Alma Talentin medioiden tilaajasisällöt Retrieverin mediaseurantaan
- Retrieverin tavoitteena on tarjota asiakkailleen mahdollisimman kattavaa mediadataa, jotta heillä on käytössään paras mahdollinen tilannekuva. Alma Talentin talousjournalismi on tärkeä osa suomalaista mediamaisemaa. Tämän sopimuksen myötä parannamme entisestään palveluamme kaikille asiakkaillemme, iloitsee Retriever Suomi Oy:n toimitusjohtaja Mika Roman.
- Maksumuurit ovat normaali tapa varmistaa, että journalistisesta työstä saadaan asianmukainen korvaus. Se luo kuitenkin haasteen sellaisille mediaseurantayrityksille, jotka eivät ole valmiita maksamaan mediatiedosta. Ilmaisen ja vapaasti verkossa löytyvän sisällön määrä laskee. Samalla mediaseurantapalvelut voivat löytää yhä vähemmän olennaisia osumia asiakkailleen, jolleivat ne tee sopimuksia mediatalojen kanssa. Retriever haluaa tehdä tiivistä yhteistyötä suomalaisten mediakustantajien kanssa, jotta asiakkaamme saavat maksumuureista huolimatta heitä koskettavat artikkelit, Roman jatkaa.
Alma Talentin medioihin kuuluvat mm. Kauppalehti, Talouselämä ja Tekniikka&Talous. Jatkossa Retrieverin hakukone löytää ja indeksoi kaikki Alma Talentin medioiden journalistiset sisällöt, joten kaikki asiakkaiden maininnat päätyvät mediaseurantaraporttiin. Sisällöt ovat kokonaisuudessaan luettavissa vain tilauksella, joka ostetaan suoraan Alma Talentilta.
- Olemme tehneet jo pitkään yhteistyötä Retrieverin kanssa painettujen medioidemme osalta. Meillä on monia yhteisiä yritysasiakkaita, joilla on medioidemme tilaus sekä sopimus mediaseurannasta Retrieverin kanssa. Uusi palvelu tuottaa heille todellista lisäarvoa ,arvioi Alma Talentin medioiden kaupallinen johtaja Johanna Suhonen.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Lisätietoja:
Retriever Suomi Oy, Mika Roman, toimitusjohtaja
puh. 0400 393155, mika.roman@retriever.fi
Alma Talent Oy, Johanna Suhonen, kaupallinen johtaja, media
puh. 0503243229, johanna.suhonen@almamedia.fi
Linkit
Tietoja julkaisijasta
Retriever on Pohjoismaiden johtava mediaseuranta ja -analyysitoimisto. Yrityksellä on toimistot Helsingin lisäksi Tukholmassa, Oslossa ja Kööpenhaminassa. Retriever Suomi Oy on marraskuussa 2016 perustettu yhteisyritys, jonka omistavat Retriever-konserni ja Suomen Tietotoimisto STT.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Retriever Suomi Oy
Donald Trump päihitti Kamala Harrisin suomalaisessa mediassa6.11.2024 09:39:10 EET | Tiedote
Donald Trump on kerännyt Kamala Harrisia huomattavasti enemmän mediamainintoja suomalaisessa mediassa syksyllä 2024, selviää mediaseuranta- ja -analyysitoimisto Retrieverin analyysistä. Retriever selvitti Trumpin ja Harrisin mainintamäärät suomalaisessa toimituksellisessa mediassa ajanjaksolla 1.8.–5.11.2024. Trumpista oli yhteensä 13 103 mainintaa, kun taas Harris esiintyi 10 078 artikkelissa. Trumpista uutisoitiin siis 30 prosenttia enemmän kuin Harrisista.
Jussi Halla-ahon kampanjan loppukiri näkyi myös mediassa – keräsi presidenttiehdokkaista eniten mainintoja tammikuussa ennen vaalipäivää29.1.2024 13:23:39 EET | Tiedote
Presidentinvaalien ensimmäisellä kierroksella kolmanneksi jäänyt Jussi Halla-aho oli mediassa eniten mainintoja kerännyt presidenttiehdokas aikajaksolla 1.1.–27.1.2024. Hänet mainittiin kotimaisessa toimituksellisessa mediassa lähes 4000 artikkelissa. Eniten ääniä kerännyt Alexander Stubb sai mainintoja toiseksi eniten eli lähes 3800 mainintaa. Pekka Haavistolle mainintoja kertyi noin 3700.
Haavisto ja Stubb kilpailevat kärkipaikasta myös presidenttiehdokkaiden medianäkyvyydessä21.12.2023 01:00:00 EET | Tiedote
Presidenttiehdokkaiden tämän syksyn aikana saamasta julkisuuden määrästä löytyy sekä yhteneväisyyksiä että yllättäviä eroja vaaligallupeihin verrattuna, selviää mediaseuranta- ja -analyysitoimisto Retrieverin media-analyysistä. Kannatusmittausten kärkeen kirinyt Alexander Stubb jää medianäkyvyyden määrässä hieman eniten mediajulkisuutta keränneestä Pekka Haavistosta. Mediamainintojen määrässä kolmanneksi yltää Jussi Halla-aho.
Näin presidenttikisaan lähteneet ovat näkyneet mediassa: Haavisto ykkönen, Halla-aho kirittää9.8.2023 00:01:00 EEST | Tiedote
Medianäkyvyys on usein keskeinen tiedonlähde äänestyspäätöksissä. Presidenttikisaan lähteneistä ehdokkaista selkeästi eniten medianäkyvyyttä viimeisen vuoden aikana on kerännyt Pekka Haavisto. Toiseksi nousee Jussi Halla-aho, joka näkyi Haavistoonkin verrattuna poikkeuksellisen paljon heinäkuussa. Kolmanneksi eniten on näkynyt Mika Aaltola.
Nato-käsittely, translaki ja saamelaiskäräjät nostivat perussuomalaiset alkuvuoden uutisoiduimmaksi puolueeksi25.2.2023 00:01:00 EET | Tiedote
Helsingin Sanomien viimeisimmässä kannatusmittauksessa kakkospaikkaa pitävä perussuomalaiset on kerännyt alkuvuonna eniten mainintoja eduskuntavaaleihin liittyvässä mediakeskustelussa, selviää mediaseuranta- ja -analyysitoimisto Retrieverin media-analyysistä. Gallupjohtaja kokoomus kiritti mainintojen määrällä mitattuna toiseksi. Edellisellä tarkastelujaksolla mediajulkisuutta hallinnut keskusta taas putosi kolmanneksi. Analyysi kattaa eduskuntavaaleihin liittyvän uutisoinnin kotimaisessa toimituksellisessa mediassa 1.1.–19.2.2023.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme