
Pohjoismaiden suurin digitoimistoketju laajentaa dialogistrategian ja markkinoinnin automaation palvelut Suomeen

Isobar kannustaa asiakkaitaan ajattelemaan markkinoinnin automaatiota laajempana, kuin vain it-projektina.
- Asiakas tule automaatiossakin laittaa keskiöön. Jos IT on usein markkinoinnin automaation moottori, dialogistrategia on ajokokemus ja auton design, Isobar Finlandin strategia- ja kehitysjohtaja Päivi Arffman-Koskinen kuvaa.
Parhaimmillaan projekti tuo yrityksessä yhteen sekä myynnin, markkinoinnin, viestinnän että it-osaston eli kaataa siiloja myös yrityksen sisällä.
Isobar ja Magnetix kokevat, että Suomessa yrityksillä on vielä paljon mahdollisuuksia kasvattaa liiketoimintaansa asiakkaiden lojaliteetin parissa johdonmukaista brändiä rakentavaa dialogistrategiaa hyödyntäen.
- Suomessa keskimäärin it-järjestelmät ovat hyvässä kunnossa: nyt on aika valjastaa CRM-alustat bränditarinan työkaluiksi. Tärkeää on, että projektia ei aloiteta kuitenkin teknologia edellä. Ensin tarvitaan markkinoinnin automaation visio ja strategia, mitä haluamme että asiakas tekee. Vasta sitten voimme puhua teknologiasta, Magnetixin COO Christina Rind Helsbro kertoo.
Arffman-Koskinen näkee, että markkinoinnin automaatiossa on mahdollista saada viimein sekä asiakasdata, sisällöt, ostetut mediat ja työkalut pelaamaan yhteen siten, että markkinointi aidosti vahvistaa asiakaskokemusta. Laadukas ja brändiä vahvistava dialogi on kilpailuetu, sillä nykypäivän maailmassa kaikki on kopioitavissa. Asiakassuhde ja asiakasdialogi taas eivät ole varastettavissa.
- Asiakasmarkkinoinnin tärkeys ponnistaa kuluttajakäytöksen muutoksesta: kuluttajat osaavat vaatia, että heidän vastaanottamansa sisältö on relevanttia, personoitua ja heidän tarpeistaan ponnistavaa, parhaimmillaan tarpeita ennustavaa, Arffman-Koskinen kommentoi.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Kati Riikonen
Toimitusjohtaja, Isobar Finland
kati.riikonen@isobar.com
+358 40 688 5466
Päivi Arffman-Koskinen
Strategia- ja kehitysjohtaja, Isobar Finland
paivi.arffman-koskinen@isobar.com
+358 400 458 090
Kuvat
Tietoja julkaisijasta
Magnetix on osa Isobar Nordic -toimistoketjua ja sitä myötä globaalia, 42 maassa toimivaa Isobaria. Isobar Nordic osti Magnetixin liiketoiminnan kesällä 2016. Magnetix on valittu kolmena peräkkäisenä vuonna Tanskan parhaaksi digitoimistoksi. Magnetixin asiakkaita ovat muun muassa Tanskan suurin viihdekeskus Kööpenhaminan Tivoli, Fitnessworld-kuntosaliketju, tanskalainen teleoperaattori Yousee sekä Roayl Copenhagen. Magnetix on luonut globaalin asiakasohjelman muun muassa Eccolle ja lääkeyritys Coloplastille. Isobar Finlandin asiakkaita ovat muun muassa Fiskars Group, Mondelez ja Huoneistokeskus.
Isobar Finland on osa globaalia markkinointiviestinnän konserni Dentsu Aegis Networkia, joka toimii 145 maassa 38 000 asiantuntijan voimin. Dentsu Aegis Network Oy koostuu Suomen monipuolisimmasta ja analyyttisimmästä markkinointiviestinnän toimistoperheestä. Laajasta palvelutarjonnasta pitävät huolen 200 osaajaa kahdeksassa eri toimistossa, joita ovat, Isobarin lisäksi, mediatoimistot Carat ja Vizeum, tulospohjaisen markkinoinnin toimisto iProspect, ulkomainontaan erikoistunut Posterscope, kokemuksellisen markkinoinnin toimisto MKTG, sisältömarkkinointiyksikkö John Brown Media sekä ohjelmallisen ostamisen yhtiö Amnet.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Isobar
Subway valitsi Isobarin20.3.2019 07:05:00 EET | Tiedote
Isobar Finland ja Subway Suomi ovat alkuvuodesta 2019 käynnistäneet mainonnan suunnittelun ja tuotannon yhteistyön, joka kattaa kaiken Suomessa näkyvän Subwayn mainonnan sekä myyntipaikkamateriaalit.
Jaakko Koskinen Isobar Finlandin luovaksi johtajaksi6.3.2019 07:05:00 EET | Tiedote
Luova toimisto Isobar Finland on nimittänyt Jaakko Koskisen luovaksi johtajaksi 1.3.2019 alkaen. Koskinen on työskennellyt Dentsu Aegis Networkiin kuuluvassa Isobarissa Senior Creativena 1.1.2017 lähtien.
Biltema valitsi Isobar Finlandin mainostoimistokumppanikseen – ensimmäiset tuotannot jo ulkona8.2.2019 07:05:00 EET | Tiedote
Bilteman markkinointiviestinnän suunnittelusta ja tuotannosta vastaa jatkossa Isobar Finland, kun Biltema Suomi valitsi media- ja mainostoimistokumppanikseen Dentsu Aegis Network Finlandin. Yhteistyö alkoi vauhdikkaasti alkuvuonna 2019, sillä ensimmäiset valmiit tuotannot julkaistiin mediaan jo tammikuun puolivälissä.
STUKin valvova silmä -logo uudistui7.9.2018 13:08:12 EEST | Tiedote
Säteilyturvakeskus STUK on uudistanut ilmeensä yhteistyössä Isobar Finlandin kanssa. Suunnittelu vietiin läpi niin, että STUKin henkilöstö osallistui työhön alusta alkaen.
Fiskars panee pannut kiertoon – uusi mainosfilmi hyödyntää mutkikasta ”Goldbergin kone” -tekniikkaa13.2.2018 10:48:32 EET | Tiedote
Fiskars haluaa vauhdittaa tuotteidensa kierrätystä aloittamalla TV-kampanjan, jossa symboloidaan yksittäisten ihmisten kierrätyspäätösten dominomaista vaikutusta.