

John Brown lanseeraa Pohjoismaihin – Helsingin kansainvälinen tiimi hakee kasvua

”Juuri nyt strategisen tason sisältömarkkinoinnin kysyntä on maailmalla huipussaan. Tälle vuodelle ennustamme John Brownille voimakasta kasvua erityisesti Pohjoismaissa”, kertoo John Brownin globaali toimitusjohtaja Andrew Hirsch.
John Brownilla on 11 kansainvälistä toimistoa – Helsingin ja Lontoon lisäksi se toimii muun muassa Torontossa, Singaporessa, Hongkongissa, Bostonissa ja Kapkaupungissa. Uusin toimisto on avattu Tukholmaan tänä vuonna. Suomessa John Brown aloitti yhteistyön Stockmannin kanssa kaksi vuotta sitten.
”Tänä datan ja optimoinnin aikana markkinoinnin varsinainen ydin eli sen sisällön laadukkuus on palannut tärkeäksi aiheeksi. Se, että markkinointia tehdään nyt mainonnan keinojen lisäksi toimituksellisin ja journalistisin keinoin on yhdistelmä, joka kiinnostaa asiakkaita ja brändejä suuresti”, sanoo Suomen Dentsu Aegis Networkin toimitusjohtaja Nermin Hairedin.
”John Brown on Dentsun uusin tytäryritys Suomessa. Se antaa meille mahdollisuuden tarjota myös suomalaisille asiakkaille juuri tällaista sisältömarkkinointia, joka asuu yrityksen strategiassa, kehittää brändiä ja kasvattaa tulosta. Tänä vuonna John Brown laajenee Pohjoismaissa, ja lanseeraamme tämän maailmalla laajasti tunnustetun toimiston virallisesti myös Suomessa”, hän jatkaa.
Strategia- ja journalismiosaaminen toimiston valtteina
John Brownin Helsingin-tiimi koostuu tunnetuista media-ammattilaisista ja kansainvälistä sisältömarkkinointia pitkään tehneistä osaajista. Päätoimittaja Jenni Lieto tunnetaan muun muassa Trendin päätoimittajana ja verkkoyhteisö Lilyn perustajana. Toimituspäällikkö Minttu Poutasen tausta on lifestyle-julkaisuissa (Mondo ja Image) ja tuottaja Emma Vuorinen ja Art Director Laura Rautaheimo ovat aiemmin työskennelleet Suomen suurimpien naistenlehtien ja niiden monimediaratkaisujen parissa Sanomilla.
Luova johtaja Simon Robinson on työskennellyt kansainvälisen sisältömarkkinoinnin parissa 20 vuotta ja työskennellyt kansainvälisille rahoitus-, ruoka-, verkkokauppa- ja telealan asiakkaille. Robinson on lanseerannut kymmeniä sisältömarkkinointiohjelmia Briteissä ja maailmalla ja työskentelee nyt Helsingissä. Asiakkuuksista Suomessa vastaavalla tiimillä on kokemusta niin B2B- kuin B2C-brändeistä.
Poikkeuksellista on tiivis globaali yhteistyö. ”Ero lokaalisti toimivan toimiston ja päivittäin kiinteästi ja aidosti kansainvälisesti toimivan John Brown -verkoston välillä on iso”, kertoo toimistosta Suomessa vastaava Group Client Director Niina Uotila.
”Laaja tiimi tekijöitä strategisista suunnittelijoista valokuvaajiin ja toimittajiin on kenen tahansa asiakkaamme käytössä päivittäin. Toimimme mallilla ’global lead with local team’ – saamme apua muilla markkinoilla tehdyistä asiakasprojekteista, mutta takaamme myös vahvan paikallisen markkinan asiantuntijuuden. Osaaminen, jota tämä meille tuo esimerkiksi strategioiden luomiseen ja toteuttamiseen, on tällä markkinalla ainutlaatuista”, Uotila jatkaa.
John Brownin Helsingin-toimisto on kerännyt ensimmäisen puolentoista vuoden toimintansa aikana jo neljä alan palkintoa: kaksi voittoa International Content Marketing Awardseissa Lontoossa sekä New Yorkin Folio Awardseista visuaalisesta toteutuksesta jaettavan Ozzie Awardin ja parhaalle sisällölle jaettavan Eddie Awards -kunniamaininnan.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Nermin Hairedin
CEO, Dentsu Aegis Network
050 482 8277
Niina Uotila
Group Client Director, John Brown
050 591 3305
Andrew Hirsch
CEO, John Brown Global
andrew.hirsch@johnbrownmedia.com
Kuvat

