
Luovan sisällön ja maksetun mainonnan yhdistäminen on somen kultasuoni – Dentsu Aegis Network vahvistaa someosaamistaan

Vastatakseen brändien kasvaviin tarpeisiin Dentsu Aegis Network on nimittänyt kaksi asiantuntijaa laajempiin konsernitasoisiin rooleihin vastaamaan sosiaalisen median mainonnan, orgaanisen somen ja vaikuttajamarkkinoinnin kehittämisestä.
Head of Social -rooliin astuu iProspect-toimiston mediatekniikan insinööri Sari Koskenkorva, 32, kun taas orgaanisesta somesta ja vaikuttajamarkkinoinnista vastuuta ottaa Isobar-toimiston Creative Strategist -roolissaan KTM Jussi Hakanen, 37.
- Jatkossa tulemme entistä tiiviimmin yhdistämään tulospohjaiseen markkinointiin erikoistuneen yksikön ja luovan toimiston osaamisen, sillä haluamme tukea asiakkaitamme erityisesti siinä, miten sosiaalista mediaa tulisi suunnitella kokonaisuutena, ja miten sosiaalinen media sekä vaikuttajamarkkinointi linkitetään liiketoiminnallisiin tavoitteisiin, Koskenkorva linjaa
Vuodesta 2011 konsernin eri yksiköissä ja viimeiset viisi vuotta tulospohjaiseen markkinointiin keskittyvässä iProspect-yksikössä sosiaalisen median mainonnan parissa työskennellyt Koskenkorva näkee sosiaalisen median mainonnan mahdollisuudet erittäin monipuolisina, mutta liian usein alihyödynnettyinä.
Mainonnan koko potentiaali jää valitettavan usein saavuttamatta, jos esimerkiksi some-palvelun seurantapikseliä ei hyödynnetä oikein tai jos sisältöjä ei ole suunniteltu sosiaalisen median alustoihin ja mobiiliin.
- Onneksi yhä laajemmin hyödynnetään erilaisia verkkokauppaan ja kivijalkaan ohjaavia ratkaisuja, ja kiinnostusta kerää myös mainonnan sekä sisältöjen automatisointi erilaisten työkalujen, kuten kumppanimme, suomalaisen markkinointiteknologiayhtiö Smartly.ion palveluiden avulla.
- Tulevien vuosien aikana tulemme myös näkemään enemmän muun muassa lisätyn todellisuuden käyttöä sosiaalisen median mainonnassa: tuotteet tuodaan lähemmäs kuluttajaa kännykän kameran avulla ja kuluttaja voi sovittaa vaikkapa aurinkolaseja ja siirtyä mainoksesta suoraan verkkokauppaan, Koskenkorva kertoo.
Dentsu Aegis Networkin luovassa toimistossa, Isobarissa, luovana strategina työskentelevä Hakanen odottaa yritysten ammentavan jatkossa ideoita sosiaalisen median palveluiden eri toiminnallisuuksista.
- Jos aiemmin uutisvirtoja pahoinpideltiin tv-mainoksilla tai bannerimateriaaleilla, keskitytään jatkossa käyttämään tuttujen palvelujen eri osioita innovatiivisesti hyödyksi. Esimerkiksi Instagram Liven tai Messengerin chatbottien tuomat mahdollisuudet kutkuttavat nyt monia. Eikä kaiken tarvitse olla enää tykättävissä ja jaettavissa, vaan suhdetta asiakkaisiin halutaan syventää usein aitoon dialogiin kannustavilla avauksilla.
Vaikuttajamarkkinoinnista on muutamassa vuodessa tullut entistä merkittävämpi osa markkinointiviestinnän kokonaisstrategiaa. Hakanen näkee tilanteessa oppimisen varaa suomalaisilla yrityksillä.
- Vaikuttajan ja tämän seuraajakunnan suhde on niin ainutlaatuinen ja vahva, että harmittaa se hukattu potentiaali, jota vaikuttajamarkkinointiin pohjaavissa kampanjoissa usein nähdään.
