Prisman vaatehyllyissä yllätyshitti – näitä naisten paitoja ostetaan nyt tuhansittain

Naisten pukeutumisessa tullaan suosimaan tänä syksynä ribbitoppeja, mikä käy ilmi Prisman tuoreista myyntitilastoista. Elokuussa Prismoissa lanseerattuun WKLY.-vaatemallistoon kuuluvat ribbineuloksesta valmistetut naisten topit ovat nopeassa tahdissa nousseet Prisman pukeutumisen myydyimmiksi tuotteiksi: toppeja on myyty jo tuhansia vasta hiukan yli kuukaudessa. Myös miesten cargo-housut ovat olleet suosittuja.

SOK

Kesän lopussa myyntiin tullut uusi WKLY.-vaatemerkki on ollut kuluttajien keskuudessa menestys, ja merkin suosituimmista tuotteista koot ovat jo loppumassa.

”WKLY. on monella tapaa ylittänyt kaikki odotuksemme. Myynti on ollut huikeaa ja tuotteet ovat osaltaan loppumassa pian. Olemme tähän jo reagoineet, ja suosituimpiin tuotteisiin saadaan pian täydennystä. Mallistoon ovat juuri saapuneet myös uudet juhlakauden tuotteet”, kertoo Prisman pukeutumisen myyntipäällikkö Jonna Halme-Räsänen.

Tällä hetkellä suurin hitti löytyy naisten pukeutumisesta: Erilaiset hihattomat ja poolokaulukselliset ribbitopit ovat myyneet jo tuhansia kappaleita.

“Näiden suosiota selittää osakseen se, että ribbineuloksesta valmistetut topit ovat käytännöllisiä perustuotteita, joita on helppo yhdistellä eri vaatteiden kanssa. Ne myös soveltuvat käytettäväksi sellaisenaan yläosassa tai näin säiden viilentyessä erilaisten jakkujen alla. Niistä näyttää nyt tulevan naisten tämän syksyn luottovaate.”

Miesten puolella suosituimpia tuotteita ovat olleet erilaiset cargo-housut ja joggerit.

Nuoret ostavat vaatteita yli osastorajojen

WKLY.-malliston myynneissä ovat korostuneet marketmuodille aiemmin haastava asiakasryhmä: naiset ja miehet ikäluokassa 16–29. Tämän lisäksi myös 30–44-vuotiaat naiset ja miehet ovat löytäneet merkin, ja molemmissa ikäluokissa malliston tuotteita on ostettu enemmän kuin mitään muuta Prismassa myytävää merkkiä.

”Näemme datasta, että 16–29-vuotiaat naiset ovat ostaneet WKLY.-vaatteita merkittävästi enemmän kuin vastaavan tuoteryhmän muita merkkejä. Ostokäyttäytymisessä myös näkyy, että etenkin naiset ovat tykästyneet muutamaan vaatteeseen, jotka on merkitty miesten vaatteiksi. Tämä kertoo paljon siitä, että nuoret ostavat tuotteita sen mukaan mikä miellyttää tuotteissa, eikä heille ole niinkään merkitystä ovatko ne naisten vai miesten osastolta. Vastaavasti myös saman ikäiset miehet ovat ostaneet naisten tuotteita WKLY.-merkiltä enemmän kuin muita merkkejä, eli ilmiö näkyy molempiin suuntiin”, Halme-Räsänen kertoo.

Samaan aikaan muotikaupan tulevaisuudessa nähdään kuluttajilta kasvava kiinnostus toimialan vastuullisuutta kohtaan. S-ryhmässä edistetään toimitusketjun läpinäkyvyyttä, kiertotalouden malleja sekä tuotannon ja raaka-aineiden ympäristövastuullisuutta sekä ihmis- ja työoikeuksia. WKLY.-mallistossa raaka-aineiden vastuullisuus on huomioitu muun muassa suosimalla Better Cotton aloitteen (BCI) kautta hankittua puuvillaa, kierrätyspolyesteria ja vaateteollisuuden leikkuujätteestä valmistettua Cyclo-kuitua.

Lisätietoja:

Jonna Halme-Räsänen
Prisman pukeutumisen myyntipäällikkö
jonna.halme-rasanen@sok.fi

SOK:n viestintä

SOK:n viestintä tarjoaa median edustajille ajankohtaista tietoa S-ryhmästä. Viestintämme palvelee mediaa arkisin klo 9–16.