Tietoja julkaisijasta
John Brown Media on globaali sisältömarkkinointitoimisto. Se suunnittelee ja toteuttaa asiakkailleen strategista sisältömarkkinointia, joka yhdistää toimituksellisen ja markkinoinnillisen osaamisen. Lukuisat brändit, kuten John Lewis -tavarataloketju, NatWest-pankki ja Waitrose-ruokaketju luottavat John Brownin monikanavaiseen sisältömarkkinointiasiantuntemukseen. John Brown Media on kansainvälinen ketju, joka toimii 11 maassa yli 350 asiantuntijan voimin. Toimistot sijaitsevat muun muassa Lontoossa, Tukholmassa, Singaporessa, Torontossa, Kapkaupungissa ja Helsingissä.
John Brown on osa globaalia markkinointialan Dentsu Aegis Network -konsernia, johon kuuluvat Suomessa myös tulospohjaisen digitaalisen markkinoinnin edelläkävijä iProspect, media- ja markkinointitoimistot Carat ja Vizeum, kokemuksellisen markkinoinnin toimisto MKTG, luova toimisto Isobar ja keskiössä data- ja tutkimuskeskus Dentsu Data Services. Dentsu Aegis Network toimii 145 maassa yli 45 000 asiantuntijan voimin.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Dentsu Aegis Network Oy
Luovan sisällön ja maksetun mainonnan yhdistäminen on somen kultasuoni – Dentsu Aegis Network vahvistaa someosaamistaan11.4.2019 08:30:00 EEST | Tiedote
Asiakkaiden investoinnit sosiaalisen mediaan ja vaikuttajamarkkinointiin ovat kasvaneet merkittävästi markkinointiviestinnän konserni Dentsu Aegis Networkissa viime vuosina. Kasvuvauhtiin on vaikuttanut muun muassa kuluttajien somepalveluihin käytetyn ajan lisääntyminen – +50% kasvu kahdessa viime vuodessa – ja jatkuvasti kehittyneet ja ketterät mainonnan mahdollisuudet.
Dentsu Aegis Networkin tutkimus: Suomalaisyritysten tulisi valjastaa ihmisten digitaidot käyttöön9.4.2019 07:00:00 EEST | Tiedote
Markkinointiviestinnän konserni Dentsu Aegis Network on julkaissut Digital Society Index 2019 -tutkimuksen. Tutkimuksesta selviää, että suomalaiset eivät usko omien digitaalisten taitojensa olevan työnantajien käytössä täysimääräisesti.
”Nuoria ei kiinnosta ahdas uraputki” – Haaga-Helia valitsi Isobar Finlandin28.3.2019 08:00:00 EET | Uutinen
Ammattikorkeakoulu Haaga-Helia on valinnut mainostoimistokumppanikseen Isobar Finlandin. Kevään 2019 suurin panostus on yhteishakukampanja, joka on kattavasti esillä digitaalisissa ulkomainospinnoissa sekä verkossa. Luo itsesi -hakukampanja kuvaa oppimisen tuomaa muutosta.
KUTSU: Tapaa kansainvälisiä sisältömarkkinointiasiantuntijoita Marmoripihassa 12.2.24.1.2019 07:05:00 EET | Kutsu
Tervetuloa ennakoimaan kanssamme tulevaisuuden markkinointitrendejä ja lanseeraamaan kansainvälinen sisältömarkkinointitoimisto John Brown Media Suomeen.
Dentsu Aegis Network Smartlyn viralliseksi toimisto-kumppaniksi23.1.2019 08:06:03 EET | Tiedote
Markkinointiviestinnän konserni Dentsu Aegis Network ja markkinointiteknologiayhtiö Smartly.io ovat solmineet yhteistyön, joka koskee kaikkia Dentsun toimistoja Suomessa.