HSY:n hallituksen ja yhtymäkokouksen päätökset 31.5.2024

Graafinen kuva pk-seudusta ja nuija kuvaamaan päätöksentekoa

Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymän hallitus päätti muun muassa hyväksyä vesihuollon ja jätehuollon investointiohjelmat vuosille 2025–2044. Investointiohjelmia käytetään vuosittain erikseen vahvistettavan toiminta- ja taloussuunnitelman laatimisen perustaksi.

Hallitus päätti seuraavista hankinnoista:
- Suomenojan jätevedenpuhdistamon purun ja alueen ennallistamisen urakoitsijaksi valittiin Fortum Waste Solutions Oy
- Blominmäen itäisen valuma-alueen kahden osan rakentamisurakan toteuttajaksi valittiin Marttilan Maanrakennus Oy
- valurautaiset vesijohtoputket ja putkiyhteet hankitaan Saint-Gobain PAM Finland Oy:ltä ja Ulefos Oy:ltä
- polyelektrolyytit Viikinmäen jätevedenpuhdistamolle hankintaa SNF Finland Oy:ltä.

Hallitus sai tiedoksi seurantakatsauksen Helsingin seudun maankäytön, asumisen ja liikenteen MAL-sopimuksesta kaudelta 2020–2023 sekä ennakkotiedon pääkaupunkiseudun kasvihuonekaasupäästöistä vuodelta 2023. Hallitus sai tiedoksi myös HSY:n osavuosikatsauksen tammi-huhtikuulta 2024.

HSY:n yhtymäkokous päätti muun muassa vahvistaa HSY:n vuoden 2023 tilinpäätöksen. Yhtymäkokous päätti lisäksi myöntää Anna Korkmanille eron hallituksen jäsenen tehtävästä, ja valita hänen tilalleen Emma Ringbomin uudeksi hallituksen jäseneksi hallituksen jäljellä olevaksi toimikaudeksi.

Kokouksissa käsitellyt muut asiat päätettiin ehdotusten mukaisesti.

HSY tiedottaa erillisillä tiedotteilla Suomenojan jätevedenpuhdistamon purusta ja alueen ennallistamisesta sekä ennakkotiedon pääkaupunkiseudun kasvihuonekaasupäästöistä vuodelta 2023.

Kokouksien esityslistat/pöytäkirjat, joissa on lisää edellisistä sekä muut käsitellyt asiat:

Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymä
viestintäjohtaja Riitta-Liisa Hahtala
www.hsy.fi

HSY tuo seitsemän taiteilijoiden kuvittamaa jäteautoaan Taiteiden yö -tapahtumaan 15.8.7.8.2024 12:22:54 EEST | Tiedote

Helsingin seudun ympäristöpalvelut HSY on tilannut jäteautojensa kylkiin kuvataidetta vuodesta 2019 lähtien. Nyt HSY kokoaa Rautatientorille seitsemän eri teoksilla kuvitettua jäteautoa, ja niihin pääsee tutustumaan lähemmin sekä ulkoa että sisältä. Paikan päällä on tavattavissa osa taiteilijoista, lisäksi HSY:n henkilökunta jakaa kodin jätteiden lajitteluvinkkejä sekä biojätepusseja halukkaille.