Puh:050 472 2745viestinta@sok.fi

WKLY. naisten ribbipoolo, Black
WKLY. naisten ribbipoolo, Black
WKLY. naisten ribbipoolo, Grey melange
WKLY. naisten ribbipoolo, Grey melange
WKLY. miesten cargo-housut, Khaki green
WKLY. miesten cargo-housut, Khaki green
WKLY. miesten cargo-housut, Black
WKLY. miesten cargo-housut, Black
SOK

S-ryhmä on suomalaisten kotitalouksien omistama kaupparyhmä. S-ryhmän muodostavat 19 alueosuuskauppaa, SOK sekä niiden tytäryhtiöt. ​

Tarjoamme arjen palveluita päivittäis- ja käyttötavarakaupassa, hotelleissa & ravintoloissa, tavarataloissa, liikennemyymälöissäja oman pankkimme kautta. ​

Olemme suurin yksityinen työllistäjä Suomessa – meitä s-ryhmäläisiä on noin 40 000. Toimimme tinkimättömästi yhdenvertaisuutta edistäen sekä luonnonvaroja kunnioittaen, ja olemme Suomen suurin kotimaisen ja lähiruoan myyjä. Verojalanjälkemme on lähes 1,9 miljardia euroa, ja investoimme Suomeen vuosittain noin 500 miljoonaa euroa. ​​

ABC-lataukselle neljä jättiasemaa syksyn aikana – maanteiden suurin ja tehokkain sähköautojen latausasema Heinolaan10.10.2024 09:03:46 EEST | Tiedote

ABC-lataus tuo lisää tehoa valtateille, kun ketjun ensimmäiset jättiasemat avataan vilkkaiden väylien varsille Heinolaan, Lahteen, Hämeenlinnaan ja Forssaan. ABC Heinolassa on lauantaista 12.10. lähtien yhteensä 32 latauspistettä, joista 27 tarjoaa suurteholatausta. Asemalla on latauspisteitä enemmän kuin yhdelläkään muulla julkisella suurteholatausasemalla Suomessa.

Lähes 70 % suomalaisista kärsii syksyllä ihon kuivuudesta – Älä tee ihonhoidossa nyt näitä virheitä8.10.2024 07:45:00 EEST | Tiedote

Syksy ja ilmojen viileneminen tuo lähes kaikille jonkinlaisia haasteita ihonhoitoon. Sokoksen kyselytutkimuksen* mukaan peräti 82 prosenttia kokee vuodenaikojen vaihtelun vaikuttavan ihon hyvinvointiin ja 68 prosenttia kärsii tai on joskus kärsinyt ihon kuivuudesta nimenomaan syksyisin. Asiantuntijan mukaan kuivan ihon hoidossa tehdään yleisimmin kaksi keskeistä virhettä.

Näillä syystrendeillä suomalaiset haluavat nyt sisustaa kotinsa – Selkeä muutos aiempaan yllätti asiantuntijan30.9.2024 07:45:00 EEST | Tiedote

Värien vahvuus ja räväkkä yhdistely nousee esiin syksyn 2024 sisustustrendeissä. Suomalaiset ovat innostuneet sisustamaan kotejaan aiempaa sallivammin, mikä näkyy rohkeutena tehdä kodista persoonallisemman näköinen nojaamatta yhteen tyyliin tai sääntöön. Muutos sisustustavoissa näkyy Sokoksen mukaan myös panostamisena kestäviin käyttötavaratuotteisiin pelkkien koriste-esineiden sijaan sekä 70-luvulta tuttujen pyöreiden muotojen suosiossa.

Tekstiilijätteestä vaatteeksi – vastuullisempien tekstiilimateriaalien osuus kasvaa marketmuodissa26.9.2024 08:02:00 EEST | Tiedote

S-ryhmän omissa merkeissä ja oman maahantuonnin tuotteissa käytetään kasvavassa määrin vastuullisempia raaka-aineita kuten vastuullisesti tuotettua puuvillaa ja ympäristöystävällisempiä kierrätyskuituja. Tänä syksynä Prisman uutuusmallistoissa nähdään runsas valikoima tuotteita, joissa on käytetty Cyclo-kierrätyskuitua. Toisin kuin monen muun materiaalin tuotannossa, Cyclo-kuidun valmistuksessa ei käytetä laisinkaan vettä tai kemikaaleja.