Särkänniemen Säbäkipinä houkuttelee lapsia liikkumaan

Särkänniemen luokkaretkeläiset ja muut asiakkaat nauttivat 14.–16.5. Särkänniemen Säbäkipinästä, joka tuo huvipuistoon säbäkaukalon ja hauskoja liikuntapisteitä.

Särkänniemen toimitusjohtaja Miikka Seppälä näytti mallia Säbäkipinän tarkkuuslaukauspisteellä 14.5.2024. Särkänniemi

Särkänniemen luokkaretkikausi alkaa 14.5.2024, ja ensimmäiset kolme päivää luokkaretkeläisiä ja muita Särkänniemen asiakkaita hemmotellaan liikunnallisella lisäohjelmalla. Salibandyliiton Säbäkipinä on tuonut Särkänniemeen liikunnallisia aktiviteettipisteitä, joten tekeminen ei huvipuistossa lopu kesken.

”Huvipuiston Estraadin eteen on tuotu säbäkaukalo, ja lisäksi meillä on esimerkiksi pääyhteistyökumppanimme Kamuxin mahdollistama polkuautorata, heittoseiniä ja tarkkuuslaukauspiste”, kertoo Suomen Salibandyliiton kehityspäällikkö Tiina Koivisto.

Säbäkipinä on nimi matalan kynnyksen toimintamallille, jonka tavoitteena on kannustaa lapsia ja perheitä liikkumaan ja erityisesti salibandyn pariin. Se tarjoaa uuden ja innostavan liikkumisen alustan lapsille sekä lisää salibandyseurojen mahdollisuuksia järjestää toimintaa.

”Säbäkipinä sopii mahtavasti yhteen Särkänniemen ja erityisesti luokkaretkikauden kanssa. Liikuntapisteet tuovat vuoristorata-ajeluiden välille kaivattuja taukoja ja täyttävät osaltaan Särkänniemen tarkoitusta, joka on palauttaa ihmiset älylaitteiden äärestä toistensa pariin kokemaan elämyksiä fyysisessä ympäristössä”, toteaa Särkänniemen toimitusjohtaja Miikka Seppälä.

Säbäkipinän pisteet ovat kolmen päivän ajan avoinna huvipuiston aukioloaikojen mukaan klo 11–17. Aktiviteettipisteisiin pääsee kaikilla huvipuiston sisäänpääsyyn oikeuttavilla lipputuotteilla. Edullisin vaihtoehto on Huvipuistolippu, jonka hinta on 9,90 €, ja muita vaihtoehtoja ovat Koululaisranneke, Särkänniemi-ranneke, Huvilaiteranneke, Kohderanneke ja Kausikortti. Alle 3-vuotiaat pääsevät sisään ilmaiseksi.

Särkänniemen luokkaretkikausi jatkuu toukokuun loppuun asti tiistaista sunnuntaihin.

Salibandyharrastajat Elmeri Viskari (vas.) ja Miko Karhu houkuttelivat luokkaretkeläisiä pelaamaan kanssaan 14.5.2024.
Särkänniemen toimitusjohtaja Miikka Seppälä pitää Säbäkipinän kaltaista lisäohjelmaa Särkänniemessä arvokkaana.
Salibandyn pelaajat Elmeri Viskari (vas.) ja Miko Karhu Särkänniemen Säbäkipinän pelikaukalossa.
Särkänniemen viestintäkoordinaattori Marianna Penttilä kokeilee polkuautoa Säbäkipinässä.
Säbäkipinän tarkkuuslaukauspisteellä riitti yrittäjiä.