Retriever Suomi Oy

Retriever avaa asiakkailleen pääsyn maksumuurien taakse

Jaa
Mediaseuranta ja -analyysitoimisto Retriever avaa asiakkailleen pääsyn maksumuurien takaisiin artikkeleihin. Taustalla on tehty yhteistyösopimuksia mediatalojen kanssa, jotka saavat Retrieveriltä hyvityksiä luetuista artikkeleista. Ensimmäisenä mukana ovat Sanoman ja Keskisuomalaisen verkkomediat.
Mika Roman
Mika Roman

Mediaseurantapalveluille on ollut haastavaa, että yhä useammat lehtien verkkosivut ovat siirtäneet sisältöjään maksumuurien taakse. Asiakkaat eivät pääse lukemaan artikkeleita palveluiden kautta. Retrieverin tekemät sopimukset mediatalojen kanssa avaavat asiakkaille pääsyn lukemaan heidän seurantaansa osuneet artikkelit.

”Mediaseurantayritysten perustehtävänä on antaa asiakkailleen pääsy heitä kiinnostavaan tietoon. Maksumuurit ovat olleet uusi haaste, jonka olemme nyt ratkaisseet asiakkaidemme hyväksi”, toteaa Retriever Suomi Oy:n toimitusjohtaja Mika Roman.

”Ei ole samantekevää, perustuuko yrityksen tilannekuva osittaiseen vai täydelliseen tietoon. Se, että voimme antaa nyt pääsyn myös maksumuurien takaiseen sisältöön, tulee helpottamaan asiakkaittemme johtamis- ja viestintätyötä merkittävästi. Tämä on tärkeä virstanpylväs sekä meille että asiakkaillemme”, pohtii Roman.

Retriever on jo pitkään tehnyt läheistä yhteistyötä suomalaisten mediatalojen kanssa. Sen palvelun kautta mediaseuranta-asiakkaat pääsevät lukemaan myös painettujen lehtien artikkelit PDF-muodossa. Tässä palvelussa ovat mukana käytännössä kaikki merkittävät mediatalot Suomessa.

”Minulle on tärkeää, että olemme hyvä ja rakentava osa suomalaista mediaekosysteemiä. Maksamme mediataloille vuosittain mittavia hyvityksiä, jotta voimme käyttää heidän sisältöjään osana mediaseurantapalveluitamme. Näin osaltamme edesautamme sitä, että Suomessa on olemassa vahva ja riippumaton lehdistö”, Mika Roman jatkaa.

Maksumuurien takaisen sisällön näyttäminen ei ole uutta muualla Pohjoismaissa. Retriever-konsernin muissa toimintamaissa Ruotsissa, Norjassa ja Tanskassa ovat maksumuurien takaiset sisällöt olleet jo vuosia saatavilla. Suomessa muutos on ollut hieman hitaampaa, mutta pitkäjänteinen yhteistyö mediatalojen kanssa johti nyt uuden palvelun lanseeraukseen.

Lisätietoja: toimitusjohtaja Mika Roman, Retriever Suomi Oy, 0400 393155 mika.roman@retriever.fi

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Kuvat

Mika Roman
Mika Roman
Lataa

Tietoja julkaisijasta

Retriever Suomi Oy
Retriever Suomi Oy
Kalevankatu 20
00100 Helsinki

+358 (0)20 770 5730https://www.retrievergroup.com/fi

Retriever on Pohjoismaiden johtava mediaseuranta ja -analyysitoimisto. Yrityksellä on toimistot Helsingin lisäksi Tukholmassa, Oslossa ja Kööpenhaminassa. Retriever Suomi Oy on marraskuussa 2016 perustettu yhteisyritys, jonka omistavat Retriever-konserni ja Suomen Tietotoimisto STT.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Retriever Suomi Oy

Donald Trump päihitti Kamala Harrisin suomalaisessa mediassa6.11.2024 09:39:10 EET | Tiedote

Donald Trump on kerännyt Kamala Harrisia huomattavasti enemmän mediamainintoja suomalaisessa mediassa syksyllä 2024, selviää mediaseuranta- ja -analyysitoimisto Retrieverin analyysistä. Retriever selvitti Trumpin ja Harrisin mainintamäärät suomalaisessa toimituksellisessa mediassa ajanjaksolla 1.8.–5.11.2024. Trumpista oli yhteensä 13 103 mainintaa, kun taas Harris esiintyi 10 078 artikkelissa. Trumpista uutisoitiin siis 30 prosenttia enemmän kuin Harrisista.

Jussi Halla-ahon kampanjan loppukiri näkyi myös mediassa – keräsi presidenttiehdokkaista eniten mainintoja tammikuussa ennen vaalipäivää29.1.2024 13:23:39 EET | Tiedote

Presidentinvaalien ensimmäisellä kierroksella kolmanneksi jäänyt Jussi Halla-aho oli mediassa eniten mainintoja kerännyt presidenttiehdokas aikajaksolla 1.1.–27.1.2024. Hänet mainittiin kotimaisessa toimituksellisessa mediassa lähes 4000 artikkelissa. Eniten ääniä kerännyt Alexander Stubb sai mainintoja toiseksi eniten eli lähes 3800 mainintaa. Pekka Haavistolle mainintoja kertyi noin 3700.

Haavisto ja Stubb kilpailevat kärkipaikasta myös presidenttiehdokkaiden medianäkyvyydessä21.12.2023 01:00:00 EET | Tiedote

Presidenttiehdokkaiden tämän syksyn aikana saamasta julkisuuden määrästä löytyy sekä yhteneväisyyksiä että yllättäviä eroja vaaligallupeihin verrattuna, selviää mediaseuranta- ja -analyysitoimisto Retrieverin media-analyysistä. Kannatusmittausten kärkeen kirinyt Alexander Stubb jää medianäkyvyyden määrässä hieman eniten mediajulkisuutta keränneestä Pekka Haavistosta. Mediamainintojen määrässä kolmanneksi yltää Jussi Halla-aho.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye