Verian

Verian tuottaa voimaa päätöksentekoon— Kantar Public on nyt Verian

Verian on uusi nimi yhteiskunnallisiin kysymyksiin erikoistuneelle tutkimusyhtiölle, joka tarjoaa palvelut mielipidekyselyistä analyyseihin. Aiemmin yhtiö on toiminut nimellä Kantar Public.

"Jatkamme vuosikymmenten perinteitämme yhteiskunnallisen tutkimuksen ykkösketjuna”, lupaa Verianin Suomen maajohtaja Mikko Hormio.

Verianin brändiuudistus ja siihen liittyvä nimenmuutos tapahtuvat kaikkialla maailmassa yhtä aikaa. Yhtiön juridinen, Suomen yritystietojärjestelmään merkitty nimi sen sijaan pysyy ennallaan: Mantle Finland oy.

Verianin palveluihin kuuluvat vakiintuneiden mielipidetiedustelujen ohella käyttäytymisen muutoksen ja viestinnän ratkaisujen sekä tutkimustiedon hyödyntämisen konsultointi. Palveluihin kuuluvat myös poliittinen konsultointi sekä organisaatioiden toimintatapa-arviot.

Uudistuvassa yhtiössä vahvistuu kansainvälinen työ: ”Tuotekehitys on globaalia, ja sovellamme Suomessa osaamista paikallisiin oloihin ja paikalliseen kulttuuriin. Tästä yhdistelmästä olemme ylpeitä”, kommentoi politiikan kannatustutkimuksista tunnetuksi tullut tutkimusjohtaja Sakari Nurmela.

Verianin työ tunnetaan julkisuudessa erityisesti poliittisista ja yhteiskunnallisista mielipidetutkimuksista Helsingin sanomien sisällöissä. Tärkeitä ja näkyviä asiakkaita ovat myös poliittiset puolueet, työmarkkina- ja etujärjestöt, kansalaisjärjestöt sekä viranomaiset.

Verianin tehtävänä on tuottaa voimaa päätöksentekoon. Yhtiö sitoutuu työssään viiteen periaatteeseen:

• Tinkimättömään objektiivisuuteen. ”Olemme ehdottoman riippumattomia.”
  • Merkitykselliseen päätöksentekoon. ”Olemme ketteriä ja luovia ajattelijoita.”
  • Asiantuntemukseen intohimona. ”Olemme sitoutuneet huippuosaamiseen.”
  • Nöyrään itsevarmuuteen. ”Annamme työmme puhua puolestaan.”
  • Kunnioittavaan suoruuteen. ”Olemme viestinnässämme suoria ja vilpittömiä.”

Mikko Hormio, maajohtaja
Sakari Nurmela, tutkimusjohtaja

Tietoa julkaisijasta

Verian on maailman johtava, riippumaton tutkimus-, todiste-, arviointi- ja viestintätoimisto, joka tarjoaa palveluja hallitukselle ja julkiselle sektorille.

Ainutlaatuinen globaali dataekosysteemimme tukee konsulttejamme ja tutkijoitamme eri puolilla Eurooppaa, APAC-alueita ja Yhdysvalloissa toimivia toimistoja. Ja vaikka Verian-tiimimme sijaitsevat useilla eri aikavyöhykkeillä, teemme yhteistyötä globaalien parhaiden käytäntöjen jakamiseksi, mutta toimitamme paikallisen asiantuntemuksen avulla.

Lue lisää julkaisijalta Verian