Särkänniemen rannekkeella pääsee tänä kesänä Sara Hildénin taidemuseoon

Särkänniemen valikoima monipuolistuu kesäksi, kun klassikko, Sara Hildénin taidemuseon sisäänpääsy palaa osaksi Särkänniemi-ranneketta, Kohderanneketta ja Kausikorttia.

Särkänniemen huvipuistossa on tapahtunut uudistuksia kesäkaudeksi 2024. Monipuolisuus lisääntyy, kun Särkänniemi-rannekkeella pääsee 8.6.2024 alkaen myös Sara Hildénin taidemuseoon. Särkänniemi

Kun Sara Hildénin taidemuseon uusi näyttely, Jean-Michel Othonielin Under an Endless Light avautuu 8.6.2024, sisään pääsee myös Särkänniemi-rannekkeella, Kohderannekkeella ja Särkänniemen Kausikortilla.

”Sara Hildénin taidemuseon näyttely on viimeksi sisältynyt Särkänniemen rannekkeisiin viime vuosikymmenellä, joten kyse on ehdottomasti paluusta juurille”, kertoo Särkänniemen liiketoiminta- ja kehitysjohtaja Ville Aarresuo.

”Kesänäyttelymme esittelee ranskalaisen nykytaiteilija Othonielin, joka on mieltynyt muodonmuutoksiin ja heijastaviin materiaaleihin, erityisesti puhallettuun lasiin. Hänelle tunnusomaisia ovat esimerkiksi suuret helminauhaa muistuttavat lasiveistokset. Pidämme tärkeänä, että myös huvipuistoyleisö pääsee nauttimaan tästä näyttelystä”, Sara Hildénin taidemuseon näyttelypäällikkö Sarianne Soikkonen kertoo.

Näyttely on avoinna 15.9. asti, eli Särkänniemen asiakkaat pääsevät nauttimaan siitä lähes kesäkauden loppuun asti.

Retropelihalli ja Planetaarion paluu

Särkänniemi luottaa tänä kesänä muutenkin klassikoiden vetovoimaan, sillä myös toissakesänä pois käytöstä jäänyt Planetaario on palaamassa valikoimaan kesäkauden 2024 aikana.

”Vastaamme asiakkaiden lukuisiin toiveisiin palauttamalla Planetaarion valikoimaan jo tämän kesän aikana. Lisää kerrotaan ihan lähiaikoina”, kertoo Aarresuo.

Lisäksi entisen Superparkin ja Delfinaarion aulatilaan on juuri avattu Retro-niminen arcadepelihalli, josta löytyy niin kourakoneita kuin poleteilla pelattavia flippereitä ja muita arcadepelejä. Retroon ei ole sisäänpääsymaksua, mutta pelaamista varten pitää ostaa poletteja.

”Tänä vuonna uudistuksemme valikoimassa vetoavat erityisesti nostalgiannälkäisiin asiakkaisiin ja parantavat Särkänniemen monipuolisuutta”, Aarresuo toteaa.

Sara Hildénin taidemuseossa pidettävään Jean-Michel Othonielin Under an Endless Light -näyttelyyn pääsee myös Särkänniemi-rannekkeella, Kohderannekkeella ja Särkänniemen Kausikortilla.
Jean-Michel Othonielin Valko-punainen helminauha (2010) on yksi näyttelyssä esillä olevista teoksista.