Jussi Pekkala luotsaamaan vauhdilla kansainvälistyvän Fiksuruoan brändiä
Hävikkiruoan verkkokauppa Fiksuruoka.fi:n uutena brändijohtajana aloittanut Jussi Pekkala tulee vastaamaan yrityksen brändistä sekä kotimaassa että ulkomailla. Vuoden 2022 aikana kansainvälisille markkinoille laajentanut Fiksuruoka toimii tällä hetkellä Suomen lisäksi Hollannissa ja Belgiassa, joissa se käyttää nimeä Foodello. Brändin systemaattinen kehittäminen on vauhdilla kasvavalle yritykselle entistä tärkeämpää. Myös kansainvälistyminen tuo brändityöhön uusia ulottuvuuksia.
“Pyrimme rakentamaan Fiksuruoasta huippubrändin, joka tunnetaan ympäristöystävällisenä vaihtoehtona tehdä ruokaostoksia ja säästää samalla rahaa. Missiomme vähentää ruokahävikkiä onnistuu sitä paremmin, mitä suurempi osa kuluttajista ryhtyy omalta osaltaan vähentämään hävikkiä. Investoimmekin paljon resursseja brändityöhön ja tarvitsemme Jussin kaltaisia osaajia tiimiimme rakentamaan bränditarinaa, joka kiinnostaa ja aktivoi kuluttajia. Jussi tuo Fiksuruoalle erittäin arvokasta strategista osaamista brändin kehittämisestä ja odotan innolla yhteistyötämme”, kommentoi Fiksuruoan markkinointijohtaja Riku Poutanen.
“Olo on kuin lapsella karkkikaupassa”
Luovaa tiimiä johtamaan tuleva Pekkala siirtyy tehtäviin helsinkiläisestä mainostoimistosta Bob the Robotista, jossa hän toimi luovana johtajana viimeiset vuodet. Aikaisemmin hän on toiminut copywriterina hasan & partnersilla sekä Avidlylla, ja päässyt vuosien varrella tekemään töitä kiinnostavien brändien, kuten Applen, Valion, Mehiläisen ja LähiTapiolan kanssa.
Pekkala näkee, että Fiksuruoka on yksi niistä harvoista suomalaisista yrityksistä, joka on alusta asti rakennettu kansainvälisille markkinoille, ja jossa vahvan brändin rakentaminen on nähty investointina eikä kulueränä.
“Olen iloinen päästessäni jatkamaan hyvin tehtyä työtä tässä nälkäisessä, monialaisessa ja taitavassa porukassa kansainvälisen kasvun ollessa hyvässä vauhdissa. On virkistävää päästä tekemään asioita tältä puolen pöytää ja tuoda porukkaan kokemusta kotimaisten ja kansainvälisten brändien rakentamisesta. Olo on kuin lapsella karkkikaupassa, kun pääsen yhdessä muiden kanssa rakentamaan yhtä vahvaa Fiksuruokaa. Tulevaisuuden maailmassa pärjää vain läpinäkyvät yritykset, jotka tekevät oikeita asioita oikein ja Fiksuruoka on yksi niistä. On ammatillisesti mielenkiintoista laittaa parasta peliin aidosti vastuulliselle brändille ja luoda samalla seuraava suomalainen menestystarina”, Pekkala kertoo.
Pekkala aloitti tehtävässä joulukuun 12. päivä.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Jussi Pekkala
Fiksuruoka/Foodello, Head of Brand
jussi.pekkala@fiksuruoka.fi
Riku Poutanen
Fiksuruoka/Foodello, CMO
riku.poutanen@fiksuruoka.fi
Kuvat
Linkit
Tietoja julkaisijasta
Fiksuruoka.fi
Fiksuruoka.fi on suomalainen pelastetun ruoan verkkokauppa, joka toimii myös Alankomaissa ja Belgiassa nimellä Foodello.
Jo perustamisvuodesta 2016 asti Fiksuruoan missio on ollut yksinkertainen: ruokahävikin vähentäminen. Fiksuruoka haluaa normalisoida laadukkaiden ylijäämä- ja poistoerätuotteiden hyödyntämisen tekemällä niiden hankkimisesta helppoa ja vastuullista kenelle tahansa.
Tämän takia 60 fiksuruokalaista tulee töihin. Yhdessä asiakkaiden sekä toimittajien kanssa on pelastettu jo yli 15 miljoonaa kiloa ruokaa hävikiltä. Ja määrä kasvaa sitä mukaa, kun asiakas- ja toimittajamäärät kasvavat.
Säästä ruokaa. Säästä rahaa.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Fiksuruoka.fi
Suomalaistoimijat pelastavat hävikkiä yhteistyössä – Tuotantolinjojen sivuvirroista syntyy uusia kuluttajatuotteita24.9.2024 11:14:23 EEST | Tiedote
Elintarviketeollisuudessa hyödynnetään nyt hävikkiä innovatiivisesti. Hävikkiverkkokauppa Fiksuruoka tekee tiivistä yhteistyötä kotimaisten tuottajien kanssa pelastaakseen ylijäämäraaka-aineita, joista syntyy myös uusia kuluttajatuotteita.
Fiksuruoka vahvistaa toimintaansa uudella nimityksellä: Sami Törmä vetämään yhtiön kansainvälistä markkinointia9.4.2024 08:30:00 EEST | Tiedote
Fiksuruoan kansainvälisestä markkinoinnista jatkossa vastaava Sami Törmä luotsaa roolissaan yhtiön markkinointitiimejä sekä Suomessa että ulkomailla.
Hävikkiruoka tekee kauppansa – Fiksuruoan liiketoiminta kasvoi lähes kolmanneksen14.2.2024 08:15:00 EET | Tiedote
Fiksuruoka kasvoi viime vuonna vauhdilla ja yhtiö onnistui seitsemän vuoden jälkeen kääntämään Suomen liiketoimintansa kannattavaksi. Vahvan kasvun taustalla on skaalautuva liiketoimintamalli ja onnistuneet markkina-avaukset.
Hävikkiruoan verkkokaupan uusi aluevaltaus – Fiksuruoka avasi ensimmäisen fyysisen myymälän5.1.2024 09:25:00 EET | Tiedote
Fiksuruoan tuotteita saa ostettua verkkokaupan lisäksi nyt myös kivijalkamyymälästä. Pop-up -kaupan toivotaan tavoittavan uusia asiakasryhmiä ja madaltavan ihmisten kynnystä ostaa hävikkiruokaa.
Älä heitä jouluruokia roskiin: Fiksut hävikkivinkit välipäiville19.12.2023 08:45:00 EET | Tiedote
Joulupöydästä ylijääneet laatikot, kinkku ja herkut kannattaa pelastaa hävikiltä ja hyödyntää välipäivien ruoanlaitossa. Fiksuruoka osallistuu joulun hävikkitalkoisiin myymällä sesonkituotteita verkkokaupassa heti pyhien jälkeen.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme