
Finnpanel: TV-vuosi 2022 -webinaari
Aika: torstaina 20.1.2022 klo 10.00–11.30
Avauspuheenvuoro
Jaakko Lempinen, asiakaskokemuspäällikkö, Yle Strategia ja Asiakkuus
TV-sisältöjen katselu Suomessa 2021
Lena Brun, toimitusjohtaja, Finnpanel
What’snewfrom BARB
Justin Sampson, ChiefExecutive, BARB
Suomalaisten sisältöjen tulevaisuus suuren TV-murroksen keskellä
Unne Sormunen, toimitusjohtaja, EndemolShine Finland
Justin Sampson is ChiefExecutive of BARB. Duringhistenure, BARB haslaunchedmultiple-screenaudienceratings, dailyreporting for onlinestreamingplatforms and commissionedcontractsuntil 2029. He startedhiscareer in commercial radio and wasManagingDirector of the Radio Advertising Bureau (RAB). Justin left RAB to join ITV, where he wasresponsible for relationshipswithadvertisers and trademarketingstrategy. As UK ManagingDirector of AGB Nielsen, he hadexperience of being a contractor to BARB beforegoing on to work at Kantar on the post-mergerintegration of TNS. Prior to joining BARB, Justin wasExecutiveChairman of ICM Group, a full-serviceresearchagency.
Unne Sormunen toimii toimitusjohtajana ja vastaavana tuottajana tuotantoyhtiö EndemolShine Finlandissa, joka on yksi Suomen suurimmista tuotantoyhtiöistä ja osa maailman suurinta itsenäistä tuotantoyhtiöryhmittymää Banijay Groupia. Unne on työskennellyt aiemmin mm. Nelosen kotimaisten sisältöjen päällikkönä. Hän vaikuttaa Banijay Nordicin johtoryhmässä ja näkee lähietäisyydeltä, miltä sisältöjen tulevaisuus näyttää Pohjoismaissa kansainvälisten ja paikallisten tilaajien ja kanavien muuttuessa.
Finnpanel Oy on Kantar TNS Oy:n ja A.C. Nielsenin Finland Oy:n puoliksi omistama tutkimusyritys, joka mittaa Suomessa television katselua sekä radion kuuntelua. Toimeksiantajina ovat mm. Yleisradio Oy, MTV Oy, Nelonen Media,RadioMedia sekä Markkinoinnin, teknologian ja luovuuden liitto MTL ry.
Tietoja julkaisijasta
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Finnpanel
Radio kuuluu suomalaisten arkeen9.2.2023 07:00:00 EET | Tiedote
Vuonna 2022 Ylen Puhelinlangat laulaa -ohjelma täytti 50 vuotta, Järviradio 35 vuotta, Radio Nova ja Radio Dei 25 vuotta, Radio Rock 15 vuotta, Radio Suomipopin Aamulypsy 17 vuotta ja Radio Novan Retroperjantai on soinut yli 10 vuotta. Lisäksi radiossa kuultiin ensimmäiset mainokset tasan sata vuotta sitten. Ohjelmien ja kanavien pitkät iät kuvaavat hyvin radion asemaa suomalaisissa kodeissa. Radio kuuluu suomalaisten arkeen ja suosikkiohjelmia kuunnellaan viikoittain, joskus jopa joka arkipäivä.
Kutsu Finnpanelin Radiovuosi 2023 -webinaariin31.1.2023 08:20:00 EET | Kutsu
Tervetuloa mukaan webinaariin, jossa käydään läpi radion kuuntelu vuonna 2022. Mukana alansa huippunimi, Neuroconsulting Australian Shannon Bosshard, joka valottaa brändien rakentumista neurotieteen näkökulmasta.
44 prosenttia koko väestöstä näki suorana miesten MM-jääkiekon loppuottelun26.1.2023 07:00:00 EET | Tiedote
Television suosituimmat ohjelmat vuonna 2022 olivat miesten jääkiekon MM-loppuottelu sekä itsenäisyyspäivän uutislähetys ja Linnan juhlat. Suomalaiset viettävät televisioruudun ääressä 3 tuntia 37 minuuttia vuorokaudessa.
Finnpanelin TV-vuosi 2023 -webinaari12.1.2023 08:20:00 EET | Kutsu
Tervetuloa TV-vuosi 2023 -webinaariin kuulemaan, mitä televisiosta katsottiin Suomessa vuonna 2022 sekä näkemyksiä pohjoismaisesta tv-markkinasta ja sisällön merkityksestä monikanavaisessa mediassa.
Radiota kuuntelee 4,4 miljoonaa suomalaista viikoittain10.2.2022 07:00:00 EET | Tiedote
Viime vuonna suomalaiset kuuntelivat radiota lähes 2,5 tuntia päivässä. Suomen kuunnelluin kanava oli Yle Radio Suomi. Kaupallisista kanavista suosituimpia olivat Radio Nova ja Radio Suomipop. Eniten radiota kuuntelivat yli 55-vuotiaat.