Ennakkotiedote HSY:n hallituksen kokouksesta 30.8.2024

Grafinen kuva alueesta ja nuija kuvaamaan päätöksentekoa

Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymän hallituksen kokous pidetään perjantaina 30.8.2024

Kokouksen esityslista on nähtävissä osoitteessa

Hallitus päättää Länsimäen Rajakylän, Vaaralan ja Jakomäen vesihuoltopalvelun kehittämisen hankesuunnitelman hyväksymisestä. Hankkeessa siirretään Rajakylän alue sille teknisesti sopivampaan painepiiriin ja samalla alueen vedenjakelu varmistetaan toteuttamalla kaksi toisistaan riippumatonta vedenjakeluyhteyttä. Lisäksi alueen heikkokuntoista vesihuoltoverkostoa saneerataan.

Hallitus päättää myös Vanhankaupungin vedenpuhdistuslaitoksen prosessiviemärin hankesuunnitelman hyväksymisestä. Prosessiviemärin kautta viemäröidään vedenpuhdistuksessa syntyviä prosessivesiä, kuten suodattimien ja saostuksen huuhteluvesiä Viikinmäen puhdistamolle puhdistettavaksi.

Hallitus päättää seuraavista hankinnoista:
- vesihuollossa käytettävät muoviputket ja niiden yhteet eli liittimet
- Espoon Hakalehdon jätevedenpumppaamon rakentamisen pääurakan toteuttaja
- Vantaan Ilmailutien-Pyhtäänkorventien ja Äyritien vesihuoltoverkostojen rakentamisen urakoitsija
- Vantaan ja Helsingin sekajätteen, biojätteen ja kartongin keräys- ja kuljetustyöt.

HSY tiedottaa tehdyistä päätöksistä kokouksen jälkeen.

Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymä
viestintäjohtaja Riitta-Liisa Hahtala
www.hsy.fi

HSY:n hallituksen päätökset 30.8.202430.8.2024 10:12:55 EEST | Tiedote