 08:45:00 EET | Tiedote
Joulupöydästä ylijääneet laatikot, kinkku ja herkut kannattaa pelastaa hävikiltä ja hyödyntää välipäivien ruoanlaitossa. Fiksuruoka osallistuu joulun hävikkitalkoisiin myymällä sesonkituotteita verkkokaupassa heti pyhien jälkeen.
Pahasta tavasta luopuminen säästäisi kylpyläloman verran rahaa vuodessa: ”Haluamme herätellä kuluttajia pohtimaan hävikin rahallista arvoa”7.9.2023 09:15:00 EEST | Tiedote
Jos ruokaa ei heittäisi roskiin, säästyisi rahaa yli sata euroa vuodessa henkilöä kohden. Nelihenkinen perhe kustantaisi sillä kylpyläloman ja pariskunta staycationin, arvioi hävikkiruokaa verkossa myyvän Fiksuruoka.fi:n toimitusjohtaja Juhani Järvensivu.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme