Virta laajentaa sähköautojen latausliiketoimintaa Kaakkois-Aasiassa merkittävällä yhteistyösopimuksella

Suomalainen sähköautojen latausalustan tarjoaja Virta on solminut merkittävän yhteistyösopimuksen Gentari Sdn Bhd:n (Gentari) kanssa. Gentari on malesialaisen PETRONAS-konsernin vihreän siirtymän energiaratkaisuja tarjoava tytäryhtiö. Yhteistyön tavoitteena on laajentaa sähköautojen latausverkostoa Kaakkois-Aasiassa.

Virran liiketoiminnan kehitysjohtaja Elias Pöyry ja Gentari Green Mobilityn toimitusjohtaja Shah Yang Razalli kättelevät yhteistyösopimuksen kunniaksi.

Tytäryhtiönsä Gentari Green Mobilityn kautta Gentari hyödyntää Virran digitaalisia latausalusta, teknologiaa ja alan asiantuntemusta tukeakseen sähköautojen latausinfrastruktuurin käyttöönottoa ja toimintaa. Virta ja Gentari työskentelevät myös kolmansien osapuolten kanssa, jotta latausten yhteentoimivuus alueella olisi mahdollista.

Gentarin pitkän aikavälin tavoitteena on olla Aasian ja Tyynenmeren alueen johtava liikkuvuusratkaisujen tarjoaja. Se tarjoaa teknologisesti edistyksellisiä sähköautojen latauspalveluja alueella puhtaan energian alustansa Gentari Go:n kautta. Gentari Go lanseerattiin Malesiassa helmikuussa 2024 ja se tarjoaa latauspalveluita myös Thaimaassa ja Singaporessa. Sillä on johtava asema suuritehoisten tasavirtalatauksen markkinassa. Gentari Go -verkostossa on jo yli 2 400 latauspistettä, ja tavoitteena on lisätä verkostoon 2 000 uutta latauspistettä vuoden 2024 loppuun mennessä.

"Tällä kumppanuudella on valtavat mahdollisuudet kiihdyttää Kaakkois-Aasian energiamurroksen vauhtia. Perustamisensa jälkeen Gentari Green Mobility on kasvanut johtavaksi toimijaksi sähköisen liikkuvuuden markkinassa vain puolessatoista vuodessa. Olemme iloisia voidessamme entisestään vauhdittaa kasvua kokonaisvaltaisilla sähköautojen latauspalveluillamme ja kokemuksellamme Kaakkois-Aasian alueella mukaan lukien Singapore, Thaimaa ja Australia. Asiakkaamme ja yhteistyökumppanimme hyötyvät ekosysteemisestä lähestymistavastamme, joka mahdollistaa sähköautojen nopeamman leviämisen koko alueella", sanoo Virran liiketoiminnan kehitysjohtaja ja yksi perustajista Elias Pöyry.

"Olen vakuuttunut siitä, että Gentarilla on hyvät edellytykset olla markkinajohtaja Kaakkois-Aasiassa. Meillä on jo laaja jalansija alueella ja syvällinen ymmärrys paikallisista liiketoiminnan tarpeista ja kuluttajien odotuksista. On arvokasta tehdä yhteistyötä sellaisen yrityksen kanssa, joka tuo mukanaan maailmanlaajuisia standardeja ja alan kokemusta. Pidämme tätä yhteistyötä ratkaisevana tärkeänä, kun toteutamme liiketoimintasuunnitelmaamme nopeasti ja laajasti", sanoo Gentarin varatoimitusjohtaja ja Gentari Green Mobilityn toimitusjohtaja Shah Yang Razalli.

Virta on johtava sähköautojen latausalusta, joka tarjoaa Gentarille 10 vuoden kokemuksen sähköautojen latauspalveluista. Virran digitaalista sähköautojen latausalustaa käyttää yli 1000 latauspalvelujen tarjoajaa 36 maassa, mukaan lukien Euroopan kypsimmät sähköautomarkkinat. Virta on myös toiminut Kaakkois-Aasiassa vuodesta 2022 lähtien.

Luotettavan latausinfrastruktuurin tarve on suuri Kaakkois-Aasiassa ja Oseaniassa sähköautojen määrän kasvaessa kiihtyvällä vauhdilla. Useissa alueen maissa sähköautojen osuus uusien autojen myynnistä on jo kaksinumeroinen. Alueen markkinoiden odotetaan kehittyvän paljon Yhdysvaltojen ja EU:n markkinoita nopeammin. Sähköautoja on jo saatavilla laaja valikoima, koska paikalliset ja kiinalaiset sähköautojen valmistajat ovat tulleet markkinoille kohtuuhintaisilla malleilla vastakseen kasvavaan kysyntään.

--

Virta on johtava älykkäiden sähköautojen latausalusta Euroopassa. Se sijoittui Financial Timesin 1 000 Euroopan nopeimmin kasvavan yrityksen listalle viidettä kertaa peräkkäin vuonna 2024.

Virran digitaalista sähköajoneuvojen latausalustaa käyttää yli 1000 yksityistä ja julkista yritystä ja organisaatiota muun muassa vähittäiskaupassa, hotelli-, kiinteistö-, pysäköinti-, bensiini-, auto- ja energiateollisuudessa. Nämä asiakkaat operoivat yli 100 000 laturia 35 maassa muodostaen Powered by Virta -verkoston. Roaming mukaan lukien sähköajoneuvojen kuljettajat voivat käyttää yli 500 000 latauspistettä yli 65 maassa.

Virta rakentaa kestävämpää tulevaisuutta tekemällä sähköautojen lataamisesta kannattavaa liiketoimintaa ja kytkemällä sähköautot osaksi uusiutuviin lähteisiin pohjautuvaa energiajärjestelmää. https://www.virta.global/fi

Gentari toimittaa ratkaisuja, joita tarvitaan puhtaan energian käyttöönottoon tänään, jotta voimme muuttaa elintapojamme huomenna. Gentarin toiminnan kolme peruspilaria, uusiutuva energia, vety ja vihreä liikkuvuus, muodostavat kattavan ratkaisuvalikoiman, joka auttaa kuluttajia hiilidioksidipäästöjen vähentämisessä. Gentarin tavoitteena on olla johtava seuraavan sukupolven kaupallisen ja teollisen energian ja uusiutuvan energian kehittäjä, vedyn tuottaja sekä Aasian ja Tyynenmeren alueen johtava vihreän liikkuvuuden ratkaisukumppani. Pitkällä aikavälillä Gentarin tavoitteena on olla arvostetuin puhtaan energian kumppani, joka yhdistää yrityksiä ja mahdollistaa matkan kohti nollapäästötöntä tulevaisuutta.

Gentari Go, puhtaan energian alusta, lanseerattiin hiljattain tarjoamaan asiakkaille integroitua kestävää elämäntapaa, joka mahdollistaa puhtaan energian hyödyntämisen. Gentari Go -sovellus on tällä hetkellä saatavilla Applen App Storesta ja Google Play Storesta Malesiassa. Lisätietoja Gentari Go -sovelluksesta saat osoitteesta https://www.gentari.com/go/ tai sähköpostitse osoitteesta greenmobility@gentari.com.

Virran kehitysjohtaja ja yksi perustajista Elias Pöyry

Turkin rannikot kutsuvat huimiin ulkoilma-aktiviteetteihin24.6.2024 08:30:00 EEST | Tiedote

Turkin Välimeren ja Egeanmeren rannat houkuttelevat matkailijoita rentoutumaan koskemattomilla Sinisen lipun rannoilla, tutkimaan muinaisia kaupunkeja ja nauttimaan ainutlaatuisen keittiön mauista kaikkina vuodenaikoina. Lisäksi Turkin Riviera ja Egeanmeren alueet tarjoavat houkuttelevia harrastusmahdollisuuksia myös uskallusta vaativista aktiviteeteista nauttiville. Nämä kohteet tarjoavat muun muassa erilaisia ulkoilmalajeja – mukaan lukien adrenaliinin huuruisia aktiviteetteja taivaalla sekä merellä. Vierailijat pääsevät osallistumaan jännittäviin ulkoilmaseikkailuihin joka käänteessä.

Sähköpostikeskustelujen kaappaaminen lisääntynyt 70 prosenttia - joka kymmenes sähköpostihyökkäys liittyy nyt yrityssähköpostin vaarantamiseen20.6.2024 08:00:00 EEST | Tiedote

Pilvipohjaisten tietoturvaratkaisuiden toimittaja Barracuda Networks julkaisi tänään Email Threats and Trends, Vol. 1 -raportin, josta käy ilmi, että viimeisten 12 kuukauden aikana yrityssähköpostin vaarantamiseen liittyvät BEC-hyökkäykset ovat lisääntyneet ja muodostavat nyt 10,6 prosenttia sähköpostipohjaisista social engineering -hyökkäyksistä eli käyttäjien manipuloinneista. Sähköpostikeskustelujen kaappaaminen on lisääntynyt 70 prosenttia vuodesta 2022, vaikka se on hyökkääjille resursseja vievä lähestymistapa.