Makkara on suomalaisen grillin selvä ykkönen – Lidl tuo myyntiin lihaisia ja juustoisia makkaroita
Suomalaisista yli 80 prosenttia grillaa kesäisin. Grillaajista 87 prosenttia grillaa makkaraa, ja kysyttäessä grillin suosikkia nousee makkara ykköseksi.* Suomalaiset arvostavat grillimakkaroissa lihaisuutta ja juustoisuutta. Tätä ajatellen Lidl tuo kesäksi useita makkaroita, joissa maistuu eri juustot emmentalista sinihomejuustoon. Makkaravalikoiman kruununa on tosi lihaisa Urho-makkara, jonka lihapitoisuus on 87 prosenttia.

Makkara kuuluu olennaisena osana suomalaisten kesään: sitä grillataan ja nautitaan nuotiolla. Kysyttäessä grillisuosikkia on makkara selvä voittaja: makkara on 32 prosentille grillin tärkein tuote, ja toisella sijalla on kana 17 prosentilla. Jaetulla kolmannella sijalla on naudanliha, sianliha ja halloumi, joista jokainen on 10 prosentille grillin tärkein tuote.
Lidlin hyllyiltä löytyy tänä kesänä useita juustoisia makkaroita yhdistettynä eri makuihin. Makumakkaroiden lihapitoisuus on pääasiassa 72 prosenttia. Lihaisimmat makkarat ovat tänä kesänä Urho-makkara, jossa on lihaa 87 prosenttia sekä tulinen chili-makkara, jossa lihaa on 88 prosenttia.
– Juustoiset makkarat maistuvat suomalaisille, joten tuomme niitä tähän kesään useassa eri maussa. Juustojen makupareina maistuvat eri mausteet kuten valkosipuli ja jalapeno, jotka tuovat särmää täyteläiseen juustoon. Maksimaalista lihapitoisuutta kaipaavalle nappivalinta on tulinen suomalaisesta lihasta valmistettu Urho-makkara. Veikkaan Urhostamme kesän 2025 hittimakkaraa, kertoo Lidlin makkaroiden valikoimapäällikkö Siiri Oivanen.
Kaikki Lidlin makkarat on valmistettu Suomessa ja ne ovat laktoosittomia ja gluteenittomia.
Lisätietoja ja tuotenäytteet medialle: media@lidl.fi, 09 23456400
*Tulokset perustuvat Lidlin teettämään kyselyyn, johon on vastannut yli tuhat suomalaista kuluttajaa. Vastaukset on kerätty maaliskuussa 2025. Aineisto on suomalaista aikuisväestöä edustava otos.
Lidlin kesän 2025 uutuusmakkarat
Urho tosi lihaisa
3,35 € | 400 g | Lihapitoisuus 87 % (kotimaista lihaa)
Sulava sulatejuusto-chili
2,45 € | 320 g | Lihapitoisuus 65 %
Särmikäs cheddar-jalapeno
2,45 € | 320 g | Lihapitoisuus 72 %
Edelliskesän paluun tekevät hitit:
Polttava tulinen chili
2,45 € | 320 g | Lihapitoisuus 88 %
Railakas sinihomejuusto-valkosipuli
2,45 € | 320 g | Lihapitoisuus 72 %
Juustoinen emmental-paprika
2,45 € | 320 g | Lihapitoisuus 72 %
Paahteinen pekoni-paahdettu sipuli
2,45 € | 320 g | Lihapitoisuus 72 %
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Lidlin viestintä
Puh:(09) 23456 400media@lidl.fiKuvat
Tietoa julkaisijasta
Lidl on yksi Euroopan suurimmista päivittäistavaraketjuista. Suomessa yli 20 vuotta toimineessa ketjussa työskentelee noin 5600 henkilöä. Yli 200 myymälän verkosto ulottuu Hangosta Sodankylään ja tavarantoimitukset myymälöihin hoidetaan Janakkalassa, Laukaassa ja Järvenpäässä sijaitsevista jakelukeskuksista. Lisätietoa tuotteista ja ajankohtaisista tarjouksista löytyy Lidl Plus -etusovelluksesta tai osoitteessa lidl.fi. Lisätietoja yrityksestä osoitteessa corporate.lidl.fi. Lidlin tiedotteet voi tilata suoraan sähköpostiin täältä.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Lidl Suomi
Onko tämä BCAA-juoma kesän hitti? – Kesäjuomissa maistuu sitrus, vadelma ja helppous23.4.2025 12:30:00 EEST | Tiedote
Lidl lanseeraa kesäksi uuden BCAA-juoman mandariinin maussa. Trendimaku sitrus maistuu muissakin juomauutuuksissa. Sitruksen ohella juomissa myös helppous kiinnostaa kuluttajia, joten Lidl tuo myyntiin helppoja juomaratkaisuja. Viime vuonna voimaan tullut alkoholilaki mahdollistaa uusia tuotteita: aiemmilta kesiltä tuttu 5 prosentin sangria löytyy Lidlin hyllyiltä tänä kesänä myös 7 prosentin vahvuisena.
