Retriever ostaa sosiaalisen median hallintaan erikoistuneen startupin RelationsDeskin
- Kauppa tulee entisestään vahvistamaan Retrieverin voimakasta kasvua Suomessa, arvioi Retriever Suomen toimitusjohtaja Mika Roman.
Mediaseuranta ja -analyysitoimisto Retriever ostaa RelationDeskin ja lisää sen hyvin menestyneet palvelut tarjoamaansa. Tämän jälkeen Retriever pystyy tarjoamaan laaja-alaisen palveluvalikoiman viestinnän palveluita niin toimitettuun kuin sosiaaliseen mediaan.
Kattava palveluvalikoima
RelationDeskin palvelu auttaa asiakkaita hallitsemaan sosiaalisen median kanavissa käytävää keskustelua. Se tarkoittaa, että palvelua voi käyttää julkaisemiseen, asiakaskyselyihin vastaamiseen ja some-kanavissa tapahtuvan toimintansa analysointiin.
- RelationDesk täydentää erinomaisesti Retrieverin seurantapalveluita. RelationDeskin palvelu vastaa yritysten tarpeeseen käydä nopeaa ja koordinoitua vuoropuhelua sosiaalisessa mediassa, kertoo Mika Roman.
- Kun yhdistämme Retrieverin ja RelationDeskin palvelut, asiakkaamme tietävät tarkasti mitä heistä puhutaan kaikissa mediakanavissa ja pystyvät tehokkaaseen dialogiin sosiaalisessa mediassa, hän jatkaa.
Voimakasta kasvua
RelationDesk on kasvanut ilman ulkopuolisia sijoittajia vuodesta 2012 lähtien kannattavaksi yritykseksi ja sillä on asiakkainaan Ruotsin suurimpia yrityksiä kuten Swedbank, Telia ja SAS.
- Relationdesk tulee jatkamaan omalla brändillään. Omistajana Retriever tulee tuomaan voimaa kehittää liiketoimintaamme ja palveluamme, kertoo Fritjof Andersson, RelationDeskin perustaja ja toimitusjohtaja.
- Yhdessä Retrieverin kanssa saamme hyvän jalansijan kaikissa Pohjoismaissa, hän lisää.
Retriever on kasvanut nopeasti mediaseurannan ja -analysoinnin markkinajohtajaksi Pohjoismaissa. Viimeisen kymmenen vuoden aikana yritys on keskittynyt yhä enemmän sosiaalisen median kanavien seurantaan.
- Tämä yrityskauppa on osa strategiaamme. Asemamme ydinosaamisalueellamme mediaseurannassa on vahva ja nyt vahvistamme entisestään asemaamme myös sosiaalisen median palvelutarjoajana. Tätä kasvustrategiaa tukee myös vahva analytiikkaosaamisemme, toteaa Robert Söderling, Retriever-konsernin toimitusjohtaja.
- Me olemme jo pitkään etsineet sopivaa tilaisuutta aloittaa yhteistyö sosiaalisen median erikoisosaamista omaavan yrityksen kanssa. RelationDesk tuntui hyvältä kumppanilta heti alusta lähtien. Päätös oli helppo, Söderling toteaa.
Linkit:
Yhteyshenkilöt
Lisätietoja:
Mika Roman
toimitusjohtaja
Retriever Suomi
0400 393 155
Fritjof Andersson
toimitusjohtaja
RelationDesk
+46 739 38 11 40
Robert Söderling
toimitusjohtaja
Retriever Group
+46 709 99 77 91
Kuvat
Linkit
Tietoja julkaisijasta
Retriever on Pohjoismaiden johtava mediaseuranta ja -analyysitoimisto. Yrityksellä on toimistot Helsingin lisäksi Tukholmassa, Oslossa ja Kööpenhaminassa. Retriever Suomi Oy on marraskuussa 2016 perustettu yhteisyritys, jonka omistavat Retriever-konserni ja Suomen Tietotoimisto STT.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Retriever Suomi Oy
Tässä ovat Suomen vaikuttavimmat toimitusjohtajat toimituksellisessa ja sosiaalisessa mediassa10.12.2024 00:01:00 EET | Tiedote
Yritysjohtajilta odotetaan yhä enemmän yhteiskunnallisia kannanottoja sekä osallistumista julkiseen keskusteluun. Ajatusjohtajuustoimisto Bonfire Agency toteutti Suomen vaikuttavimmat toimitusjohtajat 2024 -analyysin yhteistyössä mediaseuranta- ja analyysitoimisto Retrieverin ja analytiikkayhtiö Sometrikin kanssa.
Donald Trump päihitti Kamala Harrisin suomalaisessa mediassa6.11.2024 09:39:10 EET | Tiedote
Donald Trump on kerännyt Kamala Harrisia huomattavasti enemmän mediamainintoja suomalaisessa mediassa syksyllä 2024, selviää mediaseuranta- ja -analyysitoimisto Retrieverin analyysistä. Retriever selvitti Trumpin ja Harrisin mainintamäärät suomalaisessa toimituksellisessa mediassa ajanjaksolla 1.8.–5.11.2024. Trumpista oli yhteensä 13 103 mainintaa, kun taas Harris esiintyi 10 078 artikkelissa. Trumpista uutisoitiin siis 30 prosenttia enemmän kuin Harrisista.
Jussi Halla-ahon kampanjan loppukiri näkyi myös mediassa – keräsi presidenttiehdokkaista eniten mainintoja tammikuussa ennen vaalipäivää29.1.2024 13:23:39 EET | Tiedote
Presidentinvaalien ensimmäisellä kierroksella kolmanneksi jäänyt Jussi Halla-aho oli mediassa eniten mainintoja kerännyt presidenttiehdokas aikajaksolla 1.1.–27.1.2024. Hänet mainittiin kotimaisessa toimituksellisessa mediassa lähes 4000 artikkelissa. Eniten ääniä kerännyt Alexander Stubb sai mainintoja toiseksi eniten eli lähes 3800 mainintaa. Pekka Haavistolle mainintoja kertyi noin 3700.
Haavisto ja Stubb kilpailevat kärkipaikasta myös presidenttiehdokkaiden medianäkyvyydessä21.12.2023 01:00:00 EET | Tiedote
Presidenttiehdokkaiden tämän syksyn aikana saamasta julkisuuden määrästä löytyy sekä yhteneväisyyksiä että yllättäviä eroja vaaligallupeihin verrattuna, selviää mediaseuranta- ja -analyysitoimisto Retrieverin media-analyysistä. Kannatusmittausten kärkeen kirinyt Alexander Stubb jää medianäkyvyyden määrässä hieman eniten mediajulkisuutta keränneestä Pekka Haavistosta. Mediamainintojen määrässä kolmanneksi yltää Jussi Halla-aho.
Näin presidenttikisaan lähteneet ovat näkyneet mediassa: Haavisto ykkönen, Halla-aho kirittää9.8.2023 00:01:00 EEST | Tiedote
Medianäkyvyys on usein keskeinen tiedonlähde äänestyspäätöksissä. Presidenttikisaan lähteneistä ehdokkaista selkeästi eniten medianäkyvyyttä viimeisen vuoden aikana on kerännyt Pekka Haavisto. Toiseksi nousee Jussi Halla-aho, joka näkyi Haavistoonkin verrattuna poikkeuksellisen paljon heinäkuussa. Kolmanneksi eniten on näkynyt Mika Aaltola.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme