Kaisu Tuokon Eevi Manner -sarjaa on myyty yli 20 000 kappaletta

Kaisu Tuokon Eevi Manner -dekkarit Kosto ja Yksin ovat ylittäneet 20 000 myydyn kappaleen rajapyykin. Kristiinankaupunkiin sijoittuva dekkarisarja on löytänyt lukijansa: paikkakunnalla järjestetään jopa Eevi Manner -kävelyjä kirjojen tapahtumapaikoille.

Kaisu Tuokko: Yksin
Kaisu Tuokon dekkareita on kehuttu empaattisiksi, yhteiskunnallisiksi ja koukuttaviksi.

Toimittaja Eevi Mannerista kertovan dekkarisarjan toinen osa Yksin julkaistiin 23. toukokuuta, ja se ehti reilussa viikossa kivuta toukokuun Mitä Suomi lukee -top-listoille vetäen edelliskeväänä julkaistun Kostonkin uudelleen luetuimpien kirjojen joukkoon.

Yksin-romaanissa tarinan keskiöön nousee vanhusten arvostuksen puute. Kristiinankaupungin keskeiseltä paikalta, Myllykalliolta, löytyy vanhuksen ruumis. Ainoa vihje henkilöllisyydestä on ruumiin jalassa olevat läheisen hoivakodin sukat, mutta hoivakoti ei tunnista vanhusta asiakkaakseen. Ruumiista löytyvät väkivallan merkit viittaavat rikokseen.

Romaanin lukijapalaute on ollut hienoa luettavaa:

”Täydellinen kesädekkari!”

Kosto oli helmi, Yksin on timanttia!”

Yksin on huippuhyvä! Jostain luin sanaparin empaattinen dekkari ja sellainen Yksin tosiaan on.”

”Aivan huikea teos enkä ole ikinä minkään kirjan kohdalla käynyt läpi tällaista tunteiden vuoristorataa.”

"Kiitos ajatuksia herättävästä dekkarista, ei pelkkiä kuvauksia mökkikaupungistamme vaan myös yhteiskunnallista sanomaa. Pisti miettimään.”

"En ole ollut dekkareiden lukija, mutta teit minusta sellaisen. Nämä ovat enemmän kuin dekkareita! Kiitos lukuelämyksestä ja viihdyttävistä, jännittävistä mökki-illoista Eevin parissa."

– Olen tietenkin aivan sekaisin sarjan saamasta upeasta vastaanotosta, Kaisu Tuokko sanoo.

– Olen suuri dekkarifani, ja unelmieni täyttymys on olla dekkarikirjailija. Dekkarit ovat täydellistä todellisuuspakoa arjesta, mutta lisäksi niissä voi käsitellä yhteiskunnassa vallitsevia oikeita epäkohtia ja varjopuolia. Olen valtavan iloinen siitä, että lukijat ovat ottaneet omakseen tämänkin puolen romaaneissani.

Kosto- ja Yksin-romaanit ovat saaneet lukijat myös jalkautumaan, sillä Kristiinankaupungissa järjestetään kesän ajan Eevi Manner -kävelyjä kirjojen tapahtumapaikoille. Tänä keväänä kuljetaan Kosto-romaanin jäljillä, ensi kesänä luvassa ovat Yksin-teoksen tapahtumapaikat. Kävelyjen lomassa saa kuulla kiehtovia tarinoita Kristiinankaupungin historiasta.

– Kieltämättä aluksi tuntui hassulta, että ihmisille esitellään Kaisu Tuokon lapsuuden kotitalo! kirjailija nauraa.

– On kuitenkin upeaa, että kaunokirjallisuus voi herätä henkiin näin monin eri tavoin nyt, kun  ihmisten lukemisen vähenemisestä ja nuorten lukutaidosta ollaan huolissaan.

Kaisu Tuokko on Kristiinankaupungista kotoisin oleva dekkarikirjailija, joka rakastaa ventovieraiden tarinoita, pikkukaupunkien salaisuuksia, sateisia syysiltoja ja ruotsin kieltä. Tuokko asuu Helsingissä ja on nimennyt päähenkilönsä isoäitiensä mukaan. Romaanit syntyvät synkän musiikin tahtiin, erityisenä innoittajana on toiminut ruotsalaisyhtye Kent. Romaanit ovat saatavilla kaikissa formaateissa, molemmat äänikirjat lukee Sanna Majuri.

Otavan Kirjaston uutuusromaaneissa tutkitaan rakkauden eri ilmenemismuotoja, pohditaan ihmisen sietokykyä, tarkastellaan perhedynamiikkaa sekä syödään hyvin24.6.2024 09:00:00 EEST | Tiedote

Otavan Kirjaston kesä ja syksy on kirjallisuuden juhlaa. Lina Wolff tutkii halua ja valtaa ainutlaatuisella tavalla kulttiteoksessaan Rakastajat. Bryan Washingtonin Sydän lautasella tarjoilee lukijoilleen epätäydellistä ystävyyttä, pakkomielteitä, seksiä ja aivan taivaallisen hyvää lohturuokaa. Oksana Vasjakinan Aro on rohkeudestaan ylistetyn, kotimaassaan kielletyn venäläiskirjailijan omakohtaisen trilogian toinen osa, jossa katse kääntyy äidistä isään. Sally Rooneyn odotettu romaani Intermezzo kysyy, miten paljon ihminen voi kantaa sisällään särkymättä. Pohjoismaiden tunnetuimman nykykirjailijan Jonas Hassen Khemirin Siskokset on häikäisevä kertomus perheestä, toiseudesta ja pakenemisesta. Maailmankirjallisuuden kiintotähden Margaret Atwoodin kertomuskokoelma Vanhaa rakkautta huokuu ovelaa valovoimaa ja hiljaista tuskaa.

TÄNÄÄN: Otavan online-hyvinvointipressissä 11.6. kuulet syksyn tärkeimmistä lifestyle-uutuuksista11.6.2024 09:48:10 EEST | Tiedote

Tervetuloa kurkistamaan syksyn 2024 tietokirjauutuuksiin! Otavan hyvinvointipressissä pääset sukeltamaan syksyn isoihin hyvinvointi- ja lifestyle-teemoihin suoraan tietokirjailijoiden johdattelemana. Iltapäivän aikana olemme kahden kesken Sami Kurosen kanssa, opimme tulkitsemaan unia, käsittelemme ulkopuolisuuden kokemuksia ja pakkaamme repun valmiiksi soolomatkaa varten. Tervetuloa linjoille!