- Parilla Instagram-kuvalla ei vielä kummoista jälkeä jätetä, mutta jos kampanjaan ideoidaan yhdessä vaikuttajan kanssa kiinnostava luova konsepti, vaikuttajan sisältöjä tuetaan sosiaalisessa mediassa maksetulla mainonnalla ja tuodaan vaikuttaja sen lisäksi vielä somen ulkopuolelle – tapahtumiin, kivijalkaan tai yrityksen sisäiseen viestintään – alamme olla aidosti vaikuttavan vaikuttajatekemisen äärellä, Hakanen sanoo.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Head of Social
Sari Koskenkorva
sari.koskenkorva@iprospect.com
+358 50 407 1350
Creative Strategist
Jussi Hakanen
jussi.hakanen@isobar.com
+358 50 534 8832
Kuvat
Tietoja julkaisijasta
Markkinointiviestinnän konserni Dentsu Aegis Network toimii 145 maassa ja työllistää yli 46 000 ihmistä globaalisti. Suomessa työllistämme noin 200 markkinoinnin ammattilaista.
Visiomme “Innovating the Way Brands Are Built” toimii ohjenuoranamme tarjotessamme alan parhaita palveluita monipuolisesti koko markkinointiviestinnän alalta mediaratkaisuista digipalveluihin ja luoviin toteutuksiin.
Dentsu Aegis Networkiin kuuluu Suomessa mediatoimistot Carat ja Vizeum, luova toimisto Isobar, tulospohjaisen markkinoinnin toimisto iProspect, sisältömarkkinointitoimisto John Brown Media, kokemuksellisen markkinoinnin toimisto MKTG, ulkomainontaan erikoistunut Posterscope, data- ja analytiikkayksikkö Dentsu Data Services sekä ohjelmallisen ostamisen yhtiö Amnet.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Dentsu Aegis Network Oy
Dentsu Aegis Networkin tutkimus: Suomalaisyritysten tulisi valjastaa ihmisten digitaidot käyttöön9.4.2019 07:00:00 EEST | Tiedote
Markkinointiviestinnän konserni Dentsu Aegis Network on julkaissut Digital Society Index 2019 -tutkimuksen. Tutkimuksesta selviää, että suomalaiset eivät usko omien digitaalisten taitojensa olevan työnantajien käytössä täysimääräisesti.
”Nuoria ei kiinnosta ahdas uraputki” – Haaga-Helia valitsi Isobar Finlandin28.3.2019 08:00:00 EET | Uutinen
Ammattikorkeakoulu Haaga-Helia on valinnut mainostoimistokumppanikseen Isobar Finlandin. Kevään 2019 suurin panostus on yhteishakukampanja, joka on kattavasti esillä digitaalisissa ulkomainospinnoissa sekä verkossa. Luo itsesi -hakukampanja kuvaa oppimisen tuomaa muutosta.
John Brown lanseeraa Pohjoismaihin – Helsingin kansainvälinen tiimi hakee kasvua12.2.2019 07:05:00 EET | Tiedote
Kansainvälinen sisältömarkkinointitoimisto John Brown Media hakee kasvua Suomessa. Helsingin-toimisto tekee moninkertaisesti palkittua strategista sisältömarkkinointia kansainvälisen tiimin voimin.
KUTSU: Tapaa kansainvälisiä sisältömarkkinointiasiantuntijoita Marmoripihassa 12.2.24.1.2019 07:05:00 EET | Kutsu
Tervetuloa ennakoimaan kanssamme tulevaisuuden markkinointitrendejä ja lanseeraamaan kansainvälinen sisältömarkkinointitoimisto John Brown Media Suomeen.
Dentsu Aegis Network Smartlyn viralliseksi toimisto-kumppaniksi23.1.2019 08:06:03 EET | Tiedote
Markkinointiviestinnän konserni Dentsu Aegis Network ja markkinointiteknologiayhtiö Smartly.io ovat solmineet yhteistyön, joka koskee kaikkia Dentsun toimistoja Suomessa.