Potilastietojärjestelmän hitaus ruuhkauttaa palveluita vielä tiistaina
Jonoja ja ruuhkaa on muodostunut mm. Sairaanhoitaja-chatiin sekä päivystysapu 116 117 –kiireellisen hoidon ensilinjaan.
Potilastietojärjestelmän uusiminen ja käyttöönotto vaikuttaa vielä tiistaina Kanta-Hämeen hyvinvointialueen palveluihin. Jonoja ja ruuhkaa on muodostunut päivystysapu 116 117 –kiireellisen hoidon ensilinjaan. Jonoja myös terveysasemien palveluissa. Samalla myös pyhien aiheuttamia ruuhkia puretaan muun muassa päivystyksessä ja vuodeosastoilla.
Puhelujen ruuhkautumisen vuoksi terveysasemien kiireettömät puhelut joudutaan sulkemaan tänään toistaiseksi, eli kiireettömiä puheluita ei voida ottaa tänään lainkaan vastaan. Myös chat joudutaan osittain sulkemaan. Kiireellisissä asioissa 116 117 ja hätätilanteessa 112 auttavat.
Myös suun terveydenhuollon chat on suljettuna 7.–8.1.2025 ja neuvolan ensilinja ja chat sekä perhesuunnittelun ensilinja tiistaina 7. tammikuuta. Linjat avataan heti kuin mahdollista.
Jos asia ei ole kiireellinen, pyydämme edelleen siirtämään yhteydenottoa terveysasemaan myöhemmäksi loppuviikkoon. Pahoittelemme tilanteesta aiheutuvaa häiriötä.
Oma Häme siirtyi vuodenvaihteessa yhteen, yhteiseen potilastietojärjestelmään, kun Forssan seudun ja muun Kanta-Hämeen alueen Lifecare-potilastietojärjestelmien tiedot yhdistettiin. Järjestelmien yhdistäminen sujuvoittaa tiedonkulkua yksiköstä toiseen, mikä parantaa sekä hoitoprosessien nopeutta että potilasturvallisuutta. Potilastietojärjestelmä on toiminut alusta asti hyvin, mutta haasteita on ollut järjestelmän jakelussa työasemille.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Oma Häme
Oma Hämeen palveluissa edelleen hitautta – kiireettömiä aikoja siirretään lähipäiviltä8.1.2025 10:53:36 EET | Uutinen
Kiireettömiä aikoja saatetaan joutua perumaan tai siirtämään tulevilta päiviltä. Oma Häme toivoo edelleen, että jos asia ei ole kiireellinen, asiakas siirtäisi yhteydenottoa myöhemmäksi.
Kanta-Hämeen keskussairaalan päivystys on pahasti ruuhkautunut3.1.2025 13:08:40 EET | Uutinen
Ruuhkautuneeseen tilanteeseen on vaikuttanut muun muassa pitkät pyhät sekä koronasta ja influenssasta johtuvat sairastumiset. Tilanne ei johdu potilastietojärjestelmän muutoksista.
Kiireellisen hoidon ensilinjan ruuhkat on saatu purettua – myös kaikki terveysasemat ottavat nyt puheluita3.1.2025 11:50:13 EET | Uutinen
Suurimmat ruuhkat on saatu torstain jälkeen onnistuneesti purettua. Edelleen palveluissa voi olla hitautta tai viivettä ja kiireettömiä asioita koskevat soitot pyydetään jättämään ensi viikolle.
Potilastietojärjestelmän päivitys ruuhkauttaa terveysasemia2.1.2025 12:36:11 EET | Uutinen
Puhelut ovat ruuhkautuneet Päivystysapu 116 117 -kiireellisen hoidon ensilinjassa. Hätätilanteessa on otettava yhteys hätänumeroon 112. Jos asia ei ole kiireellinen, pyydämme ystävällisesti siirtämään yhteydenottoa terveysasemaan myöhemmäksi.
Potilastietojärjestelmien yhdistäminen on saatu valmiiksi2.1.2025 10:11:38 EET | Uutinen
Tietojärjestelmien yhdistäminen alkoi keskiviikkona 1. tammikuuta kello 00 ja päättyi hieman suunniteltua aikataulua myöhemmin, noin kello 9 torstaiaamuna.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme