Prima Pet Premium Oy

Prima Pet Premium: Korvaamme Hau-Hau Kevytrullista neurologisia oireita saaneiden lemmikkien eläinlääkärikulut

Prima Pet Premium on päätynyt korvaamaan yhtiön maahantuomista Hau-Hau Kevytrullista neurologisia oireita saaneiden lemmikkien eläinlääkärikulut, vaikka laajat laboratoriotutkimukset ovat edelleen kesken. Syyskuussa valmistuneet ensimmäiset laboratoriotulokset eivät osoittaneet tuotevirhettä.

Tällä hetkellä korvattavia tapauksia on 102. Samalla yritys on lopettanut yhteistyön puruluita valmistaneen kiinalaisen toimijan kanssa.

”Kannamme vastuumme. Emme halua, että korvausten maksamista pitää odottaa pidempään. Lemmikin omistajille eläinlääkärikulut ovat olleet iso menoerä”, sanoo Prima Pet Premiumin toimitusjohtaja Timo Pärssinen.

”Olemme todella pahoillamme tapahtuneesta ja siitä, että tuotevirhe-epäilylle ei ole saatu vielä vahvistusta. Tällaista ei saisi tapahtua. Koirien sairastumisen lisäksi tilanne on aiheuttanut lemmikinomistajille huolta ja epätietoisuutta.”

Elokuussa myynnistä pois vedetyt Hau-Hau Kevytrullat valmistanut kiinalainen yhtiö on ollut yksi Prima Petin yhteistyökumppaneista, ei kuitenkaan suurin toimittaja. Yhteistyö on nyt lopetettu.

Prima Pet Premium vetää omaehtoisena varotoimenpiteenä markkinoilta pois vielä kyseisen valmistajan purutuotteita. Nämä tuotteet ovat:

• Hau-Hau Kanapurutikku, EAN-koodi 6430043024321, parasta ennen päiväys 8.5.2026, pakkauskoko 400 g
  • Hau-Hau Ankkapururulla, EAN-koodi on 6430056886657, parasta ennen päiväys 10.5.2026, pakkauskoko 550 g
  • Hau-Hau Kanapururulla, EAN-koodi 6430056886640, parasta ennen päiväys 10.5.2026, pakkauskoko 550 g

Tämän jälkeen myynnissä ei ole enää kyseisen kiinalaisen yhtiön valmistamia purutuotteita, jotka ovat saapuneet Suomeen elokuun 2024 lopulla.

Kulut korvataan täysimääräisinä

Prima Pet korvaa koirien neurologisista oireista aiheutuneet eläinlääkärikulut täysimääräisinä akuuttiin hoitoon liittyen, jos lemmikillä ei ole ollut omaa vakuutusta. Jos lemmikinomistaja on jo saanut vakuutusyhtiöltään korvauksen hoitokuluista tai lemmikin kuolemasta, korvataan hoitoon liittyvä omavastuuosuus.

Korvauksen maksamisen edellytyksenä on, että yhtiön asiakaspalveluun on toimitettu asianmukainen reklamaatio, tiedot mahdollisista vakuutuskorvauksista, eläinlääkärikäyntien kuitit ja eläinlääkärin kirjoittama epikriisi, joka osoittaa koiran neurologiset oireet.

Kaikki puruluihin liittyvät reklamaatiot on käyty läpi. Valtaosa niistä liittyy ostetun tuotteen korvaamiseen. Lääkärikulut korvataan tämän hetken tilanteen mukaan yhteensä 102 lemmikinomistajalle. Näistä 58 koiran neurologiset oireet ovat olleet vakavia ja 44 koiran lievempiä. Prima Pet Premium maksaa korvauksia myös epäiltyyn tuotevirheeseen liittyvien vakavien neurologisten oireiden takia lopetetuista koirista yksilökohtaisesti, mikäli lemmikin omistaja ei ole jo saanut korvausta vakuutusyhtiöltään.

MYYNNISTÄ POIS VEDETYT TUOTTEET

Varotoimenpiteenä elokuussa 2024 myynnistä pois vedetty tuote, johon liittyi epäily tuotevirheestä:

• Hau-Hau Kevytrulla, EAN-koodi 6430076899910, parasta ennen päiväys 16.4.2027, pakkauskoko 500 g

Omaehtoisena varotoimenpiteenä myynnistä pois vedetyt tuotteet:

• Hau-Hau Ankkapururulla, EAN-koodi 6430056886657, parasta ennen päiväys 10.5.2026, pakkauskoko 550 g
  • Hau-Hau Kevytsolmuluu: EAN-koodi 6420140901618, parasta ennen päiväys 16.4.2027, pakkauskoko 300 g
  • Hau-Hau Kierretikku: EAN-koodi 6430043027483, parasta ennen päiväys 16.4.2027, pakkauskoko 100 g
  • Hau-Hau Kierretikku: EAN-koodi 6430043027537, parasta ennen päiväys 16.4.2027, pakkauskoko 600 g
  • Hau-Hau Kevytrulla: EAN-koodi 6430043027476, parasta ennen päiväys 16.4.2027, pakkauskoko 245 g
  • Hau-Hau Kevytrulla: EAN-koodi 6430043027582, parasta ennen päiväys 16.4.2027 tai 25.4.2027, pakkauskoko 330 g
  • Hau-Hau Kevytrulla: EAN-koodi 6430056886589, parasta ennen päiväys 25.4.2027, pakkauskoko 150 g
  • Hau-Hau Kevytrulla: EAN-koodi 6430076899910, parasta ennen päiväys 25.4.2027, pakkauskoko 500 g

Pakkauksen EAN-koodi on viivakoodi, joka löytyy pakkauksen takaosasta samoin kuin tuotteen parasta ennen -päiväys. Myynnistä pois vedettyjä Hau-Haun purutuotteita ei tule syöttää koirille. Kyseisen tuotteen ostaneita pyydetään hävittämään ne sekajätteenä tai palauttamaan ostopaikkaan.

Kaupoissa ei ole takaisinvedon jälkeen myynnissä yhtään tuote-erää, johon liittyisi epäily tuotevirheestä. Myynnissä on eri toimittajien valmistamia samalla tuotenimellä olevia tuotteita kuin poisvedetyt tuotteet, mutta niissä on eri parasta ennen -päiväys eikä niihin kohdistu epäilyjä tuotevirheestä. Varotoimenpiteenä myynnistä pois vedetyt tuotteet tunnistaa parasta ennen -päiväyksestä ja EAN-koodista.

Kaikki myynnissä olevat Hau-Haun kuiva- ja märkäruoat, makkarat, herkut ja puruluut ovat lemmikeille turvallisia.

Kaikki tuotteisiin liittyvät kysymykset ja reklamaatiot pyydetään lähettämään Prima Petin asiakaspalveluun oheisella lomakkeella. Linkki lomakkeeseen: https://primapetpremiumoy.zendesk.com/hc/fi/requests/new?ticket_form_id=16671862908689

Heidi HirvonenViestintäpäällikköPrima Pet Premium

Soittopyynnöt toimitusjohtaja Timo Pärssiselle Heidin kautta