Kesä ja uudet ravitsemussuositukset: Lidl tuo kasvipohjaista grillattavaa grillikansalle23.4.2025 07:20:00 EEST | Tiedote
Lidl tuo kesäksi runsaasti erilaisia kasvipohjaisia grillituotteita. Lidlistä löytyy kolmea eri vegaanista hampurilaispihviä, pippuripihviä, grillikasviksia ja hyllyiltä löytyy myös viime kesältä tutut grillitofut ja hittituote vege-ribsit. Loppuvuodesta 2024 julkaistiin uudet ravitsemussuositukset, joissa suositellaan pääasiassa kasvipohjaista ruokavaliota. Lidl haluaa kannustaa kuluttajia kohti kasvipohjaista ruokavaliota, ja yhtiöllä on tavoitteena tuplata kasviproteiinien myynnin osuus 2030 mennessä sekä lisätä kasvipohjaisten tuotteiden myyntiä 20 prosentilla.
Lidl etsii tuotesuunnittelijaa paistopisteelle – myyntiin Lidleihin ympäri maan22.4.2025 10:25:00 EEST | Tiedote
Lidl etsii suunnittelijaa paistotuotteelle. Kuka tahansa voi osallistua mukaan kilpailuun, jossa pääsee suunnittelemaan unelmiensa paistopistetuotteen. Voittajatuote tulee myyntiin kaikkiin Lidleihin ympäri Suomen. Voittajan valitsee ammattilaisraati, joka koostuu kotimaisen valmistajan ja Lidlin asiantuntijoista. Kilpailu on auki Lidlin verkkosivuilla 4.5. saakka.
Pääsiäinen on perinteiden ruokajuhla: hittimaku pistaasi kivunnut perinteisten makujen rinnalle17.4.2025 11:32:35 EEST | Tiedote
Pääsiäinen on merkittävä ruokajuhla, johon suomalaisilla on perinteensä. Suklaa on tärkein herkku, ja sitä syö suomalaisista pääsiäisenä yli 85 prosenttia. Mämmi jakaa mielipiteitä, ja se kuuluu reilun puolen pääsiäispöytään. Perinneherkkujen rinnalle on viime vuosina noussut hittimauksi pistaasi. Suomalaiset viettävät pääsiäistä pääasiassa kotona. Noin puolet nauttivat pääsiäisenä juhla-aterian kotona tai ravintolassa, kun taas toinen puolisko ei vietä pääsiäisenä erityisemmin ruokajuhlaa.
Takaisinveto: suklaassa salmonellariski4.4.2025 19:36:48 EEST | Tiedote
Lidl vetää myynnistä erän Way To Go -merkin maitosuklaata maussa mantelikaramelli & merisuola. Takaisinveto koskee vain tuotteita, joiden parasta ennen -päiväys on 19.2.2026. Takaisinveto tehdään, koska kyseisen erän tuotteissa on salmonellariski